• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Maddss

Grattis till rulresultat :)

Ska till bm på onsdag och hoppas få höra hjärtljuden då. Även fast det bara var en vecka sen som jag såg bebisen :)

• bullenochgrisen

Grattis! Min lilla flicka beräknas komma den 19 juli hihi :)

lolgroda skrev 2015-02-23 18:57:41 följande:

Idag har vi varit på rul! en liten flicka väntas komma 21a juli <3

• doccah

En fråga, någon som har filmat under ultraljudet?? Undrar om de är ok, hade varit kul och visa hur sprallig den är för familjen

• hallonlakrits1
    Mecros skrev 2015-02-22 20:15:52 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt?

Jag är i v.19 och har gått upp 6kg hittills. Vägde 60kg innan graviditet och var ganska vältränad (styrketräning).

Jag är i v. 22 och har gått upp ett gäng kilo! Innan graviditeten vägde jag runt 50kg, 50kg plus där någonstans, och nu väger jag över 57kg. Bara en tidsfråga innan jag väger 60kg känns det som, vilket jag aldrig någonsin varit i närheten av. Har legat stadigt på runt 50kg och alltid varit rätt smal. Känner mig fortfarande rätt smal förutom stor mage, men visst, jag måste ju ha gått upp på fler ställen... Ett par av mina gamla byxor hade jag jobbigt att dra upp längst höfterna igår Tungan ute
    Först tyckte jag att jag gick upp så lite, och jag tycker det känns roligt att gå upp i vikt nu eftersom det är pga något så positivt Glad
  • bullenochgrisen

Vi bad få en film innan ultraljudet. Då spelade barnmorskan in och vi fick en dvd på ca. 8 min :) att

doccah skrev 2015-02-24 16:37:08 följande:

En fråga, någon som har filmat under ultraljudet?? Undrar om de är ok, hade varit kul och visa hur sprallig den är för familjen

• Maddss
    doccah skrev 2015-02-24 16:37:08 följande:

En fråga, någon som har filmat under ultraljudet?? Undrar om de är ok, hade varit kul och visa hur sprallig den är för familjen smile1.gif

Vi filmade med mobilen och se sa inget om det. Glöm inte att vara med i nuet själva bara :)
  • doccah
    Maddss skrev 2015-02-24 22:20:14 följande:
    Vi filmade med mobilen och se sa inget om det. Glöm inte att vara med i nuet själva bara :)
    Nä absolut inte. Vill inte filma hela tiden utan bara i någon minut :) man blir lite hög på livet när man ligger och tittar på bebben som rör sig på skärmen
  • Stokke

Oj vilken aktivitet i min mage.

Sedan i söndags vilket var starten av vecka 22 så känner jag massor av små buffar. Trodde först det var luft i magen men det är det inte ;)

Äter ni järntabletter?

• hallonlakrits1
    Maddss skrev 2015-02-24 22:20:14 följande:
    När min sambo skulle fota så stängde bm av datorn har jag för mig (jag var så upptagen av allt det underbara då så tänkte inte så mycket), så det blev bara på mig och min mage vilket iofs kanske mest var tanke med bilderna, eftersom vi ändå kunde köpa två RUL-bilder.
Svar på tråden Bf juli 2015