• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Stokke
    KramKolan skrev 2015-02-12 09:57:06 följande:

Magen har växt lite!

V.11 och v.18. smile1.gifphpTYHLLf49627.jpg

Hej vad det växer :)

Kul att det går framåt.
  • Faer

ÄNTLIGEN tog jag mig i kragen och berättade för chefen. Har ingen aning om varför jag var så nervös då jag tydligen har världens bästa chef! Nu kan jag äntligen sova på nätterna och imorgon är det RUL! Så nu kan jag berätta för hela världen ;)

• Stokke

Hur länge planerar ni att jobba?

Jag har ett kontorsjobb men med bokade besök. Jag träffar kunder, som tagit ledigt ifrån sina jobb för att träffa mig.

Jag känner att jag vill jobba så länge som möjligt men planerar att stänga min kalender för bokning i juni. Ifall bebisen kommer tidigare samt ifall jag inte mår bra. Alt gå hem i början av juni och vila. Jag har massor av komp och flex jag kan nyttja.

• Jennie1

Hej jag hoppar också in här. Är i vecka 20, beräknad bf är 8 juli. 

Jag har redan slutat jobba förra veckan, Jag jobbar som markarbetare i byggbranschen och utsätts dagligen för buller och vibrationer. Så jag väntar på besked från FK ang min graviditetspenning, Men företaget har gjort ett "förbjud mot fortsatt arbete" då det inte fanns några andra lämpliga arbuppgifter, så det borde nog beviljas.
    Känns helt ok att vara hemma, jag har häst och hund så dagarna flyter på rätt bra ändå. 

• bullenochgrisen

Jag kommer ansöka om graviditetspenning från försäkringkassan och gå två månader innan bf. Så då går jag i mitten på maj, men ska ta ut semester och gå så jag inte kommer i maj alls.

Jobbar som usk på demensavdelning så jag jobbar med hela kroppen och utför många tunga lyft och går ner på golvet och utsätter mig för utåtagerande boende varje dag,de långa korridorerna och det tunga arbetet gör mig redan helt slut och jag är bara i vecka 19 så vi får hoppas jag klarar hela vägen till slutet på april.

Stokke skrev 2015-02-17 06:07:48 följande:

Jag har ett kontorsjobb men med bokade besök. Jag träffar kunder, som tagit ledigt ifrån sina jobb för att träffa mig.

Jag känner att jag vill jobba så länge som möjligt men planerar att stänga min kalender för bokning i juni. Ifall bebisen kommer tidigare samt ifall jag inte mår bra. Alt gå hem i början av juni och vila. Jag har massor av komp och flex jag kan nyttja.

• Anehhs
    dilceflicka skrev 2015-02-16 21:06:05 följande:

Hej tjejer! Vi väntar en pojke som beräknad komma 07/07 smile1.gif

Vad roligt! :) vi får veta imorgon förhoppningsvis!
  • Anehhs
    Stokke skrev 2015-02-17 06:07:48 följande:

Jag planerar att jobba till april/maj, arbetar natten inom psykiatrin och känner redan nu att det tar på kroppen att jobba natt, är mycket tröttare nu och är i vecka 20!

Vi har även köpt hus så har en del o göra med flytt, så hade varit skönt att gå hem lite tidigare o lägga tankarna på de ist:)
  • Stokke
    Anehhs skrev 2015-02-17 10:14:32 följande:
    Jag planerar att jobba till april/maj, arbetar natten inom psykiatrin och känner redan nu att det tar på kroppen att jobba natt, är mycket tröttare nu och är i vecka 20!

Vi har även köpt hus så har en del o göra med flytt, så hade varit skönt att gå hem lite tidigare o lägga tankarna på de ist:)
    Vad kul med hus! Grattis.

Hoppas ni som har tunga jobb får gå hem med ersättning. Om jag hade fått bestämma så skulle ni få det.

För oss som mig som jobbar på kontor, tycker jag allt att vi få varva ner de sista veckorna på jobbet. Alt ta semester eller kompa.

Det kommer gå fort nu tjejer. Våren är på G har jag hört ;)
Svar på tråden Bf juli 2015