Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
V.25+5, äntligen under 100 dagar kvar till BF! 
Ja, hur skönt som helst! 55 dagar (40 arbetsdagar) kvar tills jag går på mammaledigt, om jag inte lyckas tigga till mig semester redan från början av juni.
Planen var ju att välkomna sommarjobbarna & se till så att de verkar bekväma på arbetsplatsen, men tror det skulle gå bra utan mig ändå. Får se vad chefen säger!
Ja, hur skönt som helst! 55 dagar (40 arbetsdagar) kvar tills jag går på mammaledigt, om jag inte lyckas tigga till mig semester redan från början av juni.
Planen var ju att välkomna sommarjobbarna & se till så att de verkar bekväma på arbetsplatsen, men tror det skulle gå bra utan mig ändå. Får se vad chefen säger!
Oj Stokke! 4/7? Jag har BF 28/7, men här i Finland måste? man gå på mammaledigt senast 30 vardagar före BF. Så min mammaledighet börjar väl egentligen 23/6? men jag tänkte ta semester från 15/6... kanske tidigare beroende på vad min chef säger.
Som sagt, jag är ju arbetsledare så kanske de vill att jag introducerar alla sommarjobbare på arbetsplatsen före jag går. Känner mig dock mer som en praktikant för tillfället, kommer på jobb kl.10 & går hem kl.14, och gör inte så himla mycket däremellan. :D
Oj Stokke! 4/7? Jag har BF 28/7, men här i Finland måste? man gå på mammaledigt senast 30 vardagar före BF. Så min mammaledighet börjar väl egentligen 23/6? men jag tänkte ta semester från 15/6... kanske tidigare beroende på vad min chef säger.
Som sagt, jag är ju arbetsledare så kanske de vill att jag introducerar alla sommarjobbare på arbetsplatsen före jag går. Känner mig dock mer som en praktikant för tillfället, kommer på jobb kl.10 & går hem kl.14, och gör inte så himla mycket däremellan. :D
Japp. :) Enbart svenskspråkig dock!
Ja, väldigt olika faktiskt! Tycker det är rätt fascinerande.
Oj, vill helst inte att mitt barn ska börja på dagis före minst 1,5 år så... Har inte tänkt så mycket på det faktiskt, tar en tid i taget! Nu graviditeten, sen mammaledigheten, sen föräldraledigheten & sen får vi se hur livet & ekonomin artar sig!
Min sambo slutar skolan nu i maj, har fått sommarjobb som sträcker sig in i september.. men sen? Ingen aning! Hoppas på att han ska få förlängt eller hitta ett ordinarie.. det är inte helt lätt här där vi bor.
Vi vill helst inte flytta tillbaka till Sverige, så det är väl bara att kämpa på eller flytta till en annan ort här i landet (därav den stora ekonomiska frågan). Annars får väl han vara ledig & jag jobba, huvudsaken är att vårt barn har det bra. :D
Här är det 32 arbetsdagar kvar, ska jobba till 9/6. Så skönt! Fast jag ska försöka få går ner på halvtid strax innan, känner att det är jobbigt att gå med foglossningen.
Så här ser magen ut i vecka 29, fast bilden gör den inte riktigt rättvisa, känns ännu större i verkligheten