• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Stokke
    ohhello skrev 2015-04-19 10:37:02 följande:

V.25+5, äntligen under 100 dagar kvar till BF! phpdjHmuX58984.jpg

Grattis ! Skönt att du är under 100 :)
  • Anehhs
    ohhello skrev 2015-04-19 10:37:02 följande:

V.25+5, äntligen under 100 dagar kvar till BF! phpdjHmuX58984.jpg

Nu går sista tiden fort:) jag gick in i vecka 29 idag:)
  • ohhello

Ja, hur skönt som helst! 55 dagar (40 arbetsdagar) kvar tills jag går på mammaledigt, om jag inte lyckas tigga till mig semester redan från början av juni.

Planen var ju att välkomna sommarjobbarna & se till så att de verkar bekväma på arbetsplatsen, men tror det skulle gå bra utan mig ändå. Får se vad chefen säger!

• Stokke
    ohhello skrev 2015-04-19 19:01:11 följande:

Ja, hur skönt som helst! 55 dagar (40 arbetsdagar) kvar tills jag går på mammaledigt, om jag inte lyckas tigga till mig semester redan från början av juni.

Planen var ju att välkomna sommarjobbarna & se till så att de verkar bekväma på arbetsplatsen, men tror det skulle gå bra utan mig ändå. Får se vad chefen säger!

När har du beräknat BF?
  • Stokke
    ohhello skrev 2015-04-19 19:01:11 följande:

Men Gud, jag har bara 45 arbetsdagar kvar och då har jag inte räknat bort halvdagar och röda dagar ! Shit ! Lite panik !

Och precis som dig har jag inte räknar med att jag är ledig i juni utan jobbar till midsommar. Jag har BF 4/7
  • ohhello

Oj Stokke! 4/7? Jag har BF 28/7, men här i Finland måste? man gå på mammaledigt senast 30 vardagar före BF. Så min mammaledighet börjar väl egentligen 23/6? men jag tänkte ta semester från 15/6... kanske tidigare beroende på vad min chef säger.

Som sagt, jag är ju arbetsledare så kanske de vill att jag introducerar alla sommarjobbare på arbetsplatsen före jag går. Känner mig dock mer som en praktikant för tillfället, kommer på jobb kl.10 & går hem kl.14, och gör inte så himla mycket däremellan. :D

• Stokke
    ohhello skrev 2015-04-19 19:50:39 följande:

Oj Stokke! 4/7? Jag har BF 28/7, men här i Finland måste? man gå på mammaledigt senast 30 vardagar före BF. Så min mammaledighet börjar väl egentligen 23/6? men jag tänkte ta semester från 15/6... kanske tidigare beroende på vad min chef säger.

Som sagt, jag är ju arbetsledare så kanske de vill att jag introducerar alla sommarjobbare på arbetsplatsen före jag går. Känner mig dock mer som en praktikant för tillfället, kommer på jobb kl.10 & går hem kl.14, och gör inte så himla mycket däremellan. :D

Jaha bor du i Finland.

Vilka olika regler det är mellan Finland och Sverige.

Jag räknar med att jobba till midsommar. Det är två veckor innan BF.

Jag har kontorsjobb så jag hoppas kunna jobba så länge. Ev. tar jag semester i juni (men så trist att bränna semesterdagar när alla andra jobbar). Hoppas hoppas jag kan jobba.

Hur länge planerar du att vara hemma?
  • ohhello

Japp. :) Enbart svenskspråkig dock!

Ja, väldigt olika faktiskt! Tycker det är rätt fascinerande.

Oj, vill helst inte att mitt barn ska börja på dagis före minst 1,5 år så... Har inte tänkt så mycket på det faktiskt, tar en tid i taget! Nu graviditeten, sen mammaledigheten, sen föräldraledigheten & sen får vi se hur livet & ekonomin artar sig!

Min sambo slutar skolan nu i maj, har fått sommarjobb som sträcker sig in i september.. men sen? Ingen aning! Hoppas på att han ska få förlängt eller hitta ett ordinarie.. det är inte helt lätt här där vi bor.

Vi vill helst inte flytta tillbaka till Sverige, så det är väl bara att kämpa på eller flytta till en annan ort här i landet (därav den stora ekonomiska frågan). Annars får väl han vara ledig & jag jobba, huvudsaken är att vårt barn har det bra. :D

• Liten till

Här är det 32 arbetsdagar kvar, ska jobba till 9/6. Så skönt! Fast jag ska försöka få går ner på halvtid strax innan, känner att det är jobbigt att gå med foglossningen.

Så här ser magen ut i vecka 29, fast bilden gör den inte riktigt rättvisa, känns ännu större i verkligheten