Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Satte upp skötbordet igår och en lampa på väggen ovanför! Idag ska vi försöka skruva ihop spjälsängen tror jag, efter att vi varit på förlossningen och fått en rundtur! :)
Har verkligen känningar i fogarna nu, det straffar sig när man vill pyssla, men det är det ändå värt :D

Magen putar ut för fullt! Bilden är tagen 33+3 :)
Ja ljusgrönt är jättefint ihop med både rosa och blått!
Fast det roliga är att nästan alla tror att det är en tjej ändå, och vi har sagt att vi har försökt se vad det är men att det inte gick. Vi tog reda på det med sonen så alla antog att vi skulle göra det nu med.
Men denna gång är vi 100%, för vi gjorde mkp och då är ju svaret helt säkert.
Sitter hos barnmorskan och väntar nu, ska in och skriva förlossningsbrev. Fast det blir nog ganska kort, "All bedövning och smärtlindring som finns tack. Och gärna lite extra."
Har fått sådan foglossning så jag knappt kan gå:( hoppas jag slipper gå över tiden iallafall :/
Har fått sådan foglossning så jag knappt kan gå:( hoppas jag slipper gå över tiden iallafall :/
Babyskydd inköpt och vi valde att montera det i baksätet direkt. Så skönt att inte behöva tänka på det mer :)

Är i vecka 34 på måndag. Och så här ser fötterna ut haha längtar så tills han kommer :)
Åh der såg inte så skönt ut! Hoppas det inte gör ont i allafall?
Hur känns en förvärk? Inte säker på om jag känner av det eller vad det nu är. Sammandragningar har jag haft sedan v23-24 ungefär, trodde att en förvärk skulle vara nå liknande men vaknar tidigt på morgonen av mensvärk i nedre magen samt rygg och det liksom drar neråt om jag förklarar det så, som att det onda ökar i några sekunder sen försvinner och sen kommer tillbaka igen och sen försvinner. Är så i ungefär 10 min sen är mensvärken bort igen.
Nä det kliar efter ett tag. Men på kvällen har jag ont i både fötter och ben om jag gått väldigt mycket under dagen :)