• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Mecros
    Liten till skrev 2015-06-09 12:03:26 följande:

Det blev vändningsförsök. Och det verkar ha gått bra, ligger kvar på förlossningen med ctg nu. Men det gjorde absolut inget ont! Det är värre när bm ska mäta magen och trycker på blygdbenet. smile1.gif

Så lättad och glad nu! Ända oron är att hon ska vända sig igen, men förhoppningsvis så ligger hon still där hon är nu smile1.gif

Håller tummarna!
  • Moritzia
    Liten till skrev 2015-06-09 10:18:35 följande:

Nej jag tyckte inte den var krånglig, denne så mjuk så man drar den bara upp över bröstet på natten. Den är ju typ som nylonstrumpbyxor ungefär.

Aha! Då ska jag minsann köpa en sådan :)

Skönt att vändningsförsöket gick bra för dig. Hoppas bebis stannar åt rätt håll nu!

Fick veta att min lille har fixerat sig, BM var rädd att det var med rumpan ner men efter ett ultraljud så konstaterade hon att det var huvudet. Känns skönt att veta :)
  • Faer

Hej! Jag går in i vecka 36 imorgon och undrar om det är fler som ha känt av ilningar/stickningar i underlivet?! När jag är ute och går eller går på stan eller något sticks det hela tiden så måste sätta mig ner.. Tror ni att det kan vara nå farligt?

• Mecros
    Faer skrev 2015-06-09 14:00:14 följande:

Hej! Jag går in i vecka 36 imorgon och undrar om det är fler som ha känt av ilningar/stickningar i underlivet?! När jag är ute och går eller går på stan eller något sticks det hela tiden så måste sätta mig ner.. Tror ni att det kan vara nå farligt?

Jag har likadant, är i v35. Jag fattade det som att det är bebis som trycker neråt. Som fixerar sig i bäckenet. Men jag kan ha fel, men det är vad jag läst mig till.
  • Moritzia

Kände det samma här om dagen jag också. Inte så intensivt som det verkar ha varit för dig iofs, det var inte så att jag behövde sätta mig eller så. Tror inte det är något farligt iaf :)
  • Ellonbellon

Jag är i vecka 37 idag och har haft så i flera veckor. Ofta går det bra men ibland måste jag stanna upp. Enligt min läkare är det bebis som trycker på nedåt, brukar kännas vid fixering eller när bebis sjunker ned i bäckenet. Och sedan kan man få det efteråt eftersom den ju ligger där och "gnuggar" ;)
  • ememi
    Ellonbellon skrev 2015-06-08 16:39:47 följande:

Sätt med fötter, och eventuellt händer, i ett kallt bad! Inte iskallt men kallare än kroppstemperatur. Det hjälper! Och så stödstrumpor

Ja stödstrumpor är ett måste nu:) ska verkligen testa att bada lite kallare:) fick tips att dricka mer vatten också och det har funkat :) så nu börjar man äntligen känna sig lite mer normal hehe drömde inatt att vi fick en pojke som vägde 8.4 kg haha dessa drömmar^^
  • Mecros
    ememi skrev 2015-06-10 07:43:00 följande:
    Ja stödstrumpor är ett måste nu:) ska verkligen testa att bada lite kallare:) fick tips att dricka mer vatten också och det har funkat :) så nu börjar man äntligen känna sig lite mer normal hehe drömde inatt att vi fick en pojke som vägde 8.4 kg haha dessa drömmar^^
    Haha alltså dessa drömmar! :'D drömde att jag födde en 6 månaders bebis och jag blev sjukt besviken för att den inte va så liten och gullig som man har sett att alla andras varit. Haha
  • Ellonbellon

Idag var jag på check igen och jag ligger liiite över högsta kurvan så nu hoppas jag magen inte växer så mycket mer. Men läkaren trodde att bebis är normalstor ändå för vikten och min höjd säger inget annat. Så får väl hoppas på det. :P

Allt annat såg bra ut, förutom att det nu var dags att börja äta järntabletter. Jag hoppas jag kanske kan bli lite piggare av dem, och att jag slipper få problem med magen...

Tänk att det nu är mindre än en månad till BF! Jag har en känsla av att han kommer tidigare, men ändå tror jag att jag kommer gå över tiden ??. Det går ju inte riktigt ihop haha...

• ohhello

Ugh. Sjukskriven med luftrörskatarr/bronkit. Mår piss & kan inte sova. Har kanske lyckats sova 4 timmar inatt med ca 20-30minuters pass. Behövde iallafall inte gå på jobb min sista vecka... :)

Fick hem barnvagnen idag iallafall, är vääldigt förtjust i den!