• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Liten till
    bullenochgrisen skrev 2015-06-28 11:51:18 följande:

går in i vecka 38 imorgon, BF 19 juli.

Bebis ligger i säte och efter misslyckat vändningsförsök så har vi inbokat snitt den 14 juli. Bara 16 dagar kvar! :) :)

Har mått bra hittills, inte många som tror man kan föda när som helst med tanke på hur pigg och rörlig jag är fortfarande. Hade tufft i början med mitt extrema illamående fram till vecka 17 men efter det så har jag mått bra tack och lov.

Skönt att må så bra!

Hur känns det att få snitt då? Vårt vändningsförsök lyckades, men man hann ju tänka en del.

Jag mår också bra, men med min stora mage så undrar folk mest om det inte är dags nu? Men idag är det i allafall en siffrigt, bara 9 dagar kvar.
  • isaochbel

Äntligen vågade jag mig ner i poolen med min jätte mage och minimala bikini ????. Känner mig som en flodhäst i denna 40 gradiga hettan så doppet var verkligen på sin plats. På tisdag går jag in i vecka 38 så nu börjar alla EKG, CTG, möten med narkos och några extra prover som ska göras varje vecka tills han kommer. Bara nästa vecka är det 3 läkar besök inbokade????,
    hoppas verkligen att jag slipper gå en endaste dag över tiden.

• Moritzia

Här är min lilla mage, vecka 38+4 idag. Har varit väldigt trött de senaste dagarna och min "mensvärk" kommer oftare nu. Har inte varit alls lika hungrig som vanligt heller. Försöker att röra mig så mycket som foglossningen tillåter i hopp om att det ska sätta igång förlossningen. Känner definitivt av mer förvärkar de dagarna jag orkar röra på mig lite mer.

Åh vad jag längtar <3

• bullenochgrisen

Skönt att liten gick att vända på! Jag fick panik av Bricanylen och darrade så mycket så jag började hyperventilera och panik gråta helt obehindrat. Men hon satt ändå så fastkilad med rumpan så det gick inte att flytta på henne ändå.

Känns skönt att må så bra trots att det är så nära nu, men känslan inför snitt känns ändå som en besvikelse. Är väldigt rädd inför att vara vaken när de skär i mig, bara tanken på det är obehagligt nog. Vet inte hur jag ska försöka tänka för att göra det bättre. Det är verkligen en besvikelse att inte få föda vaginalt.

Liten till skrev 2015-06-28 12:21:31 följande:

Skönt att må så bra!

Hur känns det att få snitt då? Vårt vändningsförsök lyckades, men man hann ju tänka en del.

Jag mår också bra, men med min stora mage så undrar folk mest om det inte är dags nu? Men idag är det i allafall en siffrigt, bara 9 dagar kvar.

• Liten till
    bullenochgrisen skrev 2015-06-28 22:15:35 följande:

Skönt att liten gick att vända på! Jag fick panik av Bricanylen och darrade så mycket så jag började hyperventilera och panik gråta helt obehindrat. Men hon satt ändå så fastkilad med rumpan så det gick inte att flytta på henne ändå.

Känns skönt att må så bra trots att det är så nära nu, men känslan inför snitt känns ändå som en besvikelse. Är väldigt rädd inför att vara vaken när de skär i mig, bara tanken på det är obehagligt nog. Vet inte hur jag ska försöka tänka för att göra det bättre. Det är verkligen en besvikelse att inte få föda vaginalt.

Usch då. Jag har tagit bricanyl förr, så jag var ganska förberedd på skakningarna. Men obehagligt var det. Jag tror det kommer gå jättebra med snitt!! Jag ville nästan ha det ändå, för nu går jag och oroar mig för att spricka massor istället. Oavset vad så oroar man sig nog inför en förlossning.

Ett tips till er andra är att tänka på att huden på magen är ju ganska utspänd nu. Vilket kan innebära att den lättare får färg i solen än vanligt. Det har min fått idag kan jag lova. En väldigt fin svinröd färg. Som svider som satan!! Jag brukar inte bränna mig, men magen ser helt blankpolerad och illröd ut jag får väl skylla mig själv, men hade inte en tanke på att den var mer lättbränd nu. Aj aj aj. Hoppas det går att sova i allafall.

Så nu kan jag inte föda på 4-5 dagar minst, för aldrig att någon får sätta ett ctg på denna röda mage!
  • Liten till
    Moritzia skrev 2015-06-28 19:22:28 följande:

Här är min lilla mage, vecka 38+4 idag. Har varit väldigt trött de senaste dagarna och min "mensvärk" kommer oftare nu. Har inte varit alls lika hungrig som vanligt heller. Försöker att röra mig så mycket som foglossningen tillåter i hopp om att det ska sätta igång förlossningen. Känner definitivt av mer förvärkar de dagarna jag orkar röra på mig lite mer.

Åh vad jag längtar <3

Oj vilken vacker bild!! Väldigt fin mage, men inte så liten tycker jag alldeles lagom!
  • Moritzia
    Liten till skrev 2015-06-28 22:51:23 följande:

Usch då. Jag har tagit bricanyl förr, så jag var ganska förberedd på skakningarna. Men obehagligt var det. Jag tror det kommer gå jättebra med snitt!! Jag ville nästan ha det ändå, för nu går jag och oroar mig för att spricka massor istället. Oavset vad så oroar man sig nog inför en förlossning.

Ett tips till er andra är att tänka på att huden på magen är ju ganska utspänd nu. Vilket kan innebära att den lättare får färg i solen än vanligt. Det har min fått idag kan jag lova. En väldigt fin svinröd färg. Som svider som satan!! Jag brukar inte bränna mig, men magen ser helt blankpolerad och illröd ut jag får väl skylla mig själv, men hade inte en tanke på att den var mer lättbränd nu. Aj aj aj. Hoppas det går att sova i allafall.

Så nu kan jag inte föda på 4-5 dagar minst, för aldrig att någon får sätta ett ctg på denna röda mage!

Usch vad jobbigt med bränd mage! Jag som har soleksem och bränner mig lätt har varit väldigt försiktig och smort in magen med hög solskyddsfaktor även om jag bara ska vara i solen en liten stund. Men mest har den fått vara övertäckt. Hoppas att din hud lugnar sig, smörj med lite aloe vera, det brukar kännas skönt en stund.

Angående min bild, så tycker inte jag heller att magen är liten. När man ser sig själv på bild så häpnas man ju över hur stor man faktiskt är. Inte konstigt att inga tröjor räcker till längre, hihi!
  • bullenochgrisen

Har också tagit bricanyl förut så jag visste att jag skulle få panik av skakningarna, dock tappade jag fokus helt med blandningen av skakningarna och paniken blandat med smärtan från när hon tröck på magen, det gick liksom inte att andas, det blev för mycket på samma gång. Är fortfarande öm där hon tröck och det är ändå snart en vecka sedan.

Aj aj med bränd mage! Jag har knappt ork att sitta ute om dagarna, varmt!

Liten till skrev 2015-06-28 22:51:23 följande:

• Liten till
    bullenochgrisen skrev 2015-06-29 16:14:34 följande:

Har också tagit bricanyl förut så jag visste att jag skulle få panik av skakningarna, dock tappade jag fokus helt med blandningen av skakningarna och paniken blandat med smärtan från när hon tröck på magen, det gick liksom inte att andas, det blev för mycket på samma gång. Är fortfarande öm där hon tröck och det är ändå snart en vecka sedan.

Aj aj med bränd mage! Jag har knappt ork att sitta ute om dagarna, varmt!

Oj är du så öm? Jag måste ha haft världens tur vid vårat försök! Jag var skiträdd och grinade innan, hade ju bestämt att vi inte ens skulle försöka vända. Men en sån super barnmorska (överläkare tom.) så jag gick med på att prova. Hon puttade lite lätt och följde efter med händerna så bebis bara snurrade runt, ner och kom rätt. Det gör ju till i med ondare när bebis själv rör sig! Så tråkigt att det inte gick lika bra för er.
  • bullenochgrisen

Skönt att inte fler behövde uppleva det jag upplevde. Det var det hemskaste jag varit med om. Gjorde så ont så jag inte visste vart jag skulle ta vägen, men samtidigt så ville man ju inte avbryta för min högsta önskan var ju verkligen att få ett lyckat vändningsförsök så jag kunde föda vaginalt, så man höll ju ut men tårarna bara sprutade medans jag hyperventilerade för jag fick ingen luft. Ursh jag var dämpad flera dagar efter det, min kropp måste upplevt det som ett stort trauma för minsta tanke på det som hade hänt fick mig till att panik gråta och skaka igen. Ursh

Liten till skrev 2015-06-29 17:09:20 följande:

Oj är du så öm? Jag måste ha haft världens tur vid vårat försök! Jag var skiträdd och grinade innan, hade ju bestämt att vi inte ens skulle försöka vända. Men en sån super barnmorska (överläkare tom.) så jag gick med på att prova. Hon puttade lite lätt och följde efter med händerna så bebis bara snurrade runt, ner och kom rätt. Det gör ju till i med ondare när bebis själv rör sig! Så tråkigt att det inte gick lika bra för er.