• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Moritzia

Min buse till bebis fick barnmorskan osäker igår, så vi fick göra ett extra ultraljud (igen) för att se var huvudet var. Efter att ytterligare en barnmorska fått kika så var de säkra på att bebis låg rätt! Tydligen så var ansiktet uppåt och det var därför det var svårt att känna och se. De tyckte att bebisen verkade ha gott om plats än, men låg ändå långt ner och startklar :)

Jag är glad att den ligger åt rätt håll, det verkar inte roligt för er som har bebisar som vänder sig fel!

• Jennie1

Brudar, 1 juli idag! Nu är vi inne i den månaden där vi förhoopningsvis ska få möta våra små mirakel! :) Gud vad jag längtar!

• ohhello

Sucken. Tillbringat 2,5tim på sjukhuset idag. Somnade med ctg-maskinen på mig. Läkaren var lite orolig med tanke på medicinerna jag äter och gallsyrornas värde, men bebis rör på sig som normalt & ctg:n visade att allt såg bra ut. Måste ändå gå på ctg & ultraljud på måndag nästa vecka igen.
    Fick dock en vääääldigt fåordig läkare som inte ens visade mig bebisen på ultraljudet, berättade ingenting om vad han tittade på eller så... blev väldigt besviken! Har en annan läkare nästa gång dock så hoppas på bättre bemötande då. :/

• Anehhs

Idag var vi på tillväxtultraljud och fick se vår lilla tös, min barnmorska hade rätt med att hon låg väääldigt långt ner och startklar:)

Läkaren uppskattade vikten till 3200 gram och allt såg väldigt bra ut!

Ja som en annan skrev här, tänk att det äntligen har blivit Juli?! BF om 10 dagar, galet;)

• Moritzia

Hur går det för er i värmen? Idag har vi haft 27 grader och jag tycker jag har inte gjort annat än att dricka vatten.. Har till och med fått i mig två tabletter med vätskeersättning. Ändå känner jag av lite huvudvärk och är allmänt hängig nu på kvällen. Nåja, det är väl så det är när man delar med plutten i magen :)

• isaochbel
    Moritzia skrev 2015-07-01 19:45:10 följande:

Hur går det för er i värmen? Idag har vi haft 27 grader och jag tycker jag har inte gjort annat än att dricka vatten.. Har till och med fått i mig två tabletter med vätskeersättning. Ändå känner jag av lite huvudvärk och är allmänt hängig nu på kvällen. Nåja, det är väl så det är när man delar med plutten i magen :)

Vi har 40 grader här nere och värmen är helt ok OM jag inte rör mig mer än från lägenheten till poolen. Att gå ut med hunden funkar inte längre.
  • Liten till

Håller med er andra, ÄNTLIGEN JULI! Enligt min app är det 6 dagar till bf, men jag ska ju ha den 8de så det blir väl 7 när jag räknar? Aja en vecka till bara.

Eller två-tre veckor kan det ju bli också såklart. Tycker dagarna går bra, men jag blir så spänd och hoppas det ska sätta fart på kvällarna, samtidigt som jag gärna går några dagar till så jg slipper föda i denna hetta som ska bli! Vi har också haft 27 grader idag, och varmare väntas ju nu några dagar till. Väldigt skönt med pool på tomten

Idag har sambon börjat jobba igen, och jag fick ett ryck i morse och har städat allt i hela huset, bytt gardiner i vardagsrum och sovrum och tvättat och fixat. Hmm kan det vara ett tecken? hoppas det. Trodde l också lite att det kanske skulle sätta igång nåt, men inte då.

• Moritzia

isaochbel;

40 grader?! Hjälp hur orkar du? Skönt att kunna svalka sig i pool iaf :)

Liten till;

Jag är ju beräknad till den 7e och min app säger 6 dagar idag :)

Jag vill också att det ska sätta igång nu, men samtidigt vill jag inte föda i den här värmen!

• pompom

Ja grattis allihopa för nu är det verkligen inte långt kvar! (Även om det inte alltid känns så) 
    Jag är i vecka 37 nu och bebis har fixerat sig.
    Det är tungt och varmt, idag satt jag på köksgolvet och skurade skåpluckor och höll inte på att komma upp. Haha var helt slut! Men vill verkligen att allt ska vara perfekt tills bebis kommer :)
    Min har hicka minst en gång om dagen, har era också det? 
    Någon som ska föda på Huddinge förresten?
    Lycka till allesammans! 

• Mecros

Hoppas ni har det bra i värmen trots allt! Avis på er som har pool. Skulle behövas!

Sambons mormor gick bort i söndagskväll, så hela dagen har jag hjälpt svärmor med att rensa ur mormorns lägenhet. Vill ju hjälpa till när man ändå vara går hemma, men det har nu till kvällskvisten resulterat i grymma svullnader på fötter och ben samt en foglossning från helskotta. Inte blivit så mycket vatten heller.. Får skylla mig själv men man vill ju hjälpa till.

Nu monterar sambon ihop ac iaf! Alltid något!