• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • MiaIa90
    Lady_SW skrev 2014-11-21 18:47:34 följande:
    Vad bra, precis så jag tänkt. Då är jag inte ensam att ha "bra dagar" smile1.gif
    Ne exakt jag är orolig vist är ajg de men ser fram i mor bm mötet och ul om 4veckor:)
  • Lady_SW
    MiaIa90 skrev 2014-11-21 18:56:10 följande:

Ne exakt jag är orolig vist är ajg de men ser fram i mor bm mötet och ul om 4veckor:)

Jag har UL redan om en vecka, räknar dagar och timmar. Haha!
  • MiaIa90
    Lady_SW skrev 2014-11-21 19:10:04 följande:
    Jag har UL redan om en vecka, räknar dagar och timmar. Haha!
    Åhh vad härligt vilken vecka kommer du vara i då?
  • Magnolia10

Lady_SW: Jag har också dagar då symtomen håller sig borta! Det enda som är konstant nu är hungern! Är som ett bottenlöst hål som måste fyllas på konstant! :) Jag är jätteorolig för MA för det skulle kännas så snopet att gå omkring och vara gravid fast där embryot dött... Jag har VUL på tisdag så snart vet man! Är i v 7 (6+3).

• Lady_SW
    MiaIa90 skrev 2014-11-21 21:18:56 följande:
    Åhh vad härligt vilken vecka kommer du vara i då?
    Jag kommer då vara i v 7. Vi ska prova först med ett vanligt UL då jag är rätt mager och man ska kunna se rätt bra då. Om det inte syns ngt görs ett VUL. Längtar!!
  • Lady_SW
    Magnolia10 skrev 2014-11-21 21:42:34 följande:

Lady_SW: Jag har också dagar då symtomen håller sig borta! Det enda som är konstant nu är hungern! Är som ett bottenlöst hål som måste fyllas på konstant! :) Jag är jätteorolig för MA för det skulle kännas så snopet att gå omkring och vara gravid fast där embryot dött... Jag har VUL på tisdag så snart vet man! Är i v 7 (6+3).

Jag har inte ens hungern alla dagar. Det jag känner av konstant är lite yr i huvudet när jag reser mig och lite orkeslös när jag tex går i trappor. Vilket jag annars aldrig blir, tränar ca 5 ggr i veckan och jobbar som PT. Så känns lite ovant att vara såhär flåsig för ingenting

Klart allt är bra, positiva tankar räcker långt! Snart får du ett bevis och får se/höra lilla hjärtat.
  • lucylight

Ser att några är oroliga över "mensvärken".. Jag är precis likadan, håller på & få psykbryt känns det som, oron äter mig innifrån & ut över missfall.. MEN, värken har jag haft i över en vecka i alla fall och testerna har gått från svaga, som de är i början till att inte kunna bli starkare. Så jag hoppas & tror ändå att det är vanligt att känna den värken, eller i alla fall inte ovanligt :)

För övrigt tog jag nog mitt sista test idag :D Har tagit stickor under veckan, men digitalt i fredags när jag plussade, då 2-3 veckor, och idag stod det 3 +.. 

Har fått tid för vul 12/12 och inskrivning 4/12.. 

Något mer än jag som tjuvkikar på bebisprylar? 
    Om vi ser ett tickande hjärta den 12e ska jag köpa något till lilla pingvinen Solig

• lillefröe
    lucylight skrev 2014-11-21 23:10:40 följande:

Ser att några är oroliga över "mensvärken".. Jag är precis likadan, håller på & få psykbryt känns det som, oron äter mig innifrån & ut över missfall.. MEN, värken har jag haft i över en vecka i alla fall och testerna har gått från svaga, som de är i början till att inte kunna bli starkare. Så jag hoppas & tror ändå att det är vanligt att känna den värken, eller i alla fall inte ovanligt :)

För övrigt tog jag nog mitt sista test idag :D Har tagit stickor under veckan, men digitalt i fredags när jag plussade, då 2-3 veckor, och idag stod det 3 +.. 

Har fått tid för vul 12/12 och inskrivning 4/12.. 

Något mer än jag som tjuvkikar på bebisprylar? 
    Om vi ser ett tickande hjärta den 12e ska jag köpa något till lilla pingvinen Solig

Jo jag har haft jättemycket "mensvärk" och ilningar och ibland får jag bara stanna och andas. Men inte så mycket i just magen, utan mer i ljumskar, livmodertappen och slidan och hela underlivet. Men nu har jag haft så till och från i två veckor så jag slutat oroa mig. Även om man just när det händer inte kan låta bli att bli rädd, men kan lugna mig själv ganska snabbt iallafall

• Kakalfen

Ni som ska göra vul, vad har ni sagt för att få det? (Ni som inte har "speciella" omständigheter som ivf eller liknande). Räcker det med att vara orolig? Vill inte leva i falsk förhoppning!

• MiaIa90

Jag får ul för att fastställa vilken vecka jag är i och att jag fick hjälp av en kur letrozol tabletter.

Svar på tråden Bf juli 2015