Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Samt att jag också är orolig att något ska vara fel.
Jag bor utomlands och här gör man vul i vecka 7-8 alltid verkar det som. Hemma tror jag man får det om man haft ojämna cykler och inte vet vilken vecka man kan vara i.
Mensvärken som vi känner är bra, det är faktiskt växtvärk och betyder därför för det mesta att bebisen växer och mår bra. När den blir större, växer 1mm om dagen, så trycker den på ligament och så. Detta känns redan tidigt i en graviditet. Så tror man inte ska oroa sig om man inte har långvariga väldigt starka smärtor och blödningar.
MEN jag ljuger ju om jag inte säger att jag oxå oroat mig
men jag blir mer orolig när jag inte känner något på flera dagar. Vilket hänt nu, inget på två dagar. Men det fick jag äta upp igår ikväll/i natt med växtvärk och ilningar. Haha!
Jag har haft mensvärksliknande "smärtor" (men det är ju inte en smärta) sedan äl+3 och nu är jag i vecka 8. Har sett levande foster på ul. Det är helt normalt och är växtvärk. Inget att oroa sig för alltså, snarare tvärtom :)
Ni som ska göra vul, vad har ni sagt för att få det? (Ni som inte har "speciella" omständigheter som ivf eller liknande). Räcker det med att vara orolig? Vill inte leva i falsk förhoppning!
Goddag alla preggosar
Idag går jag in i v.7! Tar en dag i taget just nu. Igår var jag väldigt hormon-fullproppad och grät en stor skvätt på kvällen :-P idag känns det bättre.
Idag blir det full rulle här med folk och jag hoppas bara ingen ska se min lilla kula riktigt än..
Ha en fin dag!
Idag var första dagen jag ljög om graviditeten. Min bästa vän råkade "slå" mig på mitt ena bröst och det gjorde satans ont. Spontant sa jag -aj aj aj. -Oj är du gravid? -nääääää jag ska ha mens.
Kändes inte bra att ljuga, men jag vill berätta på rätt sätt, vid rätt tidpunkt.
Jag har redan hunnit ljuga för min mamma men bara i 6timmar tills sambon visste att vi var gravida och idag för min svägerska vill inte berätta för dom en är ju bara i vecka när ska man berätta tycker ni?
Ska på vul den 17dec kommer då nog vara i vecka 10.
Lyllo er som ska på ul innan jul. Jag har ul den 29/12. Vill inte berätta innan dess.
Ul görs i v14
Om jag fortfarande är gravid på julafton berättar vi nog då, går in i v 11 på julafton. Lite tidigt kanske men vore så kul att berätta då.