Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
På morgonen och kvällen är jag riktigt svullen. Tarmarna måste omplacerat sig fort

Hej juli-mammor! Här en till som har bf i juli :) efter ett missfall och ett MA så är vi nu gravida med vad vi vet är en frisk och fin bebis :) går in idag i vecka 9 (8+0) och såg mitt lilla hjärta i vecka 6+6. Jag startar en bildtråd för alla med bf juli 2015 :) det verkar inte finnas någon. :)
www.familjeliv.se/forum/thread/74492083-bf-juli-2015-bildtrad länken till bildtråden :)
Har ni berättat för era föräldrar? Jag är i v 8 (7+0) och funderar på att göra det. Sambon vill, men jag känner mig osäker. Jag tror det är för att jag inte vet hur de kommer att reagera (jag är 21 år), men samtidigt spelar det ingen roll. För det är det här jag vill, de kommer givetvis att stötta mig, men... Han vill gärna berätta men hans mor är bra på att öppna munnen, så jag vet inte om jag vågar. Han ville jättegärna berätta kring jul... och då kommer jag att vara i v10 (9+1)
31 år första barnet 6+5. Har ett inbokat privat ul 12 januari. Inte ringt om tid för inskrivning än men får ta tag i det snart :p Bf 29 juli
Jippi!!! Var på UL igår igen, var ju på ett tidigare då inget foster syntes bara livmodersäcken, igår syntes den lilla och hjärtat. Så glad, sitter och ler hela tiden. Var tydligen bara i v 6+1 ca.
Jag är 30 och det här är vårt första barn ![]()
Godkväll!
Idag har jag vart på inskrivning hos min BM. Första gången jag träffade henne och intrycket var nog ändå ganska bra, MEN hon var väldigt virrig. Besöket tog 2 timmar totalt, då gick vi igenom min anamnes med sjukdomshistoria och så vidare, sedan togs blodtryck, vikt, blodprover (en hel massa) och lämnade urinprov.
Sedan tog jag upp min oro och att jag ville göra ett tidigt ultraljud men det hade hon tydligen redan bestämt att jag skulle få göra pga min anamnes och det kommer jag få göra på måndag redan! Känns jättenervöst och jättekul att få se om det är någonting därinne. <3 Då kommer jag vara i v.10 (9+2)
BM sa också att BF blir 17:e juli, så precis som jag räknat ut, men vi får se om ultraljudet säger något annat.
Jag har inte skrivit något här men läst varenda ord ni skrivit sedan starten! Jag går in i v 9 idag (bf 21/7) och ska göra ul i em. Jag har varit extremt orolig pga illamåendet försvann i en vecka men har kommit tillbaka nu. Hoppas att det finns något levande där inne! Jag har en 3,5-åring sedan tidigare.
Stokke, 31 år, mitt och makens första barn. BF 7/7. Har alltid trott att jag ska få två tjejer.
Lillefröet, är 25 år och väntar mitt första barn. BF enligt egen uträkning 18/7
Liten till, 29år, andra barnet. Har en son som är 6år. Bf 6/7-9/7
Magnolia10, 32 år mitt och makens första barn! En pergotime bebis! BF 15/7
Hallonlakrits1, 30 år, väntar första barnet. Beräknad bf runt 8/7
AnLiOt, 26 år och mitt BF är 10/7. Första barnet.
Tjugofemton, 21 år, väntar första barnet med BF 27/7
Ellonbellon, 28 år, första barnet. BF 9/7.
Jag och mina små, 35 år. BF 11/7
Zyrkonia, 28 år, väntar första barnet, enligt egen beräkning BF 28/7
Jag har inte skrivit något här men läst varenda ord ni skrivit sedan starten! Jag går in i v 9 idag (bf 21/7) och ska göra ul i em. Jag har varit extremt orolig pga illamåendet försvann i en vecka men har kommit tillbaka nu. Hoppas att det finns något levande där inne! Jag har en 3,5-åring sedan tidigare.