• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • tjugofemton

Min sambo är verkligen en pärla! Får sova hur mycket jag vill och behöver (för jag är hur trött som helst)..Han ville följa med på inskrivningen, han följer när det är daags för provtagning nu i december och så ville han också ladda hem gravidappen för att hålla koll på vad som händer med mig och lilla pricken :) <3

• bullenochgrisen

jag tror också att tråden kommer bli mer positiv om ett par veckor, nu är alla så oroliga och det är ju helt normalt :)  mina symtom försvann igår, har inte varit hungrig en gång i timmen och mått illa varken igår eller idag, endast lite ömma bröst. går in i vecka 9 imorgon så jag hoppas det är normalt att symtomen kommer och går och att det verkligen är så i detta fallet. känt mig lite piggare idag också än vad jag gjort hitills, kanske någon spökperiod. På torsdag är det iallafall dags för första ultraljudet! wiiie bara 4 dagar kvar nu, snart bara 3 hihi :) ska bli skönt att få kolla så allt är okej eller så får man ett bakslag. det återstår att se. lite läskigt faktist ;)

• hallonlakrits1

Jag och min sambo var med om något hur häftigt som helst i veckan. Vi var på vårt första ultraljud (v. 9-10) och fick se något litet inne i livmodern som rörde på sig <3 176 hjärtslag i minuten. Det var väldigt härligt att äntligen få se att det fanns någon därinne, vilket ju inte är så lätt att föreställa sig alla gånger, men nu fick man det så tydligt framför sig.

Vi har egentligen ett "ordinarie" ultraljud runt v. 13 precis innan nyår, men kände att vi gärna ville ha ett ul innan jultiderna när det passar sig väldigt bra att berätta för allra närmsta familjen. Nu längtar jag väldigt mycket efter nästa ul, och se fostrets utveckling och se bilder igen..

• Faer
    bullenochgrisen skrev 2014-12-07 19:57:58 följande:

jag tror också att tråden kommer bli mer positiv om ett par veckor, nu är alla så oroliga och det är ju helt normalt :)  mina symtom försvann igår, har inte varit hungrig en gång i timmen och mått illa varken igår eller idag, endast lite ömma bröst. går in i vecka 9 imorgon så jag hoppas det är normalt att symtomen kommer och går och att det verkligen är så i detta fallet. känt mig lite piggare idag också än vad jag gjort hitills, kanske någon spökperiod. På torsdag är det iallafall dags för första ultraljudet! wiiie bara 4 dagar kvar nu, snart bara 3 hihi :) ska bli skönt att få kolla så allt är okej eller så får man ett bakslag. det återstår att se. lite läskigt faktist ;)

Ja! Det kommer det nog bli :) men jag menade mer på dom negativa svaren många fick också :) samma för mig! Jag ha bara lite ömma bröst nu så det känns skönt men ändå inte om du förstår! Haha! Vad många som gör tidigt ul! Bokar ni tid hos en privat då?
  • jag och mina små
    tjugofemton skrev 2014-12-07 18:58:12 följande:

Min sambo är verkligen en pärla! Får sova hur mycket jag vill och behöver (för jag är hur trött som helst)..Han ville följa med på inskrivningen, han följer när det är daags för provtagning nu i december och så ville han också ladda hem gravidappen för att hålla koll på vad som händer med mig och lilla pricken :) <3

Nice!!
  • hallonlakrits1
    lillefröe skrev 2014-12-06 22:20:58 följande:
    Men varför skriver inte både du och Faer lite positiva inlägg då så det börjar någonstans
    Det har jag gjort Glad
  • jag och mina små
    Faer skrev 2014-12-07 20:03:48 följande:
    Ja! Det kommer det nog bli :) men jag menade mer på dom negativa svaren många fick också :) samma för mig! Jag ha bara lite ömma bröst nu så det känns skönt men ändå inte om du förstår! Haha! Vad många som gör tidigt ul! Bokar ni tid hos en privat då?
    Jag bokade tid till Gyn för att fastställa längden på graviditeten. Var då 7+5 och inte 6+5 enligt senaste mensen.
  • tjugofemton

Någon mer som har massor med flytningar? Jag har massor "mjölkiga" flytningar och ömma bröst nu åter igen ;) känner mig fräschast i sverige ;) är i v 7 ( 6+6) imorgon, klockan är ju snart ny dag :)

• jag och mina små

Jag har fortfarande genomskinliga flytningar/ÄL flytningar. 9+0

Vita, mjölkiga har jag fått sent i mina tidigare 2 graviditeter.

• lillefröe
    tjugofemton skrev 2014-12-07 23:12:21 följande:

Någon mer som har massor med flytningar? Jag har massor "mjölkiga" flytningar och ömma bröst nu åter igen ;) känner mig fräschast i sverige ;) är i v 7 ( 6+6) imorgon, klockan är ju snart ny dag :)

Jag har jättemycket flytningar, men de är genomskinliga och vattniga.. Och mycket! 
Svar på tråden Bf juli 2015