• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • jag och mina små
    KramKolan skrev 2014-12-15 22:12:19 följande:
    Men åh vilken fin bild ni fick!! Läckert!!! smile2.gif

Efter att ha legat sjuk hela helgen så slog det mig precis att jag ska på inskrivning imorgon! Weeiiii!!! smile1.gif
    Skoj och se bild!!

Ska själv på kub test om 2 veckor och då får vi se de som finns i magen. Spännande som sjutton!!
  • Ningo

Finns det någon med Bf juli 2015 första barnet och bosatt i Stockholm? Undrar vilken MVC ni går till och vilken som kan vara bra? Jag trivs inte med min så bra,tips tips tips tack! Kyss

• sassabrassa
    Ningo skrev 2014-12-18 08:50:23 följande:

Finns det någon med Bf juli 2015 första barnet och bosatt i Stockholm? Undrar vilken MVC ni går till och vilken som kan vara bra? Jag trivs inte med min så bra,tips tips tips tack! Kyss

Vet inte var i Sthlm du bor men vi är inskrivna på "Din barnmorska Nacka" som ligger vid Nacka forum. Har fått jättebra bemötande där och mottagningen känns väldigt liten oh personlig. Barnmorskan svarar lätt på telefon och mejl och har även ringt upp mig och frågat hur jag mått.
  • hallonlakrits1
    KramKolan skrev 2014-12-18 06:57:28 följande:
    Men rutinultraljudet är ju runt v.17-18 för att de flesta bebisar är typ lika stora då. Så det borde inte vara det du varit på så tidigt.

Du får berätta vad ni gick på sen. Kommer gå fint!!
    Där jag bor är rul runt vecka 12-13 där någonstans upp till v. 14. Vet inte exakt varför men det är väl för att "den magiska gränsen" (som det verkar kallas) just har passerat de veckorna? De erbjuder dessutom KUB till alla som önskar och det ska tydligen helst tas kring v. 13, enligt bm.
  • Maddss
    KramKolan skrev 2014-12-18 06:57:28 följande:
    Men rutinultraljudet är ju runt v.17-18 för att de flesta bebisar är typ lika stora då. Så det borde inte vara det du varit på så tidigt.

Du får berätta vad ni gick på sen. Kommer gå fint!! smile1.gif
    Menade vul och inte rul :D
  • Faer
    Liten till skrev 2014-12-16 22:21:33 följande:

V 10+4 igår när jag fick bilden. Så går in i v 12 på torsdag

Då gick vi in i vecka 12 exakt samtidigt! Roligt! ????
  • Liten till
    Faer skrev 2014-12-18 16:21:06 följande:

Då gick vi in i vecka 12 exakt samtidigt! Roligt! ????

hallonlakrits1 skrev 2014-12-18 16:41:43 följande:

Ännu en till som just gått in i vecka 12! Preliminärt datum för bf 8/7.

Ganska häftigt då är vi tre på samma dag. Spännande att se sen om det verkligen kommer tre bebisar samma dag också
  • KramKolan
    hallonlakrits1 skrev 2014-12-18 16:06:31 följande:
    Där jag bor är rul runt vecka 12-13 där någonstans upp till v. 14. Vet inte exakt varför men det är väl för att "den magiska gränsen" (som det verkar kallas) just har passerat de veckorna? De erbjuder dessutom KUB till alla som önskar och det ska tydligen helst tas kring v. 13, enligt bm.
    Jaha, va konstigt! Haha, eller ju ovanligt mot vad jag är van vid att höra. Har ni inget runt v.18 då?

Skönt att ha ett tidigt också!
  • Ningo
    sassabrassa skrev 2014-12-18 14:20:33 följande:
    Vet inte var i Sthlm du bor men vi är inskrivna på "Din barnmorska Nacka" som ligger vid Nacka forum. Har fått jättebra bemötande där och mottagningen känns väldigt liten oh personlig. Barnmorskan svarar lätt på telefon och mejl och har även ringt upp mig och frågat hur jag mått.
    Okej var lite otydlig jag bor i Älvsjö, hmm kanske lite långt och åka men får väl jaga någon bättre barnmorska då min är ganska grinig och otydlig,
Svar på tråden Bf juli 2015