• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Ningo
    Liten till skrev 2014-12-18 17:16:35 följande:
    hallonlakrits1 skrev 2014-12-18 16:41:43 följande:

Ännu en till som just gått in i vecka 12! Preliminärt datum för bf 8/7.

Ganska häftigt smile1.gif då är vi tre på samma dag. Spännande att se sen om det verkligen kommer tre bebisar samma dag också smile5.gif
    Jag har Bf 7/7 så nära ????
  • bullenochgrisen

Jag går där också! Var på inskrivningssamtal idag. Vilken barnmorska har du? Min heter Liss.jag är i vecka 10 ( 9+3 ) och har bf 19 juli.

sassabrassa skrev 2014-12-18 14:20:33 följande:

Vet inte var i Sthlm du bor men vi är inskrivna på "Din barnmorska Nacka" som ligger vid Nacka forum. Har fått jättebra bemötande där och mottagningen känns väldigt liten oh personlig. Barnmorskan svarar lätt på telefon och mejl och har även ringt upp mig och frågat hur jag mått.

• Kakalfen
    Ningo skrev 2014-12-18 08:50:23 följande:

Finns det någon med Bf juli 2015 första barnet och bosatt i Stockholm? Undrar vilken MVC ni går till och vilken som kan vara bra? Jag trivs inte med min så bra,tips tips tips tack!

Andra barnet här, jag var på Mama Mia söder första gången igår och fick en jättegullig bm. Fick ul i v 8 utan problem när jag var orolig att bebisen dött. Det verkar bra där! Jag gick på Gullmarsplan förra gången, de var också bra!
  • Kakalfen

Ni som ska berätta för familjen på julafton, hur ska ni gå till väga? Jag har några alternativ:

-Rama in ul-bild + bild på treåringen, ge till far- och morföräldrar och skriva att det är från barnbarnen

-Slå in Ul-bild och skriva ett rim om att det ska komma en liten till

-Har köpt en bok "Jag ska få ett syskon" till treåringen, fattar de hinten?

-Lägga till ett rim till boken om att det ska komma ett syskon. Risken är ju att folk inte lyssnar så noga också måste vi berätta i alla fall, hehe!kanske är säkrare att rikta rimmet till de som ska fatta?

• KramKolan
    Kakalfen skrev 2014-12-19 04:25:04 följande:

Ni som ska berätta för familjen på julafton, hur ska ni gå till väga? Jag har några alternativ:

-Rama in ul-bild + bild på treåringen, ge till far- och morföräldrar och skriva att det är från barnbarnen

-Slå in Ul-bild och skriva ett rim om att det ska komma en liten till

-Har köpt en bok "Jag ska få ett syskon" till treåringen, fattar de hinten?

-Lägga till ett rim till boken om att det ska komma ett syskon. Risken är ju att folk inte lyssnar så noga också måste vi berätta i alla fall, hehe!kanske är säkrare att rikta rimmet till de som ska fatta?

Vi berättar för barnen på julaftonsmorgon. Sista paketet de får är stort, glittrigt och rött. I det kommer det finnas ett rim (stora tjejen läser) som blir nåt sånt här:

När sommaren börjar ta slut,

En liten bebis tittar ut.

En lillasyster eller lillebror,

Nu i mammas mage bor!

Och så vul bilder som vi kan visa. Tror ni de kan funka?

Jag brukar bli flyttad en vecka bakåt på rul och sen har jag gått över 14 dagar med båda. I sånt fall kommer bebis i mitten av augusti. I sommarens slut...
  • Kakalfen
    KramKolan skrev 2014-12-19 07:14:21 följande:

Vi berättar för barnen på julaftonsmorgon. Sista paketet de får är stort, glittrigt och rött. I det kommer det finnas ett rim (stora tjejen läser) som blir nåt sånt här:

Nu i mammas mage bor!

Jag brukar bli flyttad en vecka bakåt på rul och sen har jag gått över 14 dagar med båda. I sånt fall kommer bebis i mitten av augusti. I sommarens slut...

Jättefint! ????
  • hallonlakrits1
    Liten till skrev 2014-12-18 17:16:35 följande:
    hallonlakrits1 skrev 2014-12-18 16:41:43 följande:

Ännu en till som just gått in i vecka 12! Preliminärt datum för bf 8/7.

Ganska häftigt då är vi tre på samma dag. Spännande att se sen om det verkligen kommer tre bebisar samma dag också
    Japp, skoj med fler Glad
  • hallonlakrits1
    KramKolan skrev 2014-12-18 17:58:57 följande:
    Jaha, va konstigt! Haha, eller ju ovanligt mot vad jag är van vid att höra. Har ni inget runt v.18 då?

Skönt att ha ett tidigt också!
    Ja, skönt med tidigt. Jo vi har ett till rul men minns inte i vilken vecka. Sen har jag redan gjort ett tidigt ul, som var väldigt härligt att uppleva Glad, men det var privat så det bekostade vi själva.
  • Kakalfen
    KramKolan skrev 2014-12-19 07:14:21 följande:

Nu i mammas mage bor!

Jättefint! ????
  • Liten till

Blir man nå sur eller?! Först får vi erbjudande att göra kubtestet, och funderar och funderar. Så bestämmer vi oss. Nu hade min barnmorska fått svar från akademiska i Uppsala. "Vi tar inte emot kvinnor under 35 under den här perioden, för det är jul"!

Jag förstår att de tider som finns går till de över 35, MEN varför skulle vi då ens erbjudas en tid?! Så jävla klantigt! Nu hade vi ju bestämt oss... Vet inte om vi ska skita i det nu eller ringa till någon klinik i Sthlm som barnmorskan hänvisade till. Åhhhh så frustrerad och arg, har dessutom mått illa HELA dagen och kräkts 2 ggr eftersom jag inte vill äta för allt verkar så äckligt!

Svar på tråden Bf juli 2015