• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Nemijah
    Faer skrev 2014-11-03 18:17:20 följande:

Jag är från Västernorrland! ????

Hade varit så kul att ha någon nära och kunna umgås lite. Inte minst bebisdater så småningom! Om du känner dig sugen? :)
  • Nemijah

Hade varit så kul att ha någon nära och kunna umgås lite. Inte minst bebisdater så småningom! Om du känner dig sugen? :)
  • Nemijah

• Thisisme84
    Zombiie skrev 2014-11-04 08:50:50 följande:
    Ja, det låter som att det stämmer, utan att jag har kontrollräknat, det beror lite på hur lång cykel du har. Jag har förstått det som att det är väldigt olika när man får tid för ultraljud. Går man hos kommunen är det nog inte förrän typ v18 i många kommuner... Jag har bestämt mig för att gå privat eftersom jag har sån sprutfobi och behöver lite extra stöd. Jag kan då köpa till ett tidigt ultraljud vid inskrivningen!
    Tack så mycket för svaret! Kanske skulle vara något för mig, att gå privat. Vore kul att få ett tidigt ultraljud :) Är det din första?
  • Thisisme84
    Anehhs skrev 2014-11-03 13:04:10 följande:

Bra idé med att berätta på julafton, kanske vi med ska göra då för släkten:)

Jag ska till mvc imorgon för ett "hälsosamtal" då vi även ska boka tid för inskrivning:)

Får man fråga vilka trakter ni är ifrån?

Jag bor i Småland:)

Jag är från Stockholm =)
  • lislj

Hoppar in, plussade igår på BIM -1 och har BF den 12/7. Hade inte känt av någonting innan jag testade förutom att jag hade varit riktigt körd i magen i någon vecka.. Detta är dock inget ovanligt då jag har IBS. Testade mest för kul skull och fick en smärre chock efter någon sekund då plusset syntes väldigt tydligt. Dock efter jag plussade kände jag en massa symptom, super törstig, ont i svanken osv. Hur mycket symptom har ni känt? Även jag kommer från Stockholm. 

• Nathalie8906
    Thisisme84 skrev 2014-11-04 10:32:19 följande:

Jag är från Stockholm =)

Jag är från Skåne :)
  • Thisisme84
    lislj skrev 2014-11-04 11:01:56 följande:

Hoppar in, plussade igår på BIM -1 och har BF den 12/7. Hade inte känt av någonting innan jag testade förutom att jag hade varit riktigt körd i magen i någon vecka.. Detta är dock inget ovanligt då jag har IBS. Testade mest för kul skull och fick en smärre chock efter någon sekund då plusset syntes väldigt tydligt. Dock efter jag plussade kände jag en massa symptom, super törstig, ont i svanken osv. Hur mycket symptom har ni känt? Även jag kommer från Stockholm. 

Jag plussade i torsdags, också på BIM -1. Blev också chockad, då jag inte heller hade känt av några symptom alls. Det enda jag möjligen känner är att brösten känns lite hårdare. På ett sätt vill jag känna av lite mer men jag kanske tar tillbaka det när illamåendet slår till med stark kraft? :) 
  • lislj
    Thisisme84 skrev 2014-11-04 11:48:16 följande:
    Jag plussade i torsdags, också på BIM -1. Blev också chockad, då jag inte heller hade känt av några symptom alls. Det enda jag möjligen känner är att brösten känns lite hårdare. På ett sätt vill jag känna av lite mer men jag kanske tar tillbaka det när illamåendet slår till med stark kraft? :) 
    Haha ja det är lite så jag känner också, men man vill ju börja känna mer fysiskt att man är gravid än vad man gör nu, men snart börjar man väl känna för mycket fysiskt istället.... 
Svar på tråden Bf juli 2015