• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Faer

Roligt med så många som hoppar in , välkommen! Jag i vecka 5+4 och jag vill att tiden ska gå fortare så man kan berätta för alla och börja köpa lite saker! :D

• Lillafamiljefamiljen
    Faer skrev 2014-11-10 06:54:15 följande:

Roligt med så många som hoppar in , välkommen! Jag i vecka 5+4 och jag vill att tiden ska gå fortare så man kan berätta för alla och börja köpa lite saker! :D

Eller hur! Tiden går sååååå långsamt!!! Jag är i v.7 (6+2) och vi har berättat för min pappa och min blivande makes mor. Egentligen ville vi vänta men eftersom detta är våra första graviditet så ville vi ha någon var som vi kunde vända oss till för stöttning och tips och råd :)

Resten av släkten kommer vi berätta för på julafton, då är vi i v.13 (12+4) :)
  • Stokke

Hej. Fick idag till en telefontid hos bm.

Fick tid för inskrivning den 12/12 och bokade tidigt ultraljud den 29/12.

I morgon går jag in vecka 7.

• Zombiie
    namnlös123 skrev 2014-11-09 16:01:34 följande:

Gått in i vecka 7 nu, och illamåendet blir värre och värre, någon med nå bra tips mot illamående ? :)

första barnet och bor i Dalarna, någon mer ? :)

Samma här, 6+1 idag. Jag mår mest illa på eftermiddagen, aldrig på morgonen. Någon mer som har det så?

Ingefära ska ju hjälpa mot illamående. Igår gjorde jag en lassi (youghurtdryck) med ingefära. Mixade hälften mjölk hälften naturell youghurt och hade i en tesked riven färsk ingefära, lite honung och salt. Det lugnade illamåendet för mig!
  • lislj

Jag är i vecka 7 (6+4) och känner inget illamående överhuvudtaget. Rätt skönt tycker jag men kanske ovanligt att man inte börjat känna illamående nu...? 

• Sagan

Jag är ju v 6 (5+6) och känner ingenting längre av mina symtom , brösten är fortfarande fastare lite ilningar som kall rysningar i bröstvårtorna kommer ibland men inget annat.

Man vill ju känna några symtom även om de kan vara jobbiga då de lugnar en lite på att de växer som de ska .

Fler som känner så eller som ej ha så mycket symtomen? ?

• TreTriss
    Sagan skrev 2014-11-11 09:58:36 följande:

Jag är ju v 6 (5+6) och känner ingenting längre av mina symtom , brösten är fortfarande fastare lite ilningar som kall rysningar i bröstvårtorna kommer ibland men inget annat.

Man vill ju känna några symtom även om de kan vara jobbiga då de lugnar en lite på att de växer som de ska .

Fler som känner så eller som ej ha så mycket symtomen? ?

Jag har inte heller mycket symptom!
    Spänner över magen och kan känna att det blir lite kramp i äggstockarna.
    Men annars väldigt förskonad, försöker tänka att det är väldigt individuellt och inte är någon nackdel :)
  • Sagan
    TreTriss skrev 2014-11-11 10:20:12 följande:

Men annars väldigt förskonad, försöker tänka att det är väldigt individuellt och inte är någon nackdel :)

Jo man försök att tänka så men de är svårt speciellt efter ett mf i juli.

Har inte vågat ringa Mvh ens ännu.
  • Lillafamiljefamiljen

Idag har jag varit på vul och fick se min lilla knort för första gången, bm visade mig även det lilla lilla hjärtat slå :)

Jag är i v.7 (6+3) fick en tid pga ihärdig värk i magen vilket konstaterades vara magkatarr som tydligen är väldigt vanligt bland gravida.

• Faer
    TreTriss skrev 2014-11-11 10:20:12 följande:
    Jag har jätte mycket symptom känns det som helt plötsligt, har jätte ont i brösten och jag som brukar ligga och sova på magen! går ej.. även att jag väldigt öm nedre delen av magen samt att jag ha mått så illa den senaste dagen att jag kan spy om jag tänker på något som jag inte alls är sugen på... sjukt jobbigt är alltihop och jag är på väldigt dåligt humör.. jag hoppas det ger sig snart för det här illamåendet är inte att leka med..... suck!
Svar på tråden Bf juli 2015