Höstlov - hur lyckas alla vara lediga?
Jag har sen sex år tillbaka arbetat i en livsmedelsbutik då jag har rätt till 30 dagars betald semester om året. Jag brukar ta ut 4 veckor och sen spara dom 5 dagarna som är kvar på sommaren.
Nu i länet där jag bor så är det höstlov för många barn, men min 6-åring är tvungen att gå på fritids då jag måste jobba då jag använt upp alla mina semsterdagar av diverse anledningar. Igår så hade jag en ledig dag, då jag ska jobba hela helgen och jag och min dotter beslutade oss att åka till Leo lekland så hon fick leka av sig lite och ha lite kul. På leklandet var det bokstavligt talat proppfullt!! Var barn och föräldrar precis överallt. Men vi stannade några timmar och min dotter hade jättekul.
Jag förstår inte vad folk har för jobb som tydligen lyckas vara lediga hela somrar, samt vara lediga varje gång då barnen ha lov plus inte ha något jobb på helgerna och dessutom lyckas sluta mellan 15:00 och 16:00 varje dag och på det ha råd med en och annan utlandsresa varje år.
Jag vet inte om jag har fel, men dom människorna som lyckas ha det på det här sättet, vad har dom för typ av arbete egentligen? Eller är alla arbetslösa eller sjukskrivna?
För jag känner mig som en dålig förälder då min dotter måste gå på fritids på alla lov, då det nästan inte är några barn där.
Som sagt tidigare, ni som har det på detta sätt, hur i helskotta lyckas ni?