• Oschlaka

Jehovas Vittne

Hej alla där ute:)

Har funderat mkt och vill verkligen bli en så god människa som möjligt!

Studerar med jehovas vittne och känner mig ganska påläst.

En tidsfråga innan jag blir det!

Fråga mig vad ni vill, varsågod!

• Svar på tråden Jehovas Vittne
  • Oschlaka
    pgw skrev 2014-11-01 10:54:19 följande:

Vet du vad jag tror? Du har inte den sanna tron i ditt hjärta. Annars skulle du inte bemöta andra på det där sättet. Gud är kärlek, och kärleken är tålmodig och mild, eller är det kanske inte så hos JV? Du vill väldigt gärna tro, du har hört alla JV:s argument, men du förstår dem inte. Därför kan du inte heller bemöta angreppen på din tro.

Du har rätt. Jag har inte sann tro...än.

Men jag hoppas jag finner den!
  • Oates
    Oschlaka skrev 2014-11-01 10:37:03 följande:
    Jag har förklarat i tråden för de andra vilket du tydligen missat.

Jag förklarar igen.

Det är skillnad på att bli berättigade om att ansöka om bidrag och ansöka bidrag.

Snart orkar jag inte diskutera med inkompetenta människor!

Antingen orkade du inte läsa länken, eller också har du svårigheter med läsförståelsen.

"Nu menar Majeed Alnashi att regeringen måste lyssna på Högsta förvaltningsdomstolen. Annars hotar han att dra hela ärendet inför Europadomstolen ? som till skillnad mot Högsta förvaltningsdomstolen kan beordra den svenska regeringen att tilldela Jehovas vittnen statsbidrag."

Nej, det gäller inte att bli berättigade till att söka bidrag, det har de varit berättigade till hela tiden, utan det gäller att verkligen få bidrag, vilket regeringen har avslagit.

De har alltså upprepade gånger sökt statsbidrag, fått avslag och överklagat.

Detta har pågått under många år, och JV ger sig inte, de vill ha bidrag.

Så glöm detta att de skulle ha tackat nej till bidrag.

• Oschlaka

Jag ställer frågan igen....vill ni träffas? Hoppas jag inte blir iggad igen.

• Iarwain
    Oschlaka skrev 2014-11-01 10:51:30 följande:
    Du svarar ju inte på mina frågor

Jag tyckte att jag svarade på alla dina frågor. Vilka missade jag?

Vad har du lärt dig av de stora? Hur många världskrig har de lärt dig att det har funnits?
    Första frågan här förstår jag inte. Vilka är de stora?
    Det viktigaste jag lärt mig i min skolgång är kritiskt tänkande och inte acceptera auktoriteter.

Den andra frågan vill jag ha en definition av dig innan jag kan svara på den.
    Om man använder gängse definition så är det två, men det är bara en namngivningstradition.
    Ska man definiera det efter antal döda, indragna länder, del av världsbefolkningen indragna etc. kan jag tänka mig att det blir en helt annan siffra än två.

När föddes Jesus?
    Denna fråga faller på att jag inte ens ser det säkerställt att han föddes alls.

• Oschlaka
    Oates skrev 2014-11-01 10:58:15 följande:

Antingen orkade du inte läsa länken, eller också har du svårigheter med läsförståelsen.

"Nu menar Majeed Alnashi att regeringen måste lyssna på Högsta förvaltningsdomstolen. Annars hotar han att dra hela ärendet inför Europadomstolen ? som till skillnad mot Högsta förvaltningsdomstolen kan beordra den svenska regeringen att tilldela Jehovas vittnen statsbidrag."

Nej, det gäller inte att bli berättigade till att söka bidrag, det har de varit berättigade till hela tiden, utan det gäller att verkligen få bidrag, vilket regeringen har avslagit.

De har alltså upprepade gånger sökt statsbidrag, fått avslag och överklagat.

Detta har pågått under många år, och JV ger sig inte, de vill ha bidrag.

Så glöm detta att de skulle ha tackat nej till bidrag.

Du hittar på bra du!
  • pgw
    Oschlaka skrev 2014-11-01 10:42:26 följande:

Läs inte massa skit böcker som vill bara bli toppsäljande.

Läs boken bibeln som är gratis!

Det borde säga en hel del!

Om man vill lära sig mer om hur Jehovas vittnen fungerar, så duger det inte med Bibeln. Den skrevs långt innan det första vittnet ens var påtänkt.
  • Oschlaka

Sedan tycker jag varför vi låst oss på det om bidrag.

Alla har ju rätt att ansöka.

Jag själv tycker att jhv ska ta emot.

• Oates
    Oschlaka skrev 2014-11-01 10:42:26 följande:
    Läs inte massa skit böcker som vill bara bli toppsäljande.

Läs boken bibeln som är gratis!

Det borde säga en hel del!

Franz hade nog aldrig ambitionen att hans bok skulle bli toppsäljande.

Han var medveten om att det var en liten grupp som var intresserade av vad han skrev.

Däremot har ju JV gett ut massor av böcker, som de gjort till toppsäljare genom att sprida överallt.

Så en viss bristande logik kan man se i ditt svar.

• Oates
    Oschlaka skrev 2014-11-01 10:59:17 följande:

Jag ställer frågan igen....vill ni träffas? Hoppas jag inte blir iggad igen.

Gärna det, om det är geografiskt möjligt!
    Var bor du någonstans!

• Nerfherder
    Oates skrev 2014-11-01 11:04:23 följande:

Franz hade nog aldrig ambitionen att hans bok skulle bli toppsäljande.

Han var medveten om att det var en liten grupp som var intresserade av vad han skrev.

Däremot har ju JV gett ut massor av böcker, som de gjort till toppsäljare genom att sprida överallt.

Så en viss bristande logik kan man se i ditt svar.

Brist på? Obefintlig snarare.
Svar på tråden Jehovas Vittne