Jehovas Vittne
Hej alla där ute:)
Har funderat mkt och vill verkligen bli en så god människa som möjligt!
Studerar med jehovas vittne och känner mig ganska påläst.
En tidsfråga innan jag blir det!
Fråga mig vad ni vill, varsågod!
Hej alla där ute:)
Har funderat mkt och vill verkligen bli en så god människa som möjligt!
Studerar med jehovas vittne och känner mig ganska påläst.
En tidsfråga innan jag blir det!
Fråga mig vad ni vill, varsågod!
Haha, gå på du och anslut dig till en icke seriös organisation då.
De har ju ändrat sig i väldigt mycket, om vi bara tar ett par saker av det som diskuterats i tråden, så sa de som nämnts tidigare att de aldrig skulle komma att söka statsbidrag, de sa att den generation som levde 1914 skulle överleva Harmageddon.
På dessa punkter, och många andra, har de alltså ändrat sig, och är alltså inte seriösa enligt dig.
Nåja, på den punkten håller jag faktiskt med dig.
Då är vi där igen!
När JV inte kan svara mer så tar de till personangrepp! Alltid!
Det är nästan så jag börjar tro på att du är på väg att bli JV.
Alla som säger emot JV brukar beskyllas för att vara just hatiska och bittra, när JV inte har mer att komma med.
Men inbillningssjuk, det var något nytt.
Då är vi där igen!
Alla som säger emot JV brukar beskyllas för att vara just hatiska och bittra, när JV inte har mer att komma med.
Då är vi där igen!
Då är vi där igen!
Jag visste faktiskt inte att JV var så aggressiva. Jag kopplar det mer till scientologerna. Fast de är ännu värre.
Om Jehovas vittnen? Nja... jag känner ju faktiskt barra ett vittne, och henne har jag inte så himla mycket kontakt med. Man hennes underbara ungar är underbara. Och i fosterhem.....
Det är väll något som är gemensamt för alla inbitna Jehovas vittnen, att de är extremt överlägsna i sin ton....för de har ju den ultimata sanningen och alla andra som inte är Jehovas Vittnen kommer dö.
Redan där har överträder de sin egen lära och följer inte bibeln när det är KRISTALLKLART att endast Gud kan döma en människa. Men ändå går de glatt runt och tänker och tror att Gud kommer slakta milliarder med människor endast för att de inte är döpta Jehovs Vittnen.
Det finns så många logiska kullerbyttor i deras syn på bibeln så man kan hålla på i veckor med att påpeka motsättningar i deras tro.