Jehovas Vittne
Hej alla där ute:)
Har funderat mkt och vill verkligen bli en så god människa som möjligt!
Studerar med jehovas vittne och känner mig ganska påläst.
En tidsfråga innan jag blir det!
Fråga mig vad ni vill, varsågod!
Hej alla där ute:)
Har funderat mkt och vill verkligen bli en så god människa som möjligt!
Studerar med jehovas vittne och känner mig ganska påläst.
En tidsfråga innan jag blir det!
Fråga mig vad ni vill, varsågod!
Så hemskt dåligt och skandalöst av maffian svenska staten att kräva skatt av jehovas vittne som bygger på medlemsgåvor dvs redan beskattade pengar medan man nekar de godkänna som trossamfund! (För att därmed slippa betala skatt som alla andra trossamfund).
Som sagt de betalar ingen skatt som något annat samfund slipper betala.
Att betala skatt om de säger så till dig som ett vittne så -ljuger de.
Ett registrerat trossamfund är redan skattebefriat, dvs de betalar inte skatt på sina bidragsintäkter. De har aldrig betalat skatt på dessa intäkter i Sverige.
De har gjort en ansökan om stadsbidrag första gången 2007 som de fått avslag på, de har överklagat detta avslag, se alla länkar ovan, bl.a till högsta förvaltningsdomstolen. De har eller ska överklaga till Europadomstolen som ett sista försök. Det gäller BIDRAGET och inte något annat.
Det är märkligt att de för sina egna bakom ljuset i denna fråga som är så lätt att kontrollera.
De försöker i ett annat ärende undvika att betala skatt för de som bott på Arboga och har alltså haft ersättning med liten lön, fri mat, husrum, tandvård, bilrep, läkarvård osv. De kallar det för klosterverksamhet för deras ordensmedlemmar. (inga andra trossamfund i Sverige är skattefriade för sina anställda heller)
Länken till vakttornet där han smutskastades enligt dig?
"Trossamfundet Jehovas vittnen ansökte i augusti 2007 hos regeringen om att bli berättigat till statsbidrag enligt lagen (1999:932) om stöd till trossamfund. Yttrande inhämtades från Nämnden för statligt stöd till trossamfund, SST, som med hänvisning till vissa inslag i trossamfundets läror ansåg det tveksamt om Jehovas vittnen uppfyllde de krav som uppställs i lagen om stöd till trossamfund. Regeringen avslog den 17 juni 2009 ansökningen, med motiveringen att Jehovas vittnen inte till fullo uppfyllde de krav som anges i 3 § nämnda lag, om att statsbidrag endast kan lämnas till trossamfund som bl.a. bidrar till att upprätthålla och stärka de grundläggande värderingar som samhället vilar på. "
Ser du vad det står i domen?? "De ansökte om att bli berättigade till statsbidrag" INTE "De ansökte om att bli berättigade att SÖKA statsbidrag" Skillnad serru.
Som sagt du kan inte ange din källa!
Källa på att andra betalar skatt? Leta dig fram på Skatteverkets hemsida så hittar du reglerna för samfund.
Har du källa på att styrande krets vill framstå som har direkt kanal till Gud?
Har du bevis för att han inte blev vittne igen?
Du måste vara ett jävla skämt. Är det en länk du gav?
Bara det bevisar hur patetisk du är!