• Anonym (Krossad och spottad på!)

Hämnd!! - Tips tack!!

Fick just reda på att "mannen i mitt liv" har varit konstant otrogen! Dessutom på ett sånt vidrigt sätt att jag knappt kan fatta att det är sant trots att jag har fått det svart på vitt! Jag är så arg, ledsen, förkrossad och sårad så jag vet inte vad jag ska göra av mig själv. Det gör så ont!!!

Vill helst slå sönder både honom och hans lägenhet, men det går ju så klart inte. Så vad ska jag hitta på istället? Något måste jag få göra för att få ur mig den värsta ilskan och sorgen!

Ge mig tips på saker att göra! Tack!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-01 12:34
    Kan väl meddela att hämndbegäret har gått över. Just nu är jag bara helt förkrossad. Kan inte fatta hur man kan göra någon så fruktansvärt illa. Vi hade det fantastiskt och pratade om att gifta oss, skaffa barn och köpa hus. Eller rättare sagt, han ledde mig in på de tankarna, de framtidsplanerna ganska snabbt. Det tog mig ett tag att hoppa på det tåget men när jag väl "var där" så kändes det underbart. Vi kollade på hus och smygkikade på brudklänningar.

Saken är bara att det gjorde han med två kvinnor till. Eller om det är flera, vad vet jag? Hur kunde han lura mig så? Känner mig så korkad! Men samtidigt... Inte sjutton ifrågasätter man den man älskar när han säger att han ska resa i jobbet. Det har jag ju vetat att han gör.

Det går bara runt i skallen på mig. Det gör så galet ont!! Kan inte äta, inte sova, inte tänka, knappt andas... Det är så mycket som revideras i mitt huvud nu. Alla fina stunder - vidriga! Alla vackra ord - bara lögner! Det låter säkert skitfånigt, men det känns som att jag ska dö. Det finns säkert ett ljus i tunneln(eller är det ett tåg), men just nu kan jag inte se det. Hur gör jag nu... Hur kommer jag vidare... Allt var ju klart. Bestämt. Han lovade guld och gröna skogar. Framför allt var jag hans liv kärlek, och han var mitt. Och nu... Krossad.

• Svar på tråden Hämnd!! - Tips tack!!
    Anonym (Krossad och spottad på!) skrev 2014-11-01 21:47:22 följande:

Ja det verkar ju vara ett genomgående råd härifrån. Att faktiskt helt ignorera honom. Helt ärligt så vill jag inte höra ifrån honom och/eller mindre se honom. Växlar mellan att vara ledsen & må illa när jag tänker på honom och att vara förbannad. Tror inte att det skulle spela någon roll om jag prata med honom eller ej. Skulle nog inte få det där avslutet ändå. Det jag vill ha svar på är varför, och det förstår jag ju att det kommer han aldrig kunna svara på.

Ser att jag har skrivit tokigt. Men jag tror att man kan förstå vad jag menar ändå.
    Anonym (!!!) skrev 2014-11-01 13:51:54 följande:

Vad hemskt, kan inte ens förställa mig, sa han absolut ingenting, försökte han inte ens komma efter dig, ringa? Ingenting? Han är inte värd dig och inte heller ska du ringa och vilja prata med honom, han kommer inse vad han förlorat när han märker att du är borta på riktigt!! vet att det gör jätte ont men du kommer må bättre, först är man jätte ledsen och det känns bokstavligen som en kniv i hjärtat, sen känner man ilska och hat vilket oxå är en del av processen! sen är Han förhoppningsvis borta ur ens värld!!

Ingenting... Och fortfarande inte ett ljud från honom. Men han kanske fattar att det inte finns så mycket att säga.
  • Anonym (!!)
    Anonym (Krossad och spottad på!) skrev 2014-11-01 22:51:37 följande:
    Ingenting... Och fortfarande inte ett ljud från honom. Men han kanske fattar att det inte finns så mycket att säga.
    Vilken okänslig människa, herregud! Du är värd så mycket mer, och tro Mig karma säger jag bara, jag tror så innerligt på karma, min först kärlek/bästa vän, dumpade mig från ingenstans, för att han plötsligt ville leva livet, jag var så kär i honom att det var helt galet, minns än idag hur jag kände när han gjorde slut, kändes BOKSTAVLLGEN, som en kniv i hjärtat, en känsla jag inte skulle önska för min värsta fiende, jag försökte verkligen få tillbaka honom, tillslut släppte jag taget, gick sakta men säkert vidare, detta var sju år sedan. Idag har jag varit gift i cirka ett år, och jag fick höra för några månader sen att han än idag mår dåligt över att han lämnade mig, att han hade gjort allt för att få tillbaka mig, tyvär är jag gift nu och det är försent, det svider nu, men tro mig det bästa du kan göra är, luta dig tillbaka och låt karma ta hand om honom, om en månad, ett år, två år, ingen stress tro mig det kommer!
  • Anonym (hej)

jag lider med dig. satt ju i samma sits. man fattar ju inte själv hur korkad o dum man var, som litade på han? 
    man känner sig blåst...
    jag hade samma känslor som du i början. som du läste, så gav jag hämnd. men den största hämnden är att han grävt ner sig totalt ekonomiskt.
    jag vet han e ute och dejtar andra nu. önskar jag kunde varna dom tjejerna bara...  så ingen mer går igenom det jag gjort.

Anonym (!!) skrev 2014-11-02 16:59:25 följande:

Vilken okänslig människa, herregud! Du är värd så mycket mer, och tro Mig karma säger jag bara, jag tror så innerligt på karma, min först kärlek/bästa vän, dumpade mig från ingenstans, för att han plötsligt ville leva livet, jag var så kär i honom att det var helt galet, minns än idag hur jag kände när han gjorde slut, kändes BOKSTAVLLGEN, som en kniv i hjärtat, en känsla jag inte skulle önska för min värsta fiende, jag försökte verkligen få tillbaka honom, tillslut släppte jag taget, gick sakta men säkert vidare, detta var sju år sedan. Idag har jag varit gift i cirka ett år, och jag fick höra för några månader sen att han än idag mår dåligt över att han lämnade mig, att han hade gjort allt för att få tillbaka mig, tyvär är jag gift nu och det är försent, det svider nu, men tro mig det bästa du kan göra är, luta dig tillbaka och låt karma ta hand om honom, om en månad, ett år, två år, ingen stress tro mig det kommer!

Så mycket som jag gav honom... Det känns så äckligt ryggradslöst att han inte ens kan ge mig en förklaring, eller ens ett försök till en ursäkt. Helt otroligt. Hur kan han med att se sig själv i spegeln? Om han åtminstone mådde hälften så dåligt som vad jag gör, men det har jag en känsla av att han inte gör. Hatar att han kan göra mig så illa! Vill bara kunna stänga av och rycka på axlarna. Inte ge honom min sorg... Jag får hoppas på att det är som du säger, att karma kommer göra sitt. Tack för dina vänliga ord.
    Anonym (hej) skrev 2014-11-02 18:15:38 följande:

jag lider med dig. satt ju i samma sits. man fattar ju inte själv hur korkad o dum man var, som litade på han? 

man känner sig blåst...

jag hade samma känslor som du i början. som du läste, så gav jag hämnd. men den största hämnden är att han grävt ner sig totalt ekonomiskt.

jag vet han e ute och dejtar andra nu. önskar jag kunde varna dom tjejerna bara...  så ingen mer går igenom det jag gjort.

Ja blåst var ordet... Precis så känns det. Men samtidigt, varför ska jag känna mig dum för att någon annan har ljugit för mig? Men ändå... Känslan går inte att skaka av sig.

De andra kvinnorna... Det gör mig ont att jag inte kan varna! Vet inte vilka de andra är, men jag hoppas innerligt att de får upp ögonen och ser vilket as han är. Vet ju inte hur länge han har haft en relation med de andra, men klart är att det inte är några nya romanser, så tyvärr är de nog lika lurade som mig. De tror säkert att de har en framtid med honom. Så vidrigt!

När kan man börja andas igen? Äta? Sova? Leva?

• Anonym (!!)
    Anonym (Krossad och spottad på!) skrev 2014-11-04 12:16:49 följande:

När kan man börja andas igen? Äta? Sova? Leva?

aah det är enskilt, jag skaffade en rebound som ersättare och på sätt kom jag över honom, haha passar inte alla men det tar bort ens fokus i alla fall.
  • Anonym (hej)

jaG sitter här fortfarande, efter månader och fattar inte hur blåst jag kunde bli? varför såg jag inget? varför fatta jag inte att han bara lurades?  kommer aldrig mer lita på nån man efter detta. till saken hör att jag blev överfalls våldtagen oxå, under vår tid. o på det bedrog han mig. den som skulle stötta mig?  så jag åkte på smäll efter smäll, och inser nu att alla killar är likadana. dom är bara ute efter sex... 

Anonym (!!) skrev 2014-11-04 17:01:34 följande:
    aah det är enskilt, jag skaffade en rebound som ersättare och på sätt kom jag över honom, haha passar inte alla men det tar bort ens fokus i alla fall.
    Bra om det funkar. Är dock galet osugen på en sån lösning. Men jag är glad att du hittade något som funkade!
    Anonym (hej) skrev 2014-11-04 17:40:15 följande:

jaG sitter här fortfarande, efter månader och fattar inte hur blåst jag kunde bli? varför såg jag inget? varför fatta jag inte att han bara lurades?  kommer aldrig mer lita på nån man efter detta. till saken hör att jag blev överfalls våldtagen oxå, under vår tid. o på det bedrog han mig. den som skulle stötta mig?  så jag åkte på smäll efter smäll, och inser nu att alla killar är likadana. dom är bara ute efter sex... 

Usch så vidrigt! Jag har dock inte förlorat hoppat. Det finns bra män, det gäller bara att hitta dessa. Men just nu är jag väldigt osugen på att ha någon man i min närhet. Utom mina vänner givetvis.
  • Anonym (!!)
    Anonym (Krossad och spottad på!) skrev 2014-11-04 19:46:55 följande:
    Bra om det funkar. Är dock galet osugen på en sån lösning. Men jag är glad att du hittade något som funkade!
    Ja nej det passar inte alla som sagt, jag hade dock inte samlag med rebounden osv, det var bara att man behövde fylla ut det där tomrummet efter exet den där vanan man har att man har någon att prata med, kunna umgås med, vem vet kanske utvecklas det känslor gjorde det för mig till och med fast efter ett tag i början var ja ointresserad i och med att jah hade känslor för den andra men hjälpte mig att må bättre och komma över mycket mycket fortare än vad jag skulle gjort ensam!
Svar på tråden Hämnd!! - Tips tack!!