• Herr Alfabet

Vilken skostorlek har din 9åring? (eller hade när han/hon var 9)

En del barn, särskilt pojkar, får stora fötter tidigt. Andra har små

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken skostorlek har din 9åring? (eller hade när han/hon var 9)
  • L i n n

Min ena 9-åring har storlek 39.

Den andra 9-åringen har storlek 37.

• L i n n
    L i n n skrev 2014-11-03 04:19:08 följande:

Min ena 9-åring har storlek 39.

Den andra 9-åringen har storlek 37.

Båda mina är pojkar och drar 152 i kläder.
  • Anonym (Karsten)

Ojoj :P

Hur lång är han då och vad väger han?

Är händerna också stora på honom, eller bara fötterna?

Dixie skrev 2014-11-03 09:12:30 följande:

Min 9åriga pojke har stl 40!

• cosinus

Min 10.5-åriga tjej har nu 32-33, lillebror som är 8.5 har 31-32

6.5-åringen (pojke) har 26-27 och det har även lillasyster som är 4.

• Dixie
    Anonym (Karsten) skrev 2014-11-03 09:29:47 följande:

Ojoj :P

Hur lång är han då och vad väger han?

Är händerna också stora på honom, eller bara fötterna?

har är 147 cm och tror han väger ca 35 kg, jag hoppas ju att fötterna slutar växa snart - så vi i alla fall slipper handla skor i specialbutiker!
  • amia01

Tjej med stl 39. Hon är 150 cm lång och växer fortfarande jättesnabbt. Framförallt fötterna har dragit iväg senaste året, från 36 till 39 i storlek. Blir många par skor som hon knappt hinner slita ut... Men hoppas att det lugnar ner sig snart, även om hennes tillväxtkurva visar på att hon kan bli upp mot 180 innan hin växt klart, så borde väl fötterna snart vara färdig-växta?
    Tycker det är svårt att hitta passande skor till en 9-åring i så stora storlekar, framförallt när hennes fötter växer så snabbt. Känns onödigt att lägga hur mycket som helst på ett par "vuxenskor" men "juniorstorlekar" slutar ju ofta vid 38
    Har köpt en del vuxen-modeller på outlet, men då är det svårt att hitta något som passar hennes stil. Hon är dessutom extremt känslig för hur skorna sitter på foten, och behöver bred och hög läst, vilket inte gör det lättare...

• Anonym (Karsten)

Lätt liten kille då, som väl även mamma orkar lyfta upp än

Blir barnavdelningen för kläder och vuxenavdelningen för skor då, kan jag tänka. Men inte ovanligt för killar att det blir så

Dixie skrev 2014-11-03 12:53:23 följande:

har är 147 cm och tror han väger ca 35 kg, jag hoppas ju att fötterna slutar växa snart - så vi i alla fall slipper handla skor i specialbutiker!

• fluu

Bara av nyfikenhet.... varför är detta så intressant?

www.familjeliv.se/forum/thread/70097734-vilken-skostorlek-hade-era-pojkar-nar-de-kom-i-malbrottet

www.familjeliv.se/forum/thread/70025546-hur-stora-fotter-har-era-7aringar-eller-hade-nar-de-var-7-skriv-garna-langd-ocksa/3

www.familjeliv.se/forum/thread/70838365-sma-barn-stora-fotter/1

www.familjeliv.se/forum/thread/68532622-vid-vilken-alder-nadde-din-pojke-skonummer-38

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Kinna)

Sök på skonummer så får du 10+ fulla sidor. Eller sök på längd, vikt etc. Samma där. Ser inte det konstiga riktigt, det är ju ett stort forum. Iaf, tjejen här är 11, 155 cm, 34 i skor, grabben är 9, 142 cm, 37 i skor.

• fluu
    Anonym (Kinna) skrev 2014-11-04 06:58:55 följande:
    Sök på skonummer så får du 10+ fulla sidor. Eller sök på längd, vikt etc. Samma där. Ser inte det konstiga riktigt, det är ju ett stort forum. Iaf, tjejen här är 11, 155 cm, 34 i skor, grabben är 9, 142 cm, 37 i skor.
    Ja, det är ett storforum och säkert får man massa träffar när man söker på skonummer, men då inte från samma trådstartare..
  • fluu

Som nu så lägligt avreggat sig...jaha..

Svar på tråden Vilken skostorlek har din 9åring? (eller hade när han/hon var 9)