• andol

    Nu är glöggen här!

    Har sett att butikerna börjar fylla på med glögg och andra julprylar redan nu. Vad tycker ni? Är det för tidigt eller ska man köpa sig en flaska redan nu? :)

  • Svar på tråden Nu är glöggen här!
  • nozpa

    Köpte mig 2 flaskor alkoholfritt i lördags. 1 lussekatt och en pepparkaka. Inte någon höjdare.
    Nästa flaska blir den på bilden. Den har jag lite högre förväntningar på.

  • Johannajohanna

    Morbergs glögg är verkligen så mycket bättre än de andra glöggsorterna. Såg även att han har en starkvinsglögg på Systembolaget i år! Jag beställde självklart en flaska och nu ska jag hämta ut den bara :) Jag älskar glögg och jag ser inga konstigheter att börja dricka det redan nu, det är mysigt när man kommer in från kylan. Och doften som en kastrull uppvärmd glögg ger är gudomlig!

  • Johannajohanna

    Jag är inte det minsta förvånad över att den vann testet. Har själv beställt en sån flaska nu med lite starkare alkoholhalt! Ska bli så härligt att äntligen på lite glögg till helgen! Tycker att alla systembolag borde ha den i sitt ordinarie sortiment. 

  • Fredrikaa
    Johannajohanna skrev 2014-11-14 13:49:41 följande:

    Jag är inte det minsta förvånad över att den vann testet. Har själv beställt en sån flaska nu med lite starkare alkoholhalt! Ska bli så härligt att äntligen på lite glögg till helgen! Tycker att alla systembolag borde ha den i sitt ordinarie sortiment. 


    Det kommer de nog att ha nu i december, då börjar alla andra dricka glögg också. Tror att vi är liite tidiga :)
  • TobiasOskarsson

    Idag ska jag inhandla lite olika glöggsorter! Har hört mycket gott om Per Morbergs och den där nya Ripa Zinfandelglöggen. Så det får nog bli dem till att börja med :)

Svar på tråden Nu är glöggen här!