Vad betyder "supa" för dig?
Hamnade i en tråd på temat om det var ok att "supa"" som förälder, och åsikterna går tydligen även isär om vad som är att "supa" samt vad som är att "festa".
Så, vad lägger du själv in i begreppet "supa"? Motivera!
Hamnade i en tråd på temat om det var ok att "supa"" som förälder, och åsikterna går tydligen även isär om vad som är att "supa" samt vad som är att "festa".
Så, vad lägger du själv in i begreppet "supa"? Motivera!
"Supa" i betydelsen "dricka alkohol" (finns flera saker man kan supa...=))
Det första. Super alkohol gör man tills man blir redlös. Allt under det är inte att supa. Om man inte tar EN sup förstås..... Egentligen är supa synonymt med att dricka shots/klunka.
Det första alternativet är den betydelsen jag officiellt använder. Inofficiellt, så där privat, menar jag "Alla som dricker alkohol super, de vill bara inte erkänna det".
Dricka så att berusning uppstår.
Supa = dricka alkohol i syfte att bli dyngfull
Supa = Berusa sig kraftigt med hjälp av sprit.
Festa = Berusa sig med hjälp av alkohol och/eller andra droger plus att man lyssnar på musik med polare.
Supa/festa; samma sak men i olika stadier av livet och ikläds därför olika ord:).
Fast något seriösare super/festar man väl även med barn. Dock under något mer kontrollerade former än när man var 15-20. Fast inte ens då flippade jag ur så jag kan nog supa kontrollerat).
Är väl bara att konstatera att folk dricker. Men än för att piffa upp maten:). Hela livet. Och dom flesta gör det med förnuft. Kalla det supa/festa/dricka eller vad du vill men många gillar att berusa sej ihop med vänner. I ett normalt sammanhang bara skoj.
Om jag själv använder ordet supa menar jag att dricka sig till en ordentlig fylla, inte bara lättare berusning. Däremot utgår jag inte från att alla menar detta när de använder ordet "supa". I tråden som åsyftas utgick jag från att "supa" täckte in alla typer av drickande, mer eller mindre måttfullt, och att TS använt ordet enkom för att hen själv var kritiskt mot alla former av drickande som förälder...
Att dricka i syfte att bli aspackad.
Man kan dricka vin till maten i stillsamma sällskap eller på finare fester, med delsyftet att bli salongsberusad. Det är ändå inte att supa. Super man står alkoholen i centrum.
Supa för mig är Att man häller i sig stora mängder alkohol, blir kalasfull, kräks och/eller blir oregerlig.
Alt 3 och utvecklingen skulle låta ganska precis som Stårschans
Man kan dricka vin till maten i stillsamma sällskap eller på finare fester, med delsyftet att bli salongsberusad. Det är ändå inte att supa. Super man står alkoholen i centrum.