tips om förberedelser inför medicinsk abort
Har du fött någon gång som du nog gjort då du får göra det hemma så kommer det säkert gå fint. Men ta de mildare tabl direkt redan innan du känner något. Det kommer gå bra.
Har du fött någon gång som du nog gjort då du får göra det hemma så kommer det säkert gå fint. Men ta de mildare tabl direkt redan innan du känner något. Det kommer gå bra.
Jag har inte fött barn.
Ja, jag ska ta alla fyra tabletter i samband med slidtabletterna. Sen har jag ytterligare en starkare tablett vid behov. Men gruvar mig iallafall..
Vad skönt att du slapp ha ont! Jag fick inga extra tabletter, utan de säger att man får komma in till dem vid behov då.. men att det är 5 av hundra som gör det. Jag kan tycka att det är rätt komplicerat, vid svår smärta... Bästa vore väl att få några extra tabletter för säkerhetens skull och lämna tillbaka dem om de inte används, eller någon annan lösning.
Oj.. vad läskigt att svimma.. Tror ni att vanlig ipren kan funka? utöver de piller jag redan fått? Jag kommer såklart inte hälla i mig en massa piller bara sådär... tänkte om smärtan blir outhärdligt jobbig... har det någon effekt?
Precis, det vet man ju inte nu... Men det jag är lite orolig för är att jag tar ju alla fyra smärtstillande tabletterna samtidigt i samband med slidtabletterna i början (efter rekommendation av barnmorskan), tänk om smärtan sätter igång ett bra tag därpå och tabletternas verkan hinner försvinna.. då har jag bara en liten morfintablett att trösta mig med..
Är det idag du gör aborten?
Härligt att höra. :) Glad för din skull att det gick såpass lätt ändå. Förstår att du är lättad. Ta hand om dig nu! Kram