Inlägg från: snabeldrake |Visa alla inlägg
  • snabeldrake

Foglossning i blygdbenet

Hej! Väntar mitt första barn (gravid v21). Har nu fått problem med smärta i blygdbenet så fort jag gör något ansträngande (promenader, snabba rörelser, vänder mej i sängen osv). Varit till läkaren som säger de är foglossning, råder mej att ta de lungt och sjukskriver mej gärna- jag jobbar på ett service-boende. Men jag vill jobba heltid ett tag till, för jag har inte så ont så länge jag inte "gör något"...

Min fråga är nu hur ni andra har gjort? Har ni fortsatt försöka motionera och sånt även fast de gjort ont eller har ni satt er som en "strandad val" i soffan å sjukskrivit er?

• Svar på tråden Foglossning i blygdbenet
  • snabeldrake

Tack för svar! Jag har som ingen i min närhet som haft problem med detta och känns lite som att folk misstror mej när jag säger att jag har ont/foglossning.. eller så är jag väl paranoid.

Ska träffa BM nästa vecka, så skall höra med henne om detta bälte så skall jag prova det :) Men är väl som du säger, man ska lyssna på sin kropp.. Men samtidigt är man uppfostrad att inte klaga när man har ont och att man ska bita ihop.

Är även väldigt rädd att gå upp i vikt, eftersom jag redan är överviktig sen innan, VILL så gärna kunna motionera men de gör helt enkelt för ont som de är nu :( 

Svar på tråden Foglossning i blygdbenet