• billies

Ni som är gravida - hur tränar ni?

Jag kör innebandy än, är visserligen bara i vecka 11 men tänkte försöka köra på ett par veckor till, iaf till jul å så tänkte jag. Sen kanske det blir risky, man känner sig som en elefant osv. Men tänkte försöka hänga mer på gymmet efter det, å som du säger simning å så med sonen körde jag lättare jogging bara typ 3-4 dagar innan han beslutade sig för att komma (visserligen 5 dagar tidigare än beräknat). Jobbigt bara att bli kissinödig hela tiden när man springer haha. Men tänkte väl fortsätta så denna graviditeten med, lättare vikter på gymmet å sådär

• billies
    Pippit skrev 2014-11-07 12:34:28 följande:

Jag har jättesvårt att träna pga att jag blir illamående av ansträngningen fast jag är i v 27, till och med av raska promenader smile4.gif Känner mig helt svag och försoffad tyvärr.

Men vattengympa funkar bra när jag har tid, både rörelse och lite styrka + gravidyoga och mammamageappen hemma med fokus på stabilitet i mage och rygg och knipövningar. 10-15 minuter varje dag. Jag tycker att det hjälper mot ryggvärk och dålig hållning och hoppas att det gör det enklare att "komma tillbaka" efter förlossningen.

Den appen låter ju suverän! Vill gärna testa den, är det den som kostar 22:- i AppStore?
Svar på tråden Ni som är gravida - hur tränar ni?