• riboflavin

Tvättkorg modell större?

Halloj.

Redan när jag och sambon köpte vårt hus så insåg vi att garderoberna i stora sovrummet låg placerad rakt ovanför tvättstugan. Super tänkte vi och placerade ett tvättnedkast i golvet på ena garderoben. Detta har fått till resultat att vi, eftersom vi bägge hatar att tvätta, har en monsterhög med tvätt på golvet i det hörnet, som likt en amöba sprider ut sig och är i vägen för dörren. Standardtvättkorgar är på tok för små och vi drömmer våta drömmar om såna där trådkorgar på hjul man ofta har i hyreshus. 

Men vart fasen får man tag i en sån utan att helt sonika råna en hyresfastighet?

Plan B är att bygga själva av kompostgaller, men först vill jag se om inte någon där ute har något tips. Storleksmässigt är vi ute efter ca 80*80 cm.

Vi har sista året tvättat som tokar en dag kanske var 6:e vecka. Out of sight, out of mind ;)

Illustrerar med en bild på "tvättamöban"

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Svar på tråden Tvättkorg modell större?
  • zZzZz

Låter mer som ni bara är lata, ni tvättar ju inte för hand så 
    sluta med ursäkter och sätt igång att börja tvätta, kör ett par maskiner per dag så är berget borta inom kort, sen bara ta och fylla en maskin när det är kläder på golvet så slipper ni dessa problem.. 

Måste säga att jag skrattade åt detta, vuxna människor som inte ens kan tvätta egna kläder... Ni får väl annars bygga ut ett rör till soptunnan, så slipper ni tvätt helt och hållet och kan bara köpa nya rena kläder :) 

• riboflavin
    zZzZz skrev 2014-11-07 17:05:06 följande:

Låter mer som ni bara är lata, ni tvättar ju inte för hand så 
    sluta med ursäkter och sätt igång att börja tvätta, kör ett par maskiner per dag så är berget borta inom kort, sen bara ta och fylla en maskin när det är kläder på golvet så slipper ni dessa problem.. 

Måste säga att jag skrattade åt detta, vuxna människor som inte ens kan tvätta egna kläder... Ni får väl annars bygga ut ett rör till soptunnan, så slipper ni tvätt helt och hållet och kan bara köpa nya rena kläder :) 

Absolut lata. Men varför har folk egentligen tvättkorgar överhuvudtaget? För att förvara tvätt mellan tvättillfällen såklart. Att vi väljer att tvätta mer sällan, och därmed önskar en större korg är ju lite vår ensak ;)

Som tur är så verkar det gå bättre med googlingen efter att jag postade tråden.
  • zZzZz
    riboflavin skrev 2014-11-07 17:07:58 följande:
    Absolut lata. Men varför har folk egentligen tvättkorgar överhuvudtaget? För att förvara tvätt mellan tvättillfällen såklart. Att vi väljer att tvätta mer sällan, och därmed önskar en större korg är ju lite vår ensak ;)

Som tur är så verkar det gå bättre med googlingen efter att jag postade tråden.
    Självklart för att förvara tvätt i tills man tvättar, men att spara smutsig tvätt och köra en maskin var sjättevecka är inte direkt tanken, är nog vettigare att tvätta regelbundet..

vi har en på övervåningen för att enkelt kunna bära ner tvätten när man ska köra en maskin, samt har ett skåp från ikea med två hål och korgar i, men jag använder min undre korg för ren tvätt, så jag enkelt kunde ta kallingar,strumpor och tshirt osv när jag skulle dra till jobbet så man slapp väcka familjen när man skulle smyga runt på övervåningen och ta sina kläder :)

Lycka till i jakten, men i mitt tyckte så verkar det enklare och bara börja tvätta :P
  • riboflavin
    zZzZz skrev 2014-11-07 20:25:26 följande:
    Självklart för att förvara tvätt i tills man tvättar, men att spara smutsig tvätt och köra en maskin var sjättevecka är inte direkt tanken, är nog vettigare att tvätta regelbundet..

vi har en på övervåningen för att enkelt kunna bära ner tvätten när man ska köra en maskin, samt har ett skåp från ikea med två hål och korgar i, men jag använder min undre korg för ren tvätt, så jag enkelt kunde ta kallingar,strumpor och tshirt osv när jag skulle dra till jobbet så man slapp väcka familjen när man skulle smyga runt på övervåningen och ta sina kläder :)

Lycka till i jakten, men i mitt tyckte så verkar det enklare och bara börja tvätta :P
    Tack för lyckönskningarna. Och jag önskar att det blev en maskin bara, men idag blev det så mycket som 8 maskiner faktiskt. Hatar att tvätta :( Jag tycker ärligt talat att det är smidigare att ta allt på en gång istället för att varje vecka tvätta, hänga, torka, mangla, stryka, vika och stoppa i garderoben.

Men nu är det åtminstone tomt för den här gången.

Vettigare att tvätta regelbundet är säkert, men det är inget jag har någon lust med (tyvärr), vilket väl borde framgå med all önskvärd tydlighet.
    Tidigare har jag ju tvättat mest eftersom jag inte klarar av att något ser stökigt ut, vilket det gör när tvättkorgen svämmar över. Så som läget ser ut nu så går jag ju inte ens ner i tvättstugan innan någon av oss börjar få slut på kläder, och behöver med andra ord inte se eländet så ofta.
    Jag lyckades i alla fall rota fram ett företag som tillverkar tvättkorgar på hjul för industrin som jag kontaktat för att få höra om man kan få köpa en som privatperson.
Svar på tråden Tvättkorg modell större?