Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

billig speldator?

Antingen köper man en begagnad eller också köper man nytt och sätter ihop själv (eller låter någon annan/företaget göra det) alternativt köper färdiga paket hos exempelvis Inet eller Komplett. Det brukar finnas ganska många datorer på exempelvis Sweclockers som är både bra och billiga.

Det man generellt inte bör göra är att köpa ett färdigt paket hos någon av de stora elektronikkedjorna. Ibland har ganska bra erbjudanden och då kan det vara värt att göra det.

Vad är din budget? Krävs kringutrustning som skärm, tangentbord, mus och högtalare? Vilka spel är det du vill spela?

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Det finns ingen större anledning att köra en I7-processor i dagsläget (för spel). Den processor jag kör är en i5 3570K och den begränsar mig inte överhuvudtaget och då spelar jag mycket och de nyaste spelen och den är inte överklockad alls.

www.techspot.com/review/734-battlefield-4-benchmarks/page6.html
    www.sweclockers.com/recension/17016-intel-core-i7-4770k-och-i5-4670k-haswell/18

Där är två jämförelser som visar skillnaden mellan processorer, den är i stort sett akademisk (när det kommer till spel).

Grafikkortet är något av det viktigaste i en speldator och återigen handlar det om budget. Det finns grafikkort från omkring tusenlappen men man får nog räkna med att lägga minst tvåtusen på det om man vill ha någorlunda bra prestanda.

Stationära är bäst för spel om man pratar om värde per krona, det finns bärbara som kan prestera mycket bra i spel men de är ganska mycket dyrare än motsvarande hårdvara stationärt.

I en stationär dator så är det inga problem att byta ut delarna.

Men det hela hamnar återigen på prislappen, du behöver nog sätta upp en budget för att vi andra ska kunna hjälpa dig.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Angela1 skrev 2014-11-08 11:55:40 följande:

Kan man få en speldator för 4000? Kan man köpa begagnat eller är det nytt som gäller. Dyr julklapp till en nioåring men just nu spelar han på våra laptop och de mår inte bra av det Jag tror jag köper en ny laptop varje år.

Ja, man kan få det. Men då får man nog ge sig ut på begagnatmarknaden om man vill ha en någorlunda speldator.

Vad är det som gör att era bärbara inte mår bra av att han spelar på dem?
Svar på tråden billig speldator?