• Sensitiveguy

Anna Kinberg Batra.

Trolig ny M-ledare som i så fall efterträder F. Reinfeldt 7 mars nästa år. Vad tror vi om hennes möjligheter?

• Svar på tråden Anna Kinberg Batra.
  • Anonym (Fd M)

Närmar hon sig SD och S har hon en chans

• Sensitiveguy
    Anonym (Fd M) skrev 2014-11-12 02:48:12 följande:

Närmar hon sig SD och S har hon en chans

Chans till vad då? Växa i opinionen?
  • Anonym (Fd M)
    Sensitiveguy skrev 2014-11-12 02:55:24 följande:
    Chans till vad då? Växa i opinionen?
    Att partiet inte ska krympa mer.
  • Anonym (Sosse)

Tycker att hon verkar ganska sansad.

• Rataxes

Jag tycker hon verkar vettig, hon har vuxit en hel del sedan hon uttryckte sig korkat för en del år sedan, dessutom har hon skamset bett om ursäkt.

Hade hon lyckats få med sig Anders Borg som finansministerkandidat hade M säkert vuxit en hel del till det stundande nyvalet.

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Anonym (*)

Kommer M ta röster från Fi tro? Vill vi ha en kvinnlig statsminister så är det ju mer realistiskt att rösta M och det är kanske "mer värt" att få ur en feministisk/jämställd synpunkt än att rösta på Fi av principskäl?

• Gert

En kvinna som styr en mansdominerande parti. Lycka till säger jag bara. Det här kommer M tappa ännu mer väljare på.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

Jag tror att M är på väg tillbaka där de var i början på 2000-talet. 

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Anna Kinberg Batra.