• mallar

Köpa barnmat i USA

Vi åker till Florida en månad i jul. Min dotter är då 11 månader och jag funderar kring maten. Hon är fortfarande kinkig med bitar och vägrar äta vår mat utan äter bara burkmat. Finns sånt att köpa i USA? Smakar den som svenska burkar? Är det lätt att få tag på? Känns ju rätt jobbigt att släpa med 60 burkar barnmat hemifrån.

• Svar på tråden Köpa barnmat i USA
  • Nyfikna72

Vad tror du själv? Usa är väl halvfabrikatens förlovade land så varför skulle det inte finnas barnmat?

• T W

Skulle bli förvånad om Walmart inte säljer sådant. Dom har mycket av sortimentet på deras hemsida så ni kan säkert se där ungefär vad som finns. 

• mallar
    Nyfikna72 skrev 2014-11-12 08:01:38 följande:

Vad tror du själv? Usa är väl halvfabrikatens förlovade land så varför skulle det inte finnas barnmat?

Efter att ha googlat runt lite känns det inte lika säkert att det finns på samma sätt som i Sverige. Sen vill jag gärna höra från någon som själv varit där och gett maten till sina barn. Smaken är ju svår att googla fram eller hur?
  • enmamma

När vi bodde där handlade (ca 5 år sedan) vi burkar.
    Köttet var separat i mindre burkar som pure.
    De fanns  färdiga små lunchboxar för småttingar .
    Välling finns givetvis inte men gröt, även färdig i burk.

• mallar
    enmamma skrev 2014-11-12 08:19:32 följande:

När vi bodde där handlade (ca 5 år sedan) vi burkar.

Köttet var separat i mindre burkar som pure.

De fanns  färdiga små lunchboxar för småttingar .

Välling finns givetvis inte men gröt, även färdig i burk.

Åh tack för svar. Välling och gröt tar vi med hemifrån.
  • enmamma

Om ni vill ha ekologisk mat finns matkedjan Whole foods.
    De hade även osötat bröd och bättre frukt o grönt.

• mallar
    enmamma skrev 2014-11-12 08:25:29 följande:

Om ni vill ha ekologisk mat finns matkedjan Whole foods.

De hade även osötat bröd och bättre frukt o grönt.

Åh va bra. Ja ekologiskt är helt klart att föredra. Det ska vi absolut kolla upp.
  • TillFlorida

Här kan du se vad som finns i sortimentet på Publix (Bättre klass än Walmart).
    www.publix.com/product-catalog/productlisting.&

Välj en zip code (t.ex. 32836 där jag bor) så får du butiker att välja på, sedan kan du kolla på vad de har för baby produkter. Länken är specifikt till deras baby produkter.

• mallar
    TillFlorida skrev 2014-11-13 17:50:20 följande:

Här kan du se vad som finns i sortimentet på Publix (Bättre klass än Walmart).
    www.publix.com/product-catalog/productlisting.&

Välj en zip code (t.ex. 32836 där jag bor) så får du butiker att välja på, sedan kan du kolla på vad de har för baby produkter. Länken är specifikt till deras baby produkter.

Åh, tusen tack! Ska genast kolla in
Svar på tråden Köpa barnmat i USA