• Tobbe76

Dolcontin Missbruk behöver hjälp och svar för ska bli ren NU!!!

Carnitas du är snäll som frågar :)

Uppskattar det av hela mitt hjärta!!!

Ny har det gått ca 55h och mår som igår ungefär med tunga ben och värk i ryggen samt magen är kass ännu. Men tar Dimor så rättar den till sig. Är ibland lite varm och ibland kall. Och sov iaf 6h inatt. Så ännu har det absolut inte påverkat min vardag nämnvärt!

Så börjar undra om ngt är fel på mig eller om AT inte har börjat ännu?

Någon som vetom det kan vara så att AT dröjer även om det är över 55h nu. Som jag läst iofs på amerikanska sidor ska den Peaka 48-96h så är ju superkonstigt!!!

För idag har jag bara käkat 3 Alvedon och har inga problem och äta och dricker massor av vatten och juice.

För har haft folk här och kikat på trav idag och allt dom sagt du ser bara lite småsjuk ut

Så ngn som vet om det kan vara så att det kan gå över 55h innan AT slår till?

Annars vet jag med 100% säkerhet att jag klara detta!!!!!

• Tobbe76

Hej Carnitas :)

Då får jag vänta mig tuffare tider förstår.

Blir det inte bara tusen ggr värre än nu har jag inga problem och klara det. För har noll sug efter Dolcontin nu.

Har ej tagit Stesolid idag alls. Tar bara om det blir förfärligt.

Men förstår nu jag kan vänta mig tuffare tider så vi får se, trodde jag var på målrakan angående fysiska biten av mina Dolcontin. Men bra du sa till :)

Det psykiska ska jag ta i tur med så fort fysiska är över.

Ska testa ditt bröd imorgon:)

Önskar en trevlig lördagkväll!

• Tobbe76

Helt sant var alldeles för länge sen :)

Men helgen var lite körigt med kalas osv.

Men igår mådde jag bättre än Lördagen och enda åkomman var tunga ben samt ngt lite värk i ryggen på kvällen, plus ngt lite varm och kall. Tog sömntablett och sov 8-9h och nu idag med lite värk i ryggen och tunga ben.

Äter och dricker som en häst och har ej tagit ngt mer stesolid. Har sedan igår inte haft ngt begär alls efter Dolcontin. Just nu känns det som man sovit i en dålig säng stel lite här och där bara :)

Och då är jag snart uppåt 96h, så attan vet vad som händer man tycker ju AT borde brutit ut nu, eller är det dom AT symptomen jag har nu ja kommer och få?

Glömde en sak nyser ibland typ man får peppar i näsan men går över på 10sek typ.

• Tobbe76

Hej Åse: Förstår din oro kände exakt detsamma och speciellt när dom mesta är skräckhistorier. Typ är halvdöd 12-24h. Svar på dina frågor.

Fick Dolcontin för skador/sliten kropp och dom funka superbra och man orka allt. Sedan fråga två efter jag sluta jobba så fortsatte jag äta dessa över ett år. Alltså missbruka dessa. Så svaret är nej för mig smärtan har ej kommit tillbaka men beror ju på ej belastar min kropp lika mkt.

Har lite ont i ryggen och ben sen jag slutat, men fått förklarat för mig beror på att under jag åt Dolcontin så producera kroppen inget eget mofin, så kan ta ett tag och göra det efter man slutat. Motion ska vara bra och är det jag kör.

Har själv varit utan nu i snart 4 dygn och värsta åkomman hittills var sömnlöshet samt diarré. Men löst detta med imovane och Dimor.

Men vill absolut ingen testar Cold Turkey om man ej absolut måste!!!

Rekommenderar nedtrappning ihop med sin läkare.

Jag VILL BARA SÄGA ATT MAN KAN KLARA DETTA OM MAN BARA VILL!!!!

Man ska ej tro på alla skräckhistorier man läser på nätet!!!

Men som sagt bästa sättet är nog nedtrappning ihop med sin läkare.

Annars får man ha en vilja av stål och ta saker som det kommer och försöka hålla sig igång så mkt man orkar. Samt fråga och få stöd som jag fått på denna site!

Bara fråga om du undrar mer än är jag igenom men känner mig bättre och hittills har inte detta påverkat min vardag.

Men väldigt viktigt har du smärtproblematik kvar så kanske ej sluta är bra!!

• Tobbe76

Carnitas: Exakt så jag menade, men uttryckte mig klumpigt. Det jag mena är att man ej ska läsa massa andra människors AT för har nu läst den ena människan är ej den andra lik. Och kan bara gå till mig själv hade jag ej läst alla andras historier på flash osv så hade jag gjortmtt val tutidigare. Så enklast och ta det som det kommer. Sedan hämta stöd och hjälp på en site som denna typ. DET HAR HJÄLPT MIG TILL 100%!!!!

Samt kan rekommendera brödet som står i tråden!!!!

Själv är jag själv dö orolig att min AT inte har börjat ännu tänker oå det extremt mkt!!!!

Men tipset om prata med läkare och få remiss till smärtklinik eller iaf nedtrappning i samråd med läkaren är vad jag rekommenderar!!!!

• Tobbe76

Åse: Du gör ett mkt klokt val som både gör nedtrappning och går genom smärtklinik.

För du kan ju ha smärta kvar och ingen människa ska leva i smärta för finns inget värre.

Ja antagligen har jag haft tur som klarat mig än så länge iaf utan för mkt problem.

Det vad just vad jag mena att man ej ska läsa för mkt om andras AT för vi alla reagerar olika. Sedan om du märker du ej har ngn smärta så handlar det bara om vilja och bestämma sig.

Du kommer få molande värk i rygg och ben ungefär som träningsvärk, men har lärt mig beror på tar ett tag kroppen producera eget morfin igen.

Sedan har denna sidan hjälpt mig otroligt mkt och gett mig stöd. Speciellt två personer empath och carnitas som jag är evigt tacksam!!!!

Men som sagt än är jag inte i mål är inne på 5dagen idag och mår helt ok och har är lite stel/värk i rygg och lår och allmänt känner mig lite smånere.

Men som sagt jag ropar inte hej förän jag passerar mållinjen, kanske mina symptom ej har kommit ännu i full kraft.

Det jag gör är att ta en dag i taget och hoppas jag närmar mig målrakan angående den fysiska delen.

Önskar dig all lycka och vet du klarar det och speciellt nu när du har hjälp av smärtklinik.

Jag ska ärligt säga man blir stolt över sig själv för varje dag som går. Men samtidigt väldigt ödmjuk när man läser historier om personer som lider ngt ofantligt.

Men som sagt har du ingen smärtproblematik så är jag helt tusen du klarar detta :)

• Tobbe76

Nu är det 6e dagen utan ngn Dolcontin.

Men inatt var det tufft lite värk i ryggen och och spela ingen roll om jag sov i sängen eller gästrummet eller golvet blev ej bättre så sov max 3-4h fast jag tog 4x2mg stesolid samt imovane 7,5mg.

Min fråga är ni som vet kan det komma och gå såhär eller är min AT som hittills varit lätt som kommer nu?

Är faktiskt helt ärligt OROLIG nu eftersom jag snart klarat 6dygn så lindrigt undan att nu kommer AT och biter mig i svansen och gör att jag får jäkligt tufft och palla!!! :(

• Tobbe76

Carnitas : Räddare i nöden igen så tusen tack. Hade räknat med som du sa 7-10dagar och det är vad dom mesta skriver.

Förhoppningsvis var det ngn engångsgrej för igår var första gången jag pressa kroppen lite hårdare. Gick i väldigt fort fart ca 2km så kanske det som slog tillbaka.

Detta med värk i leder och rygg är väldigt vanligt har jag förståt efter läst olika forum samt på fass (utsättningssymptom)

Detta med "myrkryp" har jag ej kännt av mer än att man ibland bara rör på fötterna utan tänka på det.

Tack för tipset om sömnen :)

Men blev så frustrerad när jag ej somna och var stel och vände och vred på mig i sängen..

Men ska göra som du säger inte tänka på det utan somna när jag somnar :)

Så än en gång för all hjälp är evigt tacksam!!!

• Tobbe76

Tack snälla Mia !

Dina ord värmer mig otroligt mkt ska du veta !!

Precis dom orden du nämner är just dom man känner. Förut så studsa man ur sängen på morgonen, och nu känns man helt ledbryten. För mig är det faktiskt det värsta molande värken i rygg, ben och leder. Men som sagt har man varit så dum som jag och tagit djävulen i båten får man se till och ro honom i land också!!!

Sedan har jag absolut inget tvång på och sluta egentligen har skåpet fullt med den mesta smärtlindring så skulle klara mig länge. Så jag ska inte jämföra mig med människor som måste på grund av läkare alt ekonomi osv. Så kanske är det just den vetskapen som gör att det går lättare för mig, att slippa tvånget.

Jag ska ärligt säga att jag varje dag googlar olika siter och ser hur hemskt en del människor har det att sluta.

Och DÅ SKÄMS JAG som gnäller över lite värk/stelhet, diarré (dimor fixa det, samt bröd), håglöshet, oro/rastlöshet, lite sömnproblem samt ibland lite varm/kall. Men kan äta ordentligt och dricker massor utan problem.

Så jag kan verkligen känna för dom som mår så dåligt att bara en tablett gör så man nästan känner man dör.

Nu är jag bara på 5dagen så kan ju absolut inte säga vad som kommer eller ropa "hej" ännu.

Men fick kontakt med en gammal Heroinist på nätet som visa sig haft samma yrke som mig men då på 60-70talet och han berättade " det svåra är INTE ATT SLUTA, UTAN ATT INTE TRILLA DIT IGEN" och det är nog sant för den lilla stelhet/smärta jag har skulle ett piller löst direkt.

Sedan har jag fått förklarat för mig att första gången man slutar så kan man få en lättare AT som blir värre ju mer ggr man går igenom detta.

Sedan beror ju mkt på vilken fysisk/psykisk hälsa man är i när man gör det, och vad man har för vilja att bita ihop.

Själv har jag satt upp olika delmål och det har hittills hjälpt mig.

Sedan har hjälpen på denna site att anonymt kunna fråga utan att behöva skämmas hjälpt mig ofantligt mkt och jag skulle nog aldrig slutat annars.

Sedan förstår jag folk som har smärtproblematik att det aldrig går sluta!!!

Men glädjande läsa 20år är verkligen lång tid !!!!

Själv tar jag en dag i taget och håller tummarna att mina symtom håller sig där dom är nu !!!!

Men än en gång STORT TACK det värmer verkligen mitt hjärta !!!!!

Svar på tråden Dolcontin Missbruk behöver hjälp och svar för ska bli ren NU!!!