Tack snälla Mia !
Dina ord värmer mig otroligt mkt ska du veta !!
Precis dom orden du nämner är just dom man känner. Förut så studsa man ur sängen på morgonen, och nu känns man helt ledbryten. För mig är det faktiskt det värsta molande värken i rygg, ben och leder. Men som sagt har man varit så dum som jag och tagit djävulen i båten får man se till och ro honom i land också!!!
Sedan har jag absolut inget tvång på och sluta egentligen har skåpet fullt med den mesta smärtlindring så skulle klara mig länge. Så jag ska inte jämföra mig med människor som måste på grund av läkare alt ekonomi osv. Så kanske är det just den vetskapen som gör att det går lättare för mig, att slippa tvånget.
Jag ska ärligt säga att jag varje dag googlar olika siter och ser hur hemskt en del människor har det att sluta.
Och DÅ SKÄMS JAG som gnäller över lite värk/stelhet, diarré (dimor fixa det, samt bröd), håglöshet, oro/rastlöshet, lite sömnproblem samt ibland lite varm/kall. Men kan äta ordentligt och dricker massor utan problem.
Så jag kan verkligen känna för dom som mår så dåligt att bara en tablett gör så man nästan känner man dör.
Nu är jag bara på 5dagen så kan ju absolut inte säga vad som kommer eller ropa "hej" ännu.
Men fick kontakt med en gammal Heroinist på nätet som visa sig haft samma yrke som mig men då på 60-70talet och han berättade " det svåra är INTE ATT SLUTA, UTAN ATT INTE TRILLA DIT IGEN" och det är nog sant för den lilla stelhet/smärta jag har skulle ett piller löst direkt.
Sedan har jag fått förklarat för mig att första gången man slutar så kan man få en lättare AT som blir värre ju mer ggr man går igenom detta.
Sedan beror ju mkt på vilken fysisk/psykisk hälsa man är i när man gör det, och vad man har för vilja att bita ihop.
Själv har jag satt upp olika delmål och det har hittills hjälpt mig.
Sedan har hjälpen på denna site att anonymt kunna fråga utan att behöva skämmas hjälpt mig ofantligt mkt och jag skulle nog aldrig slutat annars.
Sedan förstår jag folk som har smärtproblematik att det aldrig går sluta!!!
Men glädjande läsa 20år är verkligen lång tid !!!!
Själv tar jag en dag i taget och håller tummarna att mina symtom håller sig där dom är nu !!!!
Men än en gång STORT TACK det värmer verkligen mitt hjärta !!!!!