• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Steph9006
    VillBliTre skrev 2014-11-24 13:01:50 följande:

Hur lägger jag till ett foto?

Nar du klickat pa "svara i traden" sa finns det langs ned "lagg till bild".. Iaf fran min ipad, kan va annorlunda om du svarar via mobilen..

Sa roligt for nar jag fick mitt senaste negativ sa har jag manipulerat bilden sa in i fasen for att kanske upptacka ett gomt "+"... Sorglig ar man.
  • VillBliTre
    Steph9006 skrev 2014-11-24 13:15:09 följande:
    Nar du klickat pa "svara i traden" sa finns det langs ned "lagg till bild".. Iaf fran min ipad, kan va annorlunda om du svarar via mobilen..

Sa roligt for nar jag fick mitt senaste negativ sa har jag manipulerat bilden sa in i fasen for att kanske upptacka ett gomt "+"... Sorglig ar man.
    Tror inte mitt är riktigt utan ett spök. Har inte trixat bilden. Lägger upp den strax. När har du bim?
  • VillBliTre

Ser liksom inte ut som ett helt streck. Hmm får testa i morgon el övermorgon om inte mensen kommit ????

• Steph9006

Jag ser vad du menar, jag kan se en slags skugga bakom lixom nar man fokuserar med blicken dar.. Men jag vet inte om det ar en synvilla kanske fran kontrasterna "blatt mot vitt".

Nagon annan som ser i syne? ;)

Hur kanner du dig i ovrigt? Nagra skumma symptom?

Jag hade bim igar (ev idag).. Och testade negativt 4 dagar sedan.. Har inga symptom pa nagot alls langre.. Det anda jag har kvar ar storre och finare brost vilket ju ar bra :D dessa kan anvandas som vapen mot min man i babymaking kriget haha..

• VillBliTre
    Steph9006 skrev 2014-11-24 14:41:56 följande:

Jag ser vad du menar, jag kan se en slags skugga bakom lixom nar man fokuserar med blicken dar.. Men jag vet inte om det ar en synvilla kanske fran kontrasterna "blatt mot vitt".

Nagon annan som ser i syne? ;)

Hur kanner du dig i ovrigt? Nagra skumma symptom?

Jag hade bim igar (ev idag).. Och testade negativt 4 dagar sedan.. Har inga symptom pa nagot alls langre.. Det anda jag har kvar ar storre och finare brost vilket ju ar bra :D dessa kan anvandas som vapen mot min man i babymaking kriget haha..

Haha du är rolig du :) ja jag vet inte vad jag ska tro. Har ett svartvitt oxå om du vill se? Då är vi ju runt bim båda två. När tänker du testa igen? Jag har haft mensvärk i en vecka o ont långt ner i ryggen. Typiska pms känningar. Så känner mig inte gravid.
  • Steph9006
    VillBliTre skrev 2014-11-24 14:48:48 följande:

Haha du är rolig du :) ja jag vet inte vad jag ska tro. Har ett svartvitt oxå om du vill se? Då är vi ju runt bim båda två. När tänker du testa igen? Jag har haft mensvärk i en vecka o ont långt ner i ryggen. Typiska pms känningar. Så känner mig inte gravid.

Man maste va rolig i sanna har situationer annars blir man deprimerad..

Jo men lagg upp de svartvita ocksa! Det kanske syns tydligare.

Jag vet faktist inte nar jag borde testa igen. Hade kopt clearblue dubbelpack och jag har ett test kvar men grejen ar att jag vissa manader inte har regelbunden mens och nu nar jag fatt ett negativt nagra dagar sedan sa skulle jag nastan bli lika glad om mensen kunde komma nu sa jag iaf vet att jag har nagorlunda regelbunden cykel.

I annat fall tror jag att jag far kopa ett sant dar AL test for att se om jag ens har AL varje manad (har mild PCO).

Hur lange tankte du vanta om du inte far din mens innan du gor ett test till?
  • VillBliTre

Jag har en kort cykel på 21-23 dagar. Jag testar kanske på ons. Har ni försökt länge? Har ni barn sedan tidigare?

• Elinn

Hej! får jag hoppa in här?

Har också precis påbörjat bebisverkstaden!

Försöker på mig ägglossningstest, men förstår inte riktigt.. Kan stegringen vara flera dagar? Mina streck blev bara nästan lika starka, sen blev de svagare efter ett par dagar igen?

• Boonyi
    Jag tror ÄL testen ska börja visa positivt 24-36 timmar innan själva ÄL. Sen ska det avta ganska fort efter. Så får du positivt är det bara att sätta fart i verkstaden :)

Fast jag har inte provat ÄL-stickor själv ännu, ska göra det nästa månad.
  • CherryBlossom
    VillBliTre skrev 2014-11-24 15:19:43 följande:

Jag har en kort cykel på 21-23 dagar. Jag testar kanske på ons. Har ni försökt länge? Har ni barn sedan tidigare?

Ser något här också! Håller tummarna massor. Testa igen imorgon eller i övermorgon! :)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014