• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Lillon
    QueenS skrev 2014-11-18 11:11:59 följande:

Hej!

Jag hoppat gärna på här :)

Vi är ett par från Göteborg som nu har bestämt oss för att försöka bli gravida. Jag är 24 och han 27. Vi ska gifta oss till våren och tycker det hade varit mysigt att vara gravid under giftermålet :)

Jag slutade äta p-piller för två veckor sen, dock har jag inte fått någon mens. Inte ens den som man ska få när man tar sockerpillerna. Har tagit flera gravtest så jag är inte gravid redan :( Jättekonstigt, dock har jag varit väldigt stressad på jobbet så det kanske har med det att göra.

Men Gu vad jag längtar efter att få berätta för alla. Iaf mamma, blir hennes första barnbarn och hon kommer bli hur glad som helst. Nästan gladare än oss ;)

Välkommen!! :)

Kan ta lång tid innan kroppen återställer sig, så att mensen hoppar över i början eller kommer oftare är fullt normalt :)

Hahaaa jag längtat också efter att berätta åt mamma! Blir hennes första barnbarn också :D
  • Lillon
    Irlais skrev 2014-11-17 21:47:30 följande:

Det är det absolut vanligaste men man kan ha kortare eller längre mellan äl och mens (lutealfas) har jag lärt mig här på fl ;) men sånt behöver man inte ha koll på i första laget anser jag iaf, bättre att bara ha sex regelbundet. Vi har inte riktigt ork till det så därför vill jag ha koll ;)

Man lär sig mycket på fl!! ;)
  • Anonym (Belle)

Slänger mig gärna in här. Planerar andra barnet, har en på snart åtta år men nu är det dags för syskon.

Har bim den 26e. Önskar er lycka till :)

• QueenS

Har fixat ägglossningstester idag :) Ska blir riktigt spännande att se hur lång tid detta tar innan man får plussa.

Det är ju lite läskigt att man är så långt fram i tankarna, rädslan finns ju att det inte kommer gå. Men vi har iaf ålder på vår sidan :)

• Irlais

Nu kom mensen äntligen (2 veckor sen)! Positivt är att jag verkligen kände när jag hade ägglossning för två veckor sen och att det tog 13 dagar därifrån till mensen. Så nu jävlar får nästa ägglossning komma igång lite snabbare! 

• Lillon
    QueenS skrev 2014-11-18 14:56:26 följande:

Har fixat ägglossningstester idag :) Ska blir riktigt spännande att se hur lång tid detta tar innan man får plussa.

Det är ju lite läskigt att man är så långt fram i tankarna, rädslan finns ju att det inte kommer gå. Men vi har iaf ålder på vår sidan :)

Spännande! Ja i tankarna är man ju redan gravid hihi.. Får hoppas vi alla plussar snart :)
  • Lillon
    Irlais skrev 2014-11-20 16:06:16 följande:

Nu kom mensen äntligen (2 veckor sen)! Positivt är att jag verkligen kände när jag hade ägglossning för två veckor sen och att det tog 13 dagar därifrån till mensen. Så nu jävlar får nästa ägglossning komma igång lite snabbare! 

Wohooo!! Ni får vara som kaniner om två veckor då!! ;)

Själv hade jag äl i förrgår.. Nu väntar jag med spänning!
  • Steph9006

Hej!
    Jag bara automatiskt hamnade på detta forum även fast jag inte erkänt för mig själv än att jag "planerar" att bli gravid asap.. det har hittills varit "det blir som det blir, och om det blir.. så är det BRA!"
    Bim -3 och fick ett - imorse.. men har jätte många gravidsymptom som jag inte haft förr.. annars blir det nya tag  nästa omgång :D

• fastfrusen

Åh så spännande att höra om allas bim! Man blir liksom nervös o hoppas för allas skull o inte bara för sin egen! Jag testade med äl-sticka imorse igen och det var klart kraftigare än för två dagar sedan, så tänker att äl är imorgon så ska förföra sambon med hemmaspa ikväll hade jag tänkt!

Hur skengravida brukar ni vara? Jag hoppas alltid på att jag är gravid trots att vi kört avbrutet fram tills nu, min kropp brukar inbilla sig massor.. Tänker bara på hur mkt mer jag bör inbilla mig den här månaden när det kanske faktiskt finns en chans :P

sfsm
  • Steph9006

Fastfrusen : Jag känner så igen mig.. förra månaden så visste jag att chanserna var minimala för jag var helt "utanför" mitt fertilitetsfönster.. men knäpp och förväntansfull  som man är så köper man test och bara hoooppas.

Denna gång finns det verkligen en stor chans att vi lyckats (fanns kanske man ska säga efter som testet va -) och jag har alla möjliga konstiga symptom.. börjar undra om det inte är en förkylning+pms på gång och inte en liten bebis... :(

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014