• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Boonyi

Tack allihop! :) Jag är på bim+3. Jag var bortrest och hade lämnat alla tester hemma (för jag var säker på att vi lyckades missa äl) annars hade jag testat tidigare.

Har ömma bröst och svag mensvärk som kommer och går. Annars känner jag inget särskilt. Utom glädje förståss :)

• Anonym (småland)
    Boonyi skrev 2015-01-04 15:53:38 följande:

Jag plussade! :D Hurra!!! 

Grattis grattis! ?
  • Ztarduzt
    Boonyi skrev 2015-01-04 19:29:36 följande:

Tack allihop! :) Jag är på bim+3. Jag var bortrest och hade lämnat alla tester hemma (för jag var säker på att vi lyckades missa äl) annars hade jag testat tidigare.

Har ömma bröst och svag mensvärk som kommer och går. Annars känner jag inget särskilt. Utom glädje förståss :)

Men gud vad avis jag är! :D bim+2 och vill så gärna få ett plus snart jag också! :) 
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • oldy
    Irlais skrev 2015-01-03 20:57:01 följande:

Grattis Småland till giftermålet, vad roligt :)

Oldy, vad hände, fick du tag på din bm angående hur amning kan tänkas påverka?

Här börjar äl-stickorna ge lite utslag så hoppas verkligen på äl inom några dagar. Då finns i alla fall chans till en septemberbebis!

Ja vi pratade länge och hon sa att det var fullt normalt och att jag måste sluta oroa mig för annars är det svårare att bli gravid.

Så mitt nyårslöfte är att ta hand om mig själv och stressa mindre!

Jag fick mens lagom till nyår, så om en vecka är det dags för försök nr 3.

Grattis till er som plussat!
  • Petra 228

Hej!

Oj, vad många som lyckas på första försöket. Vi är nu inne på försök nr. 2 med BIM den 13 januari. Nu håller vi alla tummar och tår igen ;)

Vem uppdaterar listan? Gör man det själv?

• lotie

Nu börjar jag känna mig sjuk. Värk i kroppen och allmän sjukdomskänsla. Kan det vara ett symtom?

• Ztarduzt
    Petra 228 skrev 2015-01-05 10:44:00 följande:

Hej!

Oj, vad många som lyckas på första försöket. Vi är nu inne på försök nr. 2 med BIM den 13 januari. Nu håller vi alla tummar och tår igen ;)

Vem uppdaterar listan? Gör man det själv?

Antingen uppdaterar man den själv via en dator genom att kopiera listan och ändra, eller så ändrar någon vänlig själ som sitter vid en dator. Blir inge bra resultat via mobilen. :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt

Bim+3 och ingenting. Ingen mens, inge mens- eller graviditetskänningar, negativt test men fortfarande hög temp.

• Liafiaa
    Ztarduzt skrev 2015-01-05 12:06:57 följande:

Bim+3 och ingenting. Ingen mens, inge mens- eller graviditetskänningar, negativt test men fortfarande hög temp.

Jag hade inga känningar alls. Varken mens eller grav. Plussade ju inte förens 14 dagar sen mens. Hoppet finns ju kvar :)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014