• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • lotie

Läste så mycket negativt om RFSU testa tidigt test. Att de visst negativt medan cb och billigatester positivt. Så alla skriver man inte ska använda dem.
    Så tänkte jag testar båda idag på bim-5
    Men de var helt blanka och nu känns det som att alla symtom försvann:(

Ska aldrig mer testa tidigare än bim-2 som jag plussat på tidigare. Nu tänker jag vänta in bim istället. Fattar inte hur kroppen kan lura än så mycket. Har ju varit skengravid 100 ggr när jag försökte på första barnet och denna gång kändes precis som mina andra två plus.

• Decibel84
    Ztarduzt skrev 2015-01-03 02:02:10 följande:
    Jobbigt med massa mellanblödningar och sedan mens :/ hur länge har ni försökt nu?
    Jag vet inte längre, kollar min app och inser att vi inte alltid prickar in äl så det borde ju inte räknas som försök då..
  • Ztarduzt
    lotie skrev 2015-01-03 06:56:32 följande:

Läste så mycket negativt om RFSU testa tidigt test. Att de visst negativt medan cb och billigatester positivt. Så alla skriver man inte ska använda dem.

Så tänkte jag testar båda idag på bim-5

Men de var helt blanka och nu känns det som att alla symtom försvann:(

Ska aldrig mer testa tidigare än bim-2 som jag plussat på tidigare. Nu tänker jag vänta in bim istället. Fattar inte hur kroppen kan lura än så mycket. Har ju varit skengravid 100 ggr när jag försökte på första barnet och denna gång kändes precis som mina andra två plus.

Jag blir alltid skengravid tyvärr, och nu då mensen är sen och man ändå får negativa test blir man nästan förbannad istället.. Men jag väntar alltid på bim, med undantag att testa på nyår då det är en lite större dag. Känns som att slänga pengar i sjön på gravtest eller vänta några extra dagar och se om man får mens har en solklar vinnare. Blir så stor besvikelse av att testa negativt också.. Jag har aldrig plussat så har ingen aning om hur de känns.
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2015-01-03 14:02:02 följande:

Jag vet inte längre, kollar min app och inser att vi inte alltid prickar in äl så det borde ju inte räknas som försök då..

Jag räknar alla månader även om vi inte prickat äl helt, då vi ändå försökt den månaden men jobb kommit lite ivägen.
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Decibel84
    Ztarduzt skrev 2015-01-03 14:15:10 följande:
    Jag räknar alla månader även om vi inte prickat äl helt, då vi ändå försökt den månaden men jobb kommit lite ivägen.
    vissa månader har vi haft sex två gånger så räknar inte den månaden då:P
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2015-01-03 16:17:05 följande:
    vissa månader har vi haft sex två gånger så räknar inte den månaden då:P
    Oh.. då kanske man inte ska räkna dom nej :P men om du räknar alla där du haft en chans att bli gravid då? Hur många månader har ni försökt? :) 
  • Decibel84
    Ztarduzt skrev 2015-01-03 16:25:48 följande:
    Oh.. då kanske man inte ska räkna dom nej :P men om du räknar alla där du haft en chans att bli gravid då? Hur många månader har ni försökt? :) 
    jag har skaffat ny mobil och ny app så jag har inte lagt in sexet där
    men vi har ju haft oskyddat i två år och i början hade man ju sex som tokar..haha

men tanken slog mig, kanske har vi bara förlite sex, hahaha testar bisolvon, bidrottninggele osv osv så allt kanske hänger på att vi har förlite sex...haha suck
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2015-01-03 16:34:17 följande:
    jag har skaffat ny mobil och ny app så jag har inte lagt in sexet där
    men vi har ju haft oskyddat i två år och i början hade man ju sex som tokar..haha

men tanken slog mig, kanske har vi bara förlite sex, hahaha testar bisolvon, bidrottninggele osv osv så allt kanske hänger på att vi har förlite sex...haha suck
    Funderar på att testa bisolvon nästa gång, om nu mensen kommer ;P med min långa cykel räknade jag ut att om jag föder på beräknat datum kan jag inte ens få barn i april... :s antingen 30/3 eller 2/5.. långa jävla förbannade cykel!!

Hur fungerar bisolvon för dig? känner du skillnaden i flytningarna? 
  • Decibel84
    Ztarduzt skrev 2015-01-03 16:55:31 följande:
    Funderar på att testa bisolvon nästa gång, om nu mensen kommer ;P med min långa cykel räknade jag ut att om jag föder på beräknat datum kan jag inte ens få barn i april... :s antingen 30/3 eller 2/5.. långa jävla förbannade cykel!!

Hur fungerar bisolvon för dig? känner du skillnaden i flytningarna? 
    alltså, jag e dålig på att slutföra saker..dessutom tog både jag och min kille , flaskan tog slut och man ska ju köra till ÄL men jag glömde köpa en ny..vi gick utan i två dar och då kändes det som det inte var någon idé
    så hann inte se något alls

sen läser jag att det är få människor som inte blir med barn pga slemhinnan, o det är ju det dessa preparat hjälper till med..att göra så att slemhinnan tar emot sperman bättre
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2015-01-03 17:14:21 följande:
    alltså, jag e dålig på att slutföra saker..dessutom tog både jag och min kille , flaskan tog slut och man ska ju köra till ÄL men jag glömde köpa en ny..vi gick utan i två dar och då kändes det som det inte var någon idé
    så hann inte se något alls

sen läser jag att det är få människor som inte blir med barn pga slemhinnan, o det är ju det dessa preparat hjälper till med..att göra så att slemhinnan tar emot sperman bättre
    hm okej, man vet ju inte fören man provat :)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014