• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Lillon

Okej hörni vad är detta. Vaknade i morse och upptäckte en liten blödning. Är inne på ÄL +10 nu, bim 5 dec. Brukar ALDRIG ha mellanblödningar, har varit utan ppiller i två år och aldrig haft en mellanblödning. Vad kan detta vara?? Spelar min kropp mig ett spratt?! :o Dåligt tecken eller bra?!

• Steph9006

Lillon: jag vet inte nar man kan fan sanna... Men googlade lite och kunde vara en nidblodning kanske? :)

• monn

NIDBLÖDNING!! När ägget fäster, du är säkert gravid :)

Lillon skrev 2014-11-28 09:05:21 följande:

Okej hörni vad är detta. Vaknade i morse och upptäckte en liten blödning. Är inne på ÄL +10 nu, bim 5 dec. Brukar ALDRIG ha mellanblödningar, har varit utan ppiller i två år och aldrig haft en mellanblödning. Vad kan detta vara?? Spelar min kropp mig ett spratt?! :o Dåligt tecken eller bra?!

• Ztarduzt

Hej allihopa!

Ny här och börjar bli less, varit utan skydd sedan maj, men nu har vi verkligen startat bebisverkstaden på allvar.

Min mens är nu 3 dagar sen, har mensvärk till och från idag, negativt graviditetstest, illamående, trött och ömma bröst.

Är jag gravid och känner av när ägget färster och växer eller kommer mensen sent nu?

Någon med erfarenhet?

• Lillon

Googlade lite om nidblödning och får hoppas att det var det!!! :D Blödde bara pyttelite imorse, försvann nästan på en gång. Nu är det bara att vänta och se :)

• VillBliTre
    Lillon skrev 2014-11-28 19:55:45 följande:

Googlade lite om nidblödning och får hoppas att det var det!!! :D Blödde bara pyttelite imorse, försvann nästan på en gång. Nu är det bara att vänta och se :)

Håller tummarna ;)
  • Myspys85

Jag längtar så sjukt mycket, varför har man bara ägglossning en gång i månaden liksom?!! :) Bestämde oss för att börja försöka för 2-3 veckor sedan och då hade jag redan passerat den månadens ägglossning trodde jag, men nu var min mens sen och nästa ägglossning är inte förrän om en vecka eller två (lite oregelbunden cykel). Så vi har inte ens hunnit försöka på riktigt än trots att vi mentalt börjat, känns galet frustrerande! Gissar att min BIM är nån gång 21-29 dec. Håller tummarna för oss och för alla här i tråden :)

• cme86

Alltså min stackars sambo undrar nog vad det är med mig likaså jag själv. är extremt PMS:ig o brusar upp för ingenting. Jättejobbigt!

I natt o morse hade ja ont i min vänstra äggledare eller stock men under dagen har de dragit lite i livmodern o molat. Nu till de jobbiga. Är allt bara inbillning för man vill så mycket eller brukar man känna såhär mellan ÄL och bim men man aldrig reflekterat över det eller är jag extra påverkad o känslig både hormonellt o fysiskt pga utomkvedshavandeskapet förra månaden? Tror ja är på ÄL + 7.

Tidigare när jag varit gravid har jag haft tydliga symptom så ja liksom vetat innan bim kommit att jag är gravid, men minns inte om symptomen kommit vid det här laget eller senare. Sjuuuuukt jobbigt är de iaf! De säger ju även att alla graviditeter är olika så ja behöver ju egentligen inte alls få samma symptom som ja fått de andra två tillfällena.

Hur tänker ni kring allt?

• fastfrusen

Lillion: Nidblödning for sure! :) Åh hoppas!

Myspys & Cme: Alltså jag veeet! Min cykel är så himla lång också (32 dagar är ju faktiskt olidigt länge!) och dagarna bara segar sig fram! Är på ÄL +7 idag och känner väl egentligen inga symtom. Men igår när jag målade röt jag till åt sambon och ikväll på jobb höll jag på att börja gråta (humörsvängningar?), och är det inte så att jag brösten känns lite annorlunda, och det kanske drar lite i livmoderstrakten? Allt känns som början till ännu en skengrav för mig, men jag älskar ändå att man är så himla hoppfull och att man vill så mycket att det ska vara ett "plus" att man blir överlycklig när man känner något i magen, för tänk om?

Har aldrig varit gravid innan så har ingen aning om hur min kropp kan reagera, min sambo tror inte det tar sig på första försöket, det gör väl egentligen inte jag heller efter att vi kört avbrutet i 2 år. Men alltså. Hela spänningen kring det hela kombinerat med dagarnas långsamhet! Och det är bara första försöket! Kan bara föreställa mig hur man kommer bli efter några månaders aktivitet.. Åh gud. 

• Doppiavu

Hej allesammans!

13 nov gjorde jag (och min flickvän) vår första insemination! I onsdags gjorde jag första grav.testet och sen har jag gjort två till efter det. Ganska säker på att jag är gravid! :)

Har haft flera symptom men ändå varit inställd på att det bara är i mitt huvud, att jag inte alls är gravid! För att inte bli besviken ;) men nu hoppas jag att tre olika grav.test inte kan ha fel och isf är det bf i början av augusti!

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014