sextiotalist skrev 2022-01-17 08:55:09 följande:
Den här gången åkte de direkt till Värmland från Helsingborg.
Jo, men det verkade ju vara enligt planen, de åker inte alltid den mest logiska vägen utan kanske behöver pricka in vissa saker som de vill att deltagarna ska uppleva och göra.
Jag har ett svagt, kanske felaktigt, minne av att de för många år sedan klippte in en deltagares "dag" som låg väldigt utanför rutten vilket fick mej att tro att det var filmat i efterhand och inklippt.
Det spelar ju ingen större roll heller, det är väl ingen som tror att detta är en dokumentär eller ens en riktig dokusåpa utan ett välregisserat/välredigerat program för att visa det som programmet vill visa.
100% säkert att de skulle kunnat klippa om programmet till att vara ett helt annat program. Nu är fokus på: Kärlek, omtanke, visa sig från sin bästa sida, känslostormar, förr och nu, vad är svenskt och amerikanskt osv.
Hade de lagt fokus på tex: Rivalitet, småsinthet, visa deltagarnas tillkortakommanden eller korkade infall så hade det säkert gått bra det med, men då blivit en helt annan typ av program.
Jag gillar detta för det går att se med barnen, det visar historia och kulturskillnader utan skandaler. Jag har aldrig sett tex Paradise Hotel så jag kan egentligen inte uttala mej med det man läst i pressen gör att jag inte skulle få för mej att se det med barnen alls och definitivt inte med lågstadiebarn som vi gjort med Allt för Sverige.