• Vlad

Total jävla panik

Vet dina vänner om hur du har det? Jag tror att det är mycket enklare att hålla en budget om omgivningen vet om att man inte har råd att hitta på en massa saker som kostar pengar! (för det finns sätt att umgås, du måste inte bli socialt isolerad och ibland kan vänner förvåna en positivt också)

• Vlad

Jag har just nu tre hobbys vars utövning inte kostar mer än jag vill att det ska göra!

Jag skriver. Visst kostar det pengar om man vill gå skrivkurser eller köpa litteratur om att skriva, men det är ju inte nödvändigt och om man vill ha tips så finns det en massa bra sidor.

Jag joggar. Skor kostar såklart om man inte har några men om man har dem så behövs inte mer. Man kan hitta träningsprogram helt gratis.
    Jag lagar mat. Visserligen är mat inte gratis, men mat måste man ju äta iallafall och då kan man göra det till en sport att få till så bra mat som möjligt för pengarna!

Sedan kan det ju alltid finnas tips på kommunens hemsida, speciellt om du har barn.

• Vlad

Det finns inga extrajobb du khar möjlighet att söka för en begränsad period? Tidningsbud eller liknande?

• Vlad

Fundera över var du hade varit och hur långt det hade  varit kvar om du inte hade slitit. Det är kanske skit just nu, men ditt slit är inte förgäves!

Svar på tråden Total jävla panik