• mity

Total jävla panik

Hej.

Förlåt för sent svar men ja alla typer av lån.

Skattejämkning begärde jag i slutet av året eftersom jag visste att jag hade så mycket ränteavdrag.

Nu är jag sex månader senare i helvetet igen. Kämpat ihjäl mig men till ingen nytta :(

Jag vill dö.

• mity

Kanske. Kanske inte. Har ett lån på 30 000 kr som förfallit där de vill ha betalt nästa vecka :( Det är kaos. Just när jag började få lite ordning...

• mity

Problemet är att jag inte vet om mitt psyke och hjärta klarar mer. Det är så sjukt stressande, pressande, tärande och ja emellanåt inhumant. Önskar inte ens min värsta fiende detta. Och ja, jag har orsakat detta men har samtidigt gjort ALLT i min makt att försöka rätta till detta. 

• mity

Behöver inte pepp. Hjärnan är slut på idéer efter en lång kamp.
    Var två veckor från att ro detta i hamn någorlunda.
    30 000 kr kan jag inte hosta upp.

• mity

Det var inte så jag menade. Vill inte ge upp. Men har efter tre sömnlösa nätter inte kommit på någon lösning bara. 

• mity

Jag vet inte om möjligheten fortfarande finns. Men ska iallafall fråga som sista alternativ. Har inte så bra kontakt mer personen ifråga.

• mity

Tack för att ni bryr er men vill inte ha massa tjafs. 
    Är tacksam för pepp, åsikter, synpunkter och ifrågasättande. På riktigt.
    Jag har inget annat än tagit eget ansvar och betalat bort ca 150 00bara på 6 månader. Och ja, jag har fortfarande eget ansvar. Men ibland, som dagar som dessa när man kännar att man kämpat me blod, svett och tårar bokstavligt talat, så blir man lite depp för att man är så nära målet. Det kallas att vara människa. Med eget ansvar.

• mity

Det är inte alltid så lätt som man tror. Har så många andra pågående problem och att bråka med alla inkassobolag och diverse på dagtid när jag har svårt att gå ifrån jobbet är inte så lätt. Jag kämpar med alla fibrer i kroppen men det är uttömmande ibland...

• mity

Helt rätt. Just nu är jag fokuserad på nästa vecka och hur detta lån på 30000kr kommer att urarta. Det är det enda som stressar mig nu. Allt annat har jag löst. Tackochlov.

• mity

Jag vill gärna tro det men är rädd nu...

Skatteåterbäringen har jag en plan för som jag är så rädd ska spricka nu

• mity

Du är så klok och har så rätt!
    Det jag mest grämer mig över är den förlamande effekt denna situation har på mig - glömmer att leva däremellan och njuta av det jag faktiskt har. Jag vill inte titta tillbaka och ångra att jag tillätt denna ekonomiska situation ta över mitt liv. Jag har sannolikt stressat sönder mitt hjärta men än värre - är helt vilse i själen...

• mity

Tack. Jag hoppas det. Fått offra så mycket det senaste halvåret hälsomässigt och vänner.

• mity

Såklart är jag redo att offra!

Det är bara jobbigt att förlora sitt sociala liv när detta tagit över totalt.

• mity

Hej. Jag lämnar nu denna tråd efter riktigt tuffa sex månader. Min kamp är inte över men den är inte akut. Jag har fått omvärdera mycket i livet vilket jag är glad för. Men mest glad är jag för att jag har hopp om mänskligheten efter att blivit stöttad i detta forum. Om det inte vore för er hade jag legat död i en grop någonstans.

Så ett fantastiskt stort tack till er. Ni kan glädja ert inre med att ni räddat en annan människas liv. Kram och kärlek ????

Svar på tråden Total jävla panik