Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Total jävla panik

mity skrev 2014-12-30 20:14:31 följande:
    Jag ska försöka.
    Men tankarna försvinner inte.
    Har panikångest hela tiden.
    Nu får du ursäkta,men panikångest hela tiden har du inte för det svimmar man av till slut. Panikångest innebär just panikkänslor: illamående,hög puls,jättesnabb andning,yr,tunnelseende,hör illa,vill bara fly. Ångest däremot kan man ha liggande på lur nästan jämt,men även den går "lura bort" en stund,tro mig. Du tar väl dina piller?
  • Jag är bara jag

På vår loppis kostar pocketböcker en krona styck och jag läser väldigt mycket. Gå ut i naturen är helt gratis. Kanske känner du nån med en hund du kan låna och gå ut med? Volontär på äldreboende är gratis och mycket givande. Att måsta tänka på en annan levande varelse gör att man glömmer sitt eget en stund.

• Jag är bara jag

Det har gått 5 dar på det nya året och du i princip intalar dig att det inte ska funka som du tänkt innan årets slut?! Tänker du så kommer det bli en självuppfyllande profetia. Du måste ta en dag i taget,små steg i taget,annars kommer det se omöjligt ut. 2 lån är ju jättebra hittills,då är det ju inte alls omöjligt! Glad 
    Du har nåt jag skulle ge alla våra pengar för och det är ett barn... Det är det man ska vara mest tacksam för i hela världen,att man kunnat få barn. Pengar är pengar,men de ger inte mening åt livet. Du är alltså i mina ögon så rik som man kan bli!

• Jag är bara jag

Du målar alltid upp framtida scenarion du inget vet om så även när det gäller fler barn. Jag missunnar dig inte alls fler och du vet inget alls om huruvida det kommer gå spontant eller om du får råd eller inte. Tänk inte så eländigt hela tiden! Glad Det som varit vet man allt om-om framtiden inget alls,den är oskriven än. Du har rätt inställning vad gäller lån och krediter nu och är villig att ordna upp allt och vet du då tror jag absolut det kommer gå också! Bra att du går och pratar med nån,det är som jag sa innan,det finns orsaker till att du "misshandlat" dig själv ekonomiskt och de orsakerna ska du bearbeta samtidigt som du rent praktiskt tar tag i ekonomin också.

• Jag är bara jag

Vi har alla vår stress. Min är kampen för att få barn där vi är inne på 9e året nu. Så motgångar i sig fattar jag alltför väl hur det känns och att det kan se hopplöst ut också. Men ändå får man inte ge upp-vad det än gäller! Även om stegen är pyttesmå vad gäller din ekonomi så är det ändå steg framåt. När man gjort vad man kan så har man ju och måste s.a.s slappna av. Medicin och samtal och att skriva av dig här kommer hjälpa,det vet jag. Vi finns här till årets slut och längre om du vill ha oss här! {#emotions_dlg.flower}

• Jag är bara jag

Du behöver kanske inte orka nåt värst just idag,men imorron är en ny dag. Försök ta hand om dig själv idag då,"glöm" ekonomin,gör nåt för din egen skull. Sen kommer krafterna tillbaka,jag lovar.

• Jag är bara jag

Inte konstant ringande hela dagarna varje dag inte. Tjat tror jag inte biter heller,ring/mejla med konkreta förslag,men inte jämt. Ta en paus från allt idag! Jorden går inte under om du gör det. Solig

• Jag är bara jag

Nä,nä,nä! Inga om här inte! När det går vägen finns vi här och grattar!  Glad  Vem vore man om man inte ställde upp för varann?

• Jag är bara jag

På två månader har du alltså inte bara fortsatt leva utan även fått stöd och pepp,tatt itu med lånen,betalat av en del,fått förnyat hopp och kämpaglöd och dessutom kunnat undvika att låna från nån mer-inkl.släkten. Vet du vad-det är jättebra gjort!! SkålGlad 

• Jag är bara jag

Ruta ett? Du tar en dag i taget igen! Du har grundstrategin,du bara fortästter. Du har släkt du i "värsta" fall kan låna av. Du svälter inte ihjäl. Vi finns här. Se så,nya tag,du vet att det gick två månader så varför inte hela året ut?  {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Total jävla panik