Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Total jävla panik

mity skrev 2015-03-02 18:51:06 följande:
    Åh. Jag orkar inte. Nu har ett företag som jag har lån hos hotat att skicka det till kronofogden.
    Jag får spel och går under snart :(
    Förklara en gång till att du gör så gott du kan och att du får extra pengar snart. Visar man sin goda vilja brukar det gå bra.
  • Jag är bara jag

Man tar extra motgångar som de ständigt närvarande-man gör vad man kan och har man gjort vad man kan ska man inte gräma sig! Livet är inte slut p.g.a din ekonomi. Tufft ett tag-ja,men det finns annat och definitivt ett liv efter detta ekonomiska kaos. Det måste du fortsätta tro på!  Glad

• Jag är bara jag

Det kommer gå igen! Det är mest dina avgrundstankar som spökar och inte faktisk verklighet. En sak i taget,en dag i taget. Eller en timme i taget om du inte orkar tänka längre. Det som inte är akut problem skiter du i,det mest akuta får gå före "struntproblem". Du kan! Glad Du har kommit så här långt fast du ville ge upp helt för några månader sen och så kan det bli igen.

• Jag är bara jag
    mity skrev 2015-04-02 18:50:32 följande:
    Du verkar vara en fantastisk klok människa! Hoppas du peppar dig själv så som du peppar andra, speciellt en helt okänd person så TACK.
    Jag är nog tyvärr tvärtom mot mig själv som jag är mot andra,men det är så himla lätt peppa andra ju! Men tack för att du tycker som du gör om mig! {#emotions_dlg.flower}
  • Jag är bara jag
    mity skrev 2015-04-02 19:37:25 följande:
    Så kanske det brukar vara. Att man är hård och orättvis mot sig själv. Vill dock gärna tro att det man ger kommer tillbaka till en förr eller senare.
    "Sänd ditt bröd över vattnet så i tidens längd får du det tillbaka". Men jag hjälper om jag kan för att jag vill helt enkelt. Glad
  • Jag är bara jag

Jag tror inte du lägger ytterligare börda på honom genom att berätta sakligt hur det står till. Han kanske grubblar,han märker ju som sagt att nåt är fel och vetskap kan vara mycket bättre än okunskap även om han inget kan göra åt det. Viljan att dö känner jag igen,men man får kämpa vidare timme för timme ändå. Livet är fullt av små gratis glädjeämnen,det gäller bara att hitta dom! Solig  Ta en kvällspromenad och lyssna på koltrastens sång,gosa med nåt djur,ring en vän och be henne köpa med nåt gott hem till dig,hitta gratisaktiviteter på bibblan, i nån kyrka, i nån förening-kan finnas massor om man bara letar. Sitt bara inte hemma och grubbla! Grubbel har aldrig löst problem,det bara ökar ångesten.

Och du 7000 el. 5000 -vad som nu är ganska akut- är inga miljoner! Glad Kan du jobba extra en helg kanske? Det kommer lösa sig,det mesta här i livet gör faktiskt det. Det är otroligt sällan man har samma problem-och av samma grad!- i massor med år.

Glad påsk på dig! {#emotions_dlg.flower}

• Jag är bara jag

150000 är ju kanonbra!! SkålGlad  Du kan ju,bara hålla ut! Slopa allt ovidkommande "tjafs",så mycket du bara kan. Man måste inte allt även om man tror det.

• Jag är bara jag

Fick du inte antidepp? Tog du dem aldrig så börja nu! Och försökatt ite sitta och grubbla! Det är svårt,jag vet,men det hjälper inte utan då skenar tankarna och allt blir värre. Sysselsätt dig med annat som ger dig lite lust och glädje,vad som helst. Har du inte nån vän att prata med också? Förutom terapeut eller vad du nu har finns det diakonissor inom kyrkan man kan prata med eller kurator på V.c. Gå ut och gå också hur mycket det än tar emot. Delegera jobbet hemma. Skippa "vänner" och bekanta som inte ger nåt tillbaks. Nån enstaka sjukdag kan du unna dig och bara vila/sova. D-vitamin eller sitta i solen gör under för själen och kan bota depression faktiskt.

Önskar dig en så trevlig kväll det nu går! {#emotions_dlg.flower}

• Jag är bara jag

Ja sa till maken hur mycket du betalat av och han var verkligt impad!  Glad Få klarar så mycket ens på ett år eller betydligt mer. Gå nu ut en stund i det fina vädret,jag lovar att värsta ångesten lägger sig!

• Jag är bara jag
    mity skrev 2015-04-16 23:19:24 följande:
    Tack alla.
    Imorgon 5 månader sen jag startade tråden. Klarar jag detta så klarar jag vad som. Ödet får avgöra... Jag har gjort allt jag kunnat och är helt uttömd på energi efter denna kamp.
    Nej,det är inte ödet som gjort att du kommit så här långt-det är helt och hållet du själv!  Solig  Du ska ge dig själv en jätteeloge för vad du gjort! Skål  Resten kommer också gå,det ser du till med samma jävlaranamma-tänk.
  • Jag är bara jag
    mity skrev 2015-05-15 12:37:19 följande:
    Hej.
    Förlåt för sent svar men ja alla typer av lån.
    Skattejämkning begärde jag i slutet av året eftersom jag visste att jag hade så mycket ränteavdrag.

Nu är jag sex månader senare i helvetet igen. Kämpat ihjäl mig men till ingen nytta :(
    Jag vill dö.
    Nej och åter nej! Det är absolut inte förgäves! Du har betalt av massor och hade du inte gjort det hade du vart ännu mer i skiten för länge sen!  Du kan ta nya tag,fortsätta kämpa och ta dig ur det här. Vi vet hur duktig du varit innan!  Glad  Du kanske inte är framme vid målet,men du är en dag närmare än igår.
  • Jag är bara jag

Som med alla problem får man ta en dag i taget. Ha framförsikt,men inte snöa in på vad som händer om ett halvår. Har du gjort vad du kan hittills så har du ju!

• Jag är bara jag

Saker som ännu inte hänt ska man inte ta ut i förskott för ingen vet hur det blir så varför då ta ut det värsta innan? Det har löst sig hittills under det här halvåret-varför skulle inte även detta lösa sig?  Glad

• Jag är bara jag

Jag har inte haft nåt socialt liv på 8 år så där är du inte ensam. Finns andra värden också som är gratis.

Svar på tråden Total jävla panik