• mity

Total jävla panik

Jag tycker inte synd om mig själv. 
    Jag har ca 30 000 kr per månad i lån/avbetalningsplaner. Hyra och omkostnader ej inräknade. Inkomst efter skatt 48 000 kr. Avbetalningsplanerna går ej att få ner. Har försökt en miljard gånger... Plus att det ligger skulder på 50 000 akuta skulder.

• mity

Nej. Det räcker inte... Därav problemet. Har försökt att lösa detta på ALLA möjliga tänkbara sätt. Verkligen men idéerna är slut. Livet är slut. Med 50 000 kr kan jag få ner det till 18 000 kr... Det är det som är sorgligt. Att det skulle kunna gå men pengarna finns inte någonstans att låna.

• mity

Den skam och skuldkänslor som uppstår kommer radera hela mitt sociala nätverk och min familj. Jag kommer att bli bostadslös i så fall och i värsta fall arbetslös. Så ja, livet är lite över. 

• mity

De flesta vänner lätt. Såklart de skulle veta om det sker utmätning och hälften av hushållet är borta...Typ. Är rädd att jag inte har några riktiga vänner på det sättet.
    Ok, de var de kanske inget att ha men ändå. Och familj blir jag utan, det är garanterat. Jag vill verkligen lösa detta men det går inte.

• mity

Typ ja. Det där med att hålla fasaden uppe har jag gjort hela mitt liv. Tragiskt ja. Men enda sättet för att kunna överleva. Det blev tidigt ett sätt att hantera mina problem.

• mity

Har pratat med ekonomisk rådgivare och fogden. Därav dessa tankar. Det ser nattsvart ut. Bostadslös för att min sambo skulle kasta ut mig och arbetslös för att jag inte skulle ha pengar att ens ta mig till jobbet. Det är min framtidstro.

• mity

Nåja, kärleken övervinner nog inte alltid allt. Inte såna här grova överträdelser...

• mity
    Fast när jag pratade med KFM så sa de att de gör det.

Nej, total skuldbörda kanske ligger på 350.000 och med 40.000 kr skulle jag få ner månadskostnaden med 12.000 kr.

Min värld är svart just nu pga detta. För att jag kan inte se att jag kommer att orka trixa med alla dessa avbetalningsplaner för evigt. Det är så sjukt tröttsamt men måste samtidigt göra det för att rädda mitt liv från att krascha.

Jag mår både dåligt av skulderna, situationen, att skuldsituationen är så allvarlig och andra orsaker som går långt bak i tiden.
    Jag väntar på en samtalskontakt och vad gäller tabletterna så är de tydligen verkningslösa för vissa så jag har fått nya idag. 
  • mity

Så ja, jag kämpar men är inte säker på att det räcker. Orken har tagit slut. 
    Självklart kämpar jag med den motivationen att jag ska finnas till för mitt barn.
    Men känner mig så sjukt värdelös som människa just nu.

Svar på tråden Total jävla panik