Du måste logga in för att svara i en tråd.

• VIVO

Ni som stryker era kläder varför gör ni det?

Ja det va min knäppa lilla fråga!Jag undrar eftersom jag aldrig stryker förutom några skrynkliga byxor i bland eller så!

Men ni som stryker nästan allt varför gör ni det?

Jag tycker inte kläderna blir skrynkliga i tvätten.......Så vad tycker ni!

• Svar på tråden Ni som stryker era kläder varför gör ni det?
  • vadskajaghetadå

hej enda gången jag stryker är om jag ska ha en skjorta eller som idag en linnekjol som var väldigt skrynklig..tycker inte det är snyggt..

stryker folk typ polyester eller vaddå?..vissa kläder behövs ju verkligen nite strykas ju..

• Emmeli

Jag stryker bara skjortor jag med,men har hört att vissa stryker för att det blir mjukare kläder då..'Men sköljmedel gör dem ju mjukare.
    Dom som stryker allt kanske bara gillar att ha en massa att göra =)
    Skulle själv aldrig stryka i onödan det e ju då tråkigt..

• Kajsan

Herregud, jag äger inte ens en strykbräda!
    Men jag stryker typ en gång i halvåret på köksbordet

• vigdis

Tja, kan det vara för att min garderob är full av byxor, kjolar och blusar i bomull och linne? Dessa kräver strykning för att se respektabla ut. Har så lite syntet som möjligt, eftersom jag inte gillar dessa materials funktioner (kletig och äckelsvettig nu och då).

Annars stryker jag bara dukar och gardiner, absolut inte underkläder, t-shirts och jeans, som man ibland hör talas om!

• CeNedra

Jag vet att min far är otrolig på det här att stryka, tro det eller ej *ler* Han stryker alla sina kläder. T-shirts, byxor och till och med sina blå arbetsoveroler. han gör det nog för att det ska se snyggt ut.

Själv så stryker jag nästan aldrig kläder. Det är i värsta fall om min sambos skjorta ser för skrynklig ut och vi ska på fest.

• Nattljus

Jag stryker bara om jag ska ha någon skjorta på mig som är skrynklig. Knappt jag gör det då för det är ju så tråkigt att släpa fram strykbrädan.

Däremot har jag en strykgalen mamma. Jag glömde ett par jeans hemma hos henne och när jag fick tillbaka dem hade hon tvättat och strykt dem. Gulligt kanske, men människan hade t om gjort pressveck på jeansen!!

• Dandie

Jag hade en svärfar en gång i tiden som t.o.m strök strumpor och kalsonger. Jag bodde hos dom ett tag och då strök han mina trosor... Jag tror bara att han ville vara snäll men man vet ju aldrig...

• Måsen

En väninna från Italien förklarade för mig att hon stryker allt, även sina underkläder, för att det tar död på alla eventuella bakterier i kläderna. Vet inte om det är typiskt italienskt, men det kan vara en förklaring till varför man stryker allt.

• prayer

jag stryker alt utom underkläder,lakan och handukar. tycker mina kläder blir jätteskrynkliga i tvätten.............(eller igentligen är det min kille som stryker, jag sorterar lägger i och tar ur maskinerna och hänger + viker och lägger in i skåpen när det är färdigstrykt så då tycker jag att han gott kan stryka =)

Svar på tråden Ni som stryker era kläder varför gör ni det?