• ALLIEVERDO

Vad för bältestol till min 4åring?

Hej,
    jag har nu en britax two way till min 4åring. men hon behöver nu vändas. Hade tänkt att vända den, men börjar fundera på en riktig istället.
    Men har ingen aning vad som är bra inom dessa modeller eller märke..

tips.. kollar på jollyroom just nu med prisklasser upp til 1500

• Svar på tråden Vad för bältestol till min 4åring?
  • Tow2Mater

En med hållare som håller bältet over axeln på barnet, så det inte dras over halsen.

• ALLIEVERDO

det är sådant där typ hål in i sidan va? skulle jag behöva när jag kör bil :P

• Sisisisi

Inte bra att vända twoway så du tänker rätt, säkrare med en bältesstol. Men varför vända barnet innan hon är för stor för att åka bakåt?

Bra bältesstolar är tex britax kid II, besafe Izi up och cybex solution. De har ordentliga sido- och huvudskydd.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • ALLIEVERDO
    Sisisisi skrev 2014-11-18 16:59:29 följande:

Inte bra att vända twoway så du tänker rätt, säkrare med en bältesstol. Men varför vända barnet innan hon är för stor för att åka bakåt?

Bra bältesstolar är tex britax kid II, besafe Izi up och cybex solution. De har ordentliga sido- och huvudskydd.

För hon sitter inte längre bekvämt och det är superkrångligt att få in henne i bilen. Speciellt på vinterhalvåret. Vi hade gett oss fasiken på att dra ut på det så länge som möjligt, men det verkar inte bekvämt alls alltså..

Tack jag ska kika på dom stolarna.
Svar på tråden Vad för bältestol till min 4åring?