• Josify

    Tips om bra tatuerare

    Hej!

    Jag skulle väldigt gärna vilja tatuera mig men känner mig osäker till vem jag bör gå och göra detta då jag verkligen vill att slutresultatet ska bli bra (såklart). Jag har en liten tatuering sedan tidigare, vilken pga. dubbelbokning gjordes av en annan tatuerare än den jag först hade bokat tid hos. Den man som istället fick göra tatueringen var då 1. okänslig och skrämde upp mig genom att "skämta" om hur ont det skulle göra 2. gick ut och tog ciggpaus mitt i tatuerandet (obs tatueringen tog 5 min att fullfölja då den bara bestod av konturer, ÄNDÅ var han tvungen att bryta för cigg) 3. (tatueringen blev ojämn och linjerna fula). För honom var min tatuering kanske ingen stor grej då den var så liten och okomplicerad, men för mig var det allt annat än en liten grej, det var min första tatuering som jag funderat länge på och samlat mot till att genomföra. Jag vill alltså INTE råka ut för ännu en inkompetent douche-tatuerare so to speak, och tänkte att någon härute kanske sitter inne på tips om vem man kan vända sig til.

    Jag vill göra en old school pinuppa av Alberto Vargas på ena sidan revbenen i gråskala, dvs. ett porträtt. (Bifogar bild). Då tatueringen är både större en den jag tidigare har och dessutom ska sitta på ett så känsligt ställe känns det jätteviktigt för mig att det denna gång verkligen blir bra. Det är A och O :) 

    Tacksam för tips varhelst i Sverige, denna gång kommer jag inte att förhasta mitt beslut i val av tatuerare utan välja denna med omsorg!

  • Svar på tråden Tips om bra tatuerare
  • mammaåten

    Pavel (har jag för mig) på zoi tattoo, anna på lady Pain, sedan finns det en tjej på salong betong i Sthlm som är duktig på svartvita porträtt, kommer inte ihåg vad hon heter nu.

  • binan123

    Skulle söka mig norrut!

    Vet inte var du bor men är själv väldigt tatuerad själv.

    Har senast idag varit och fortsatt min sleve som tagit mig ca.40 Tim att göra.

    Skulle aldrig täcka en hel arm om jag inte hade förtroende för min tatuerare..och den är heltäckt. Från handled till upp på halsen.

    Nu är den här killen även ny för mig men har kollat upp hans tidigare jobb och jag har inte kunnat bli mer nöjd.

    Den jag hade innan var väldigt duktig och hade naturligtvis fortsatt hos honom men av hans plötsliga bortgång valde jag denna kille.

    Jag ville göra en minnestatuering och han har utgått från de motiv som jag ville ha med sen har han själv byggt ut armen..naturligtvis med mitt ok...

    Och den är vacker.

    Tror att av de tatuerare som är här uppe så krävs det bra jobb och de är måna om sitt rykte när det inte finns så många.

    Sen har jag inte behövt vänta på tider..när han gjort ett så stort jobb så har jag varit där minst var 3:e vecka i snitt.

    Det blir annars när tatuerare finns i varenda hörn som det är neröver.

    Mvh//erica

Svar på tråden Tips om bra tatuerare