• Phaa

Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

Hej! Min flicka fick sitt vaccin när hon var 3 månader fredag 3 oktober 2014. Sköterskan på BVC frågade mig (21år)och min kille (23år) hur flickan mådde medan hon mätte,vägde osv. Flickan var en 10poängare enligt hennes barnläkare och mådde toppen!

Hon va det finaste som hänt mig, jag kunde inte vänta på att visa henne för hela världen. Sköterskan talar om för oss att hon skall vaccineras och ger henne ett vaccin i vardera lår. I samma stund kändes det för mig som att jag borde hindrat sköterskan från att göra det. Jag försökte intala mig själv att det bara va ?mamma problem? jag handskades med. Det är bara jag som är Knäpp, min känslor för min dotter spelar spratt för min hjärna. BVC Sköterskan talar om för oss att min dotter är fullt frisk, bra reaktionsförmåga, stadig i sin utveckling och har de finaste ögonen hon sätt på många år. Hon säger även att det ja. Vara så att hon kan bli trött, lite febrig och gnällig men att jag skall ge henne en baby alvedon och hålla henne hårt hos mig, att det kommer lugna ner sig efter ett -två dygn. redan här får jag ångest. Mindre än 36 timmar att har erhållit sitt första vaccin, vaccinet som va livsnödvändigt för att hon inte skall drabbas av stelkramp, vaknar jag och min kille upp med vår dotter död i famnen på honom. Vi ringer ambulans och återupplivning håller på i 45 min innan de dödförklarar henne på sjukhuset i Kristianstad. Barnläkaren som bedömt min dotter som 10 poängare står nu och talar om för mig att han inte kan utesluta att vaccinet tagit död på henne men att vi får vänta på obduktionsrapporten som kan dröja månader innan jag kan få översatt. Jag väntar fortfarande på rapporten. Jag önskar bara att jag hade lyssnat på mig själ. Jag har aldrig fått någon spruta för stelkramp då jag är född i Tyskland, inte heller senare i livet har jag brytt mig om vaccinet trots påtryckningar från skolsköterska och läkare. Varför lät jag dem vaccinera min dotter? Jag hade ingen aning om vad hon vaccinerades för innan sköterskan redan satt sprutan. Hatar jag mig själv och hela värden för det. JA!! vi erhöll ett ursäktsbrev från BVC sköterskan samma vecka som min dotter dog. Hon beklagar vår sorg. Vetandes att kvinnan bara gjorde sitt jobb gör inte saken bättre när jag nu i efterhand förstår att de allihopa inte bara denna sköterska är medvetna om dödligheten och inte sa ett ord. För min dotter, mig, min kille är det redan försent jag hoppas bara att någon där ute tar till sig av sin egen mamma eller pappa instinkt. Jag önskar verkligen att detta för skillnad för någon annan.

• Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp
  • Ellie
    Elle75 skrev 2014-11-22 22:57:09 följande:

Oj, du måste läsa noggrannare på bipacksedlarna och på Folkhälsomyndighetens information om sjukdomarna, snälla. (Trots att det inte alltid är korrekt info där heller, men det är ofta intressant att läsa i statistik att det faktiskt är flest vaccinerade som får sjukdomarna om det väl sker).

Det är fullständigt inkorrekt information du nu går ut med, faktum är att det är större chans att få en blixt i skallen än att få men av mässlingen (eller om det var röda hund, jag glömmer) - och oerhört mkt större chans att få men av vaccinet.

Rekommenderar boken Vaccinationer: Risker och Skador: www.adlibris.com/se/bok/vaccinationer-risker-...

I dagens läge så VET folk inte ens om att deras barn HAR biverkningar: Allergier, eksem. koncentrationssvårigheter. Bara en sådan enkel sak som barns ihållande gråt efter vaccinering beror på att hjärnan sväller (!).

Nja, jag vill mena på att det är du som går ut med inkorrekt information, och längre än så kommer vi nog inte.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Elle75 skrev 2014-11-22 22:16:34 följande:

Tripedia har PSD och autism listat bl a

Vaccin.me har en hel massa vetenskapliga studier faktiskt som de hänvisar till - det enda du påvisar med ditt uttalande är att bevisa att du inte läst något där alls, och därmed borde undvika att skriva på det sätt du gör.

Det är allmänläkarna som föräldrarna går till, och där de gång efter annan får fel svar och ej heller biverkningarna registrerade.

Faktum är att det är SMI - nuvarande Folkhälsomyndigheten som står bakom rekommendationerna till Socialstyrelsen rörande våra vaccin i Sverige. SMI tog (tar?) emot pengar från vaccinföretag såsom GlaxoSmithKline och Sanofi-Pasteur så sent som förra året, innan det byttes namn på hela baletten till Folkhälsomyndigheten, och nu är de väldigt förtegna om var de "projektpengarna" går i dagsläget. Dessa företag  (GSK och S-F) är fällda runt om i världen för mutbrott av läkare, förvanskning och hemlighållande av information och statistik. Så mycket litar jag på dem. Noll och ingenting. Det är samma information som de ljugit om i andra länder som de levererar till Sverige.

Tripedia listar inte PSD som biverkning, däremot tar bipacksedeln upp att PSD (SIDS) har rapporterats efter vaccination. Detta är inte samma sak överhuvudtaget. Man rapporterar också i samma text dödsfall i "motor vehicle accident, and accidental drowning". Menar du att vaccinet orsakar bilolyckor och drunkningstillbud också?

Så här står det också:

Adverse events reported during post-approval use of Tripedia vaccine include idiopathic thrombocytopenic purpura, SIDS,anaphylactic reaction, cellulitis, autism, convulsion/grand mal convulsion, encephalopathy, hypotonia, neuropathy, somnolenceand apnea. Events were included in this list because of the seriousness or frequency of reporting. Because these events are reported voluntarily from a population of uncertain size, it is not always possible to reliably estimate their frequencies or to establish a causal relationship to components of Tripedia vaccine

Man listar alltså inte PSD och autism som biverkning, det är ren lögn att påstå det.

Vaccin.me har en del vetenskapliga studier de hänvisar till, inte sällan misstolkade. Men som helhet hänvisar de till berättelser och fringe-forskning.

Beläggen kommer inte enbart från företagen utan även från en mängd andra organisationer och enskilda forskarlag. Eftersom du och andra kommer att säga "ja, men de är också mutade!" så är det dock ingen idé att diskutera den saken. Vill du hävda något sådant får du framföra belägg för det, givetvis.
    Elle75 skrev 2014-11-22 22:20:25 följande:

Glömde även skriva att du verkar ha missat att Wakefield är rentvådd av de som beljög honom, alldeles nyligen? Folk ljuger om det mesta för pengar.

Vi som är mot vaccin tjänar inte ett dugg på att gå ut med sanningen.

Kan du presentera en källa för detta?

Det senaste jag vet som hänt i historien var att en domare i Texas återigen lade ner förtalsåtalet mot British Medical Journal (han överklagade domen från 2012) och beordrade Wakefield att betala alla rättegångskostnader, det var i augusti eller september.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • isabellab
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-23 08:29:32 följande:

Tripedia listar inte PSD som biverkning, däremot tar bipacksedeln upp att PSD (SIDS) har rapporterats efter vaccination. Detta är inte samma sak överhuvudtaget. Man rapporterar också i samma text dödsfall i "motor vehicle accident, and accidental drowning". Menar du att vaccinet orsakar bilolyckor och drunkningstillbud också?

Så här står det också:

Adverse events reported during post-approval use of Tripedia vaccine include idiopathic thrombocytopenic purpura, SIDS,anaphylactic reaction, cellulitis, autism, convulsion/grand mal convulsion, encephalopathy, hypotonia, neuropathy, somnolenceand apnea. Events were included in this list because of the seriousness or frequency of reporting. Because these events are reported voluntarily from a population of uncertain size, it is not always possible to reliably estimate their frequencies or to establish a causal relationship to components of Tripedia vaccine

Man listar alltså inte PSD och autism som biverkning, det är ren lögn att påstå det.

Vaccin.me har en del vetenskapliga studier de hänvisar till, inte sällan misstolkade. Men som helhet hänvisar de till berättelser och fringe-forskning.

Beläggen kommer inte enbart från företagen utan även från en mängd andra organisationer och enskilda forskarlag. Eftersom du och andra kommer att säga "ja, men de är också mutade!" så är det dock ingen idé att diskutera den saken. Vill du hävda något sådant får du framföra belägg för det, givetvis.Kan du presentera en källa för detta?

Det senaste jag vet som hänt i historien var att en domare i Texas återigen lade ner förtalsåtalet mot British Medical Journal (han överklagade domen från 2012) och beordrade Wakefield att betala alla rättegångskostnader, det var i augusti eller september.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Det är fullständigt inkorrekt information du nu går ut med, faktum är att det är större chans att få en blixt i skallen än att få men av mässlingen (eller om det var röda hund, jag glömmer) - och oerhört mkt större chans att få men av vaccinet.
    Detta kan du förstås presentera en trovärdig vetenskaplig källa för?

Mässlingen är en av de saker som dödar flest små barn i världen, omkring 150000 barn om året. Vill du påstå att mässlingsvaccin orsakar fler dödsfall eller allvarliga sjukdomsfall än så är det säkrast att du presenterar en trovärdig källa för detta. Kom ihåg att detta enbart handlar om dödsfall, inte andra allvarliga men som tillkommer.

Angående att bli träffad av blixten så är chansen mycket mindre, det finns lite olika siffror men det handlar högt räknat om omkring 25000 dödsfall per år. Andra menar att det snarare handlar om omkring 10000.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Iarwain

Fel:
    I USA mellan 1987 och år 2000 dog 1 av 380 av de som fått mässling.
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15106083

Sedan är det lite att luras med att jämföra "träffas av blixten". För en person levande i Sverige är sannolikheten ungefär 1 på 6625 att träffas blixten, under sin livstid.
    www.ppl.nu/3159/sannolikheten-att-bli-traffad-av-blixten-faktiskt-ganska-hog
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-23 08:50:57 följande:
    Detta kan du förstås presentera en trovärdig vetenskaplig källa för?

Mässlingen är en av de saker som dödar flest små barn i världen, omkring 150000 barn om året. Vill du påstå att mässlingsvaccin orsakar fler dödsfall eller allvarliga sjukdomsfall än så är det säkrast att du presenterar en trovärdig källa för detta. Kom ihåg att detta enbart handlar om dödsfall, inte andra allvarliga men som tillkommer.

Angående att bli träffad av blixten så är chansen mycket mindre, det finns lite olika siffror men det handlar högt räknat om omkring 25000 dödsfall per år. Andra menar att det snarare handlar om omkring 10000.
    Och ska vi istället titta på röda hund är inte siffrorna särskilt upplyftande heller. En relativt stor del barn födda till mödrar som infekterats av röda hund uppvisar symtom på CRS, ett syndrom som innebär dövhet (eller hörselskador), hjärtproblem och ögonfel som medfödda katarakter. Utöver det kan rubella-infektion under graviditeten kopplas till en lång rad problem som inkluderar utvecklingsstörning, mjält- och leverskador, låg födelsevikt (som medför andra problem) och andra mycket otrevliga och ofta livslånga problem.

I länder med hög vaccinationsgrad så förekommer inte röda hund endemiskt, i länder med låg vaccinationsgrad förekommer det och barn föds blinda, döva och med utvecklingsstörningar till följd av att modern infekterats.

Vi kan väl ta påssjuka när vi ändå håller på:

Påssjuka är inte riktigt lika problematisk som de andra två, dödsfall är inte vanligt (men förekommande) men å andra sidan tycker jag personligen att femhundra dödsfall om året i ett land som USA är ganska mycket. Detta är siffror från innan vaccinationen infördes, nu finns det knappt några endemiska fall av påssjuka i USA. Utöver det förekommer följande:

Missfall (mellan en fjärdedel och en tredjedel av alla graviditeter där moder smittats).
    Sekundärinfektioner i bland annat lungor och övre luftvägar.
    Sterilitet
    Pankreatit
    Meningit och encefalit
  • KaSaM

Källkritik någon?

Finns något registrerat dödsfall på spädbarn pga vaccin i Sverige de senaste åren?

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KaSaM skrev 2014-11-23 09:35:57 följande:

Källkritik någon?

Finns något registrerat dödsfall på spädbarn pga vaccin i Sverige de senaste åren?

Nej, det gör det inte enligt Socialstyrelsen dödsorsaksregister.

• Iarwain
    KaSaM skrev 2014-11-23 09:35:57 följande:

Källkritik någon?

Kort svar:
    Nej

Lång svar:
    Nu kanske jag ger antivaccinförespråkare något att spinna vidare på, men jag ska försöka klara ut lite angående biverkningsstudier.

Jag har i tråden utmanat att hitta studier där man visar att t.ex. kvicksilver är säkert. Det är tämligen säkert att utmana på detta sätt då vetenskapen inte kan säga att något är säkert.

Det vetenskapen gör är att jämföra stora populationer för att se om det finns statistiskt verifierbara skillnader.

Man har inte kunnat se någon skillnad i dödsfall mellan vaccinerade och icke-vaccinerade i väldigt stora populationer, många miljoner. Men vetenskapen utesluter inte att det skulle finnas en möjlighet att man kan dö av vaccin.

Har man någon som helst förståelse för hur vetenskapen fungerar så vet man då att vaccin är så säkert man någonsin kan säga att något är

(Kan tillägga att jag pratar om de vacciner som ingår i allmänna vaccinationsprogrammet.)

• winnethepooh
    Elle75 skrev 2014-11-22 22:25:53 följande:

Faktiskt så tror jag att informationen i filmen är rätt ny för många. Rörande kopplingen till gifter och vaccin så är ju vaccin fullt med ämnen som anses toxiska i alla andra sammanhang.

Håller med dig om GMO.

Lade in länk om Tripedia i ett annat svar. Det finns även kopplingar till Shaken Baby Syndrome och vaccin för övrigt, det var bara någon månad sedan som en förälder i Sverige frikändes från detta och jag vet ännu inte om de hade vaccin som svar, men mest troligt eftersom det varit svaret på en mängd fall i USA t ex. Hoppas kunna läsa rättegångsdokumenten senare.

I dagens informationssamhälle så är det inga svårigheter att lita på sig själv om man är läskunnig och lägger ned lite tid.

Däremot så tänker åtminstone inte jag fortsätta debattera vaccin i en sådan här sorgetråd! Lite respekt hoppas jag att vi kan visa.

Allt gott till er.

Jo men de mängder gift i rekommenderade vacciner är nog ändå väldigt små jämfört med vad vi får i oss dagligen på andra sätt. Plus att vaccinerna tar man ju bara ett begränsat antal gånger. Nu har jag inga siffror till hands men om man tänker sig en familj som äter besprutade frukter och grönsaker samt kött från djur som äter GMO-soja, städar hemmet med aggressiva produkter och andas då in en massa giftiga ångor, bebisen i familjen gnager dagligen på plastleksaker (eller på sina skor) innehållande phtaler, de kanske dessutom äter mat ur konservburkar och dricker mineralvatten ur plastflaskor innehållande Bisphenol A, ibland värmer de saker i plastbehållare i mikron och får i sig megadoser av Bisphenol A (hormonrubbande ämne som är länkat till cancer, diabetes och infertilitet). Allt detta (och mycket mer) gör att de dagligen får i sig mycket mycket mera gifter än vad som finns i några få små doser vaccin skulle jag tro.

Angående Tripedia så kollade jag bipacksedeln och såg vissa alldeles  otrevliga saker nämnda bland de väldigt sällsynta biverkningarna men jag såg inte autism och PSD nämnt. Nu tror jag inte att Tripedia används särskilt ofta i Europa. Mera Infanrix om jag inte misstar mig.

Sedan måste man vara medveten om att det mesta vi tar i medicinväg har väldigt läskiga möjliga biverkningar. Här är Ipren t ex (något många svenska kvinnor tar vid mensvärk):

Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp