• Anonym (sos)

Sos-operatör

Tänkte bara om det är någon som undrar något speciellt angående mitt jobb. Jag svarar så gott jag kan.

• Svar på tråden Sos-operatör
  • Anonym (Alessandro)
    Anonym (sos) skrev 2014-11-20 18:32:39 följande:
    Att jag jobbar där :)
    Pratar vi nu akutmottagning eller sos-larm? Pratar vi någon usk eller någon som pratar en massa skit för att få lite, lite uppmärksamhet i sitt tråkiga liv?
  • Anonym (Undran)

Tänkte väl att ni har något 'fusk', men det är bra. Det är ju ett viktigt jobb, bra att ni finns! Advokat kräver 4.5 års juristutbildning, jag är på mitt andra år sen ska du arbeta på advokatbyrå i minst 3 år sen kan man ansöka om inträde i samfundet :).

Anonym (sos) skrev 2014-11-20 18:31:11 följande:

Advokat! Wow, hur länge behöver man plugga då?

Man går en intern utb på sos, men det är mycket bra om man har sjukvårdsutb. i grunden.

Vid just HLR så har vi ett dokument som vi följer ordagrant för att inte missa något. Känns tryggt att ha det.

• Farah Vidal

Sos-larm innebär att skicka snarast möjligt ut hjälp till personer som hamnat i ett utsatt situation typ, misshandlade kvinnor, hemlösa barn, hemlösa i allmänhet, missbrukare eller personer som söker akut hjälp för psykiska problem. Knappast att någon usk sitter vid larmcentralen, däremot finns det psykologer, psykiatriker, socialarbetare, socialpedagoger eller någon mentalskötare där. 

• Akua
    Anonym (Alessandro) skrev 2014-11-20 18:44:19 följande:

Pratar vi nu akutmottagning eller sos-larm? Pratar vi någon usk eller någon som pratar en massa skit för att få lite, lite uppmärksamhet i sitt tråkiga liv?

SOS alarm? Akutmottagning är ju en annan sak. På SOS-alarm måste du ju inte vara ssk.
  • Anonym (sos)
    Anonym (lönen) skrev 2014-11-20 18:35:59 följande:

Jag undrar över vilken lön man har i ditt jobb.

Har ni nån sorts debreifing om det vari nåt särskilt jobbigt?

Vi har möjlighet att prata med någon om vi haft ett jobbigt samtal.

Lönen är jag osäker på. Tror den ligger från 20 000:- till 26 000:-
  • Anonym (sos)
    Anonym (Vill) skrev 2014-11-20 18:39:15 följande:

Är det svårt att få jobb som det? :)

Det är nog väldigt individuellt skulle jag säga. För vissa lätt och för vissa svårt.

Man går igenom ganska mycket under rekryteringen.

Skicka in en ansökan! ????????
  • Anonym (sos)
    Anonym (sos) skrev 2014-11-21 15:23:15 följande:

Det är nog väldigt individuellt skulle jag säga. För vissa lätt och för vissa svårt.

Man går igenom ganska mycket under rekryteringen.

Skicka in en ansökan! ????????

Nu ser jag att de emojis jag gjorde blir ?????
  • Anonym (anonymius)

Jag har jobbat som SOS-operatör i några år, fantastiskt roligt arbete men dåligt betalt. :)

Svar på tråden Sos-operatör