Sos-operatör
Tänkte bara om det är någon som undrar något speciellt angående mitt jobb. Jag svarar så gott jag kan.
Tänkte bara om det är någon som undrar något speciellt angående mitt jobb. Jag svarar så gott jag kan.
Tänkte väl att ni har något 'fusk', men det är bra. Det är ju ett viktigt jobb, bra att ni finns! Advokat kräver 4.5 års juristutbildning, jag är på mitt andra år sen ska du arbeta på advokatbyrå i minst 3 år sen kan man ansöka om inträde i samfundet :).
Advokat! Wow, hur länge behöver man plugga då?
Man går en intern utb på sos, men det är mycket bra om man har sjukvårdsutb. i grunden.
Vid just HLR så har vi ett dokument som vi följer ordagrant för att inte missa något. Känns tryggt att ha det.
Sos-larm innebär att skicka snarast möjligt ut hjälp till personer som hamnat i ett utsatt situation typ, misshandlade kvinnor, hemlösa barn, hemlösa i allmänhet, missbrukare eller personer som söker akut hjälp för psykiska problem. Knappast att någon usk sitter vid larmcentralen, däremot finns det psykologer, psykiatriker, socialarbetare, socialpedagoger eller någon mentalskötare där.
P.S. Nej, jag undrar inte något ang ditt jobb.
Pratar vi nu akutmottagning eller sos-larm? Pratar vi någon usk eller någon som pratar en massa skit för att få lite, lite uppmärksamhet i sitt tråkiga liv?
Vad tjänar du och hur länge har du arbetat där?
Jag undrar över vilken lön man har i ditt jobb.
Har ni nån sorts debreifing om det vari nåt särskilt jobbigt?
Är det svårt att få jobb som det? :)
Det är nog väldigt individuellt skulle jag säga. För vissa lätt och för vissa svårt.
Man går igenom ganska mycket under rekryteringen.
Skicka in en ansökan! ????????
Jag har jobbat som SOS-operatör i några år, fantastiskt roligt arbete men dåligt betalt. :)