• Anonym (Skattebetalare)

Trött på att bekosta slampor

Aborträtten används idag som ett preventivmedel för random whitetrash som inte förstår sig på preventivmedel. I förebyggande syfte har man möjligheten att både använda preventiv medel eller helt enkelt avstå ifrån sex. Klarar man inte av detta så  är man omogen och ansvarslös. Det är ensak om man inser detta själv och betalar för aborten ur egen ficka, men idag är det samhället som kliver fram och betalar.

Varför måste staten/vi skattebetalare bekosta lösaktiga kvinnor som knullar runt utan att tänka på konsekvenserna? Borde kvinnan betala själv eller borde aborträtten helt enkelt inskränkas?

• Svar på tråden Trött på att bekosta slampor
    adina01 skrev 2014-11-21 16:36:48 följande:
    Men du kan tydligen inte förstå att kostnaden för födda oönskade barn vida överstiger kostnaden för medicinsk abort?
    Läkemedelsbolagen gör en stor vinst på försäljning av ett preparat som kostar några kronor samtidigt som kvinnan betalar en helt annan summa för läkemedlet.
    Samhällets kostnad för oönskade barn är i grunden 0 kronor. De kostnader som tillkommer beror på vilken policy man väljer att implementera. Anser man att de själva kan ta ansvar för sina misstag kan man till och med påstå att samhällskostnaden för oönskade barn borde vara 0 kronor.
  • Stårschan

Om man ska slippa betala aborter via skattsedeln för att man anser att vissa är slampor borde det väl också vara OK att slippa bekosta sjukvård och äldreomsorg för sådana man tycker är satkärringar?

(Ja, min poäng är att även slampor, bildrullar, satkärringar och ligister har människorvärde. I ett gott samhälle tar vi hand även om dessa.)

Anonym (betalarockså) skrev 2014-11-21 16:39:09 följande:
    Jag ser att du har politiska åsikter som de flesta i Sverige inte delar. Och det måste man väl respektera. Men jag har svårare att respektera att det är just "slampor" och antiabort du fokuserar på när det finns så mycket annat som kostar samhället så mycket mer, och din moraliska ståndpunkt om detta med största sannolikhet bara skulle kosta skattebetalarna mer om det på något magiskt sätt gick igenom.
    Mitt fokus på antiabort är ett resultat av samhällsdebatten här på FL. I tråden om pappors rätt till juridisk abort argumenterade 95% att vill inte män ha barn bör de a) skydda sig b) sterilisera sig c) inte ha sex. Därför väljer jag att argumentera enligt samma principer när det gäller kvinnlig abort. Vill kvinnor inte ha barn bör de a) skydda sig b) sterilisera sig c) inte ha sex.
    Stårschan skrev 2014-11-21 16:45:48 följande:

Om man ska slippa betala aborter via skattsedeln för att man anser att vissa är slampor borde det väl också vara OK att slippa bekosta sjukvård och äldreomsorg för sådana man tycker är satkärringar?

(Ja, min poäng är att även slampor, bildrullar, satkärringar och ligister har människorvärde. I ett gott samhälle tar vi hand även om dessa.)

Kan du definiera vad ett "gott samhälle" är för något. "Det goda samhället" är nämligen något som samhällsvetare försökt identifiera åtminstone sedan Platons dagar.
  • adina01

Du tycker att random whitetrash som inte förstår sig på preventivmedel som är omogna och ansvarslösa  ska föda en massa oönskade barn som samhället ska försörja istället för att de betalar sin abort på samma sätt som ett vanligt läkarbesök och läkemedel på samma sätt som man betalar för andra läkemedel för du måste väl rimligtvis förstå att dessa som du kallar omogna, WT och som blir gravida inte har möjlighet att betala vad det är för hög summa du tror att en abort kostar.

Ska soc. betala aborter för dessa människor om de inte kan betala själva eller ska dessa omogna som någon form av straff föda barn som soc. får försörja och kanske omhänderta för omogna människor är nog knappast lämpliga att bli föräldrar.

• adina01
    Anonym (Skattebetalare) skrev 2014-11-21 16:46:15 följande:
    Mitt fokus på antiabort är ett resultat av samhällsdebatten här på FL. I tråden om pappors rätt till juridisk abort argumenterade 95% att vill inte män ha barn bör de a) skydda sig b) sterilisera sig c) inte ha sex. Därför väljer jag att argumentera enligt samma principer när det gäller kvinnlig abort. Vill kvinnor inte ha barn bör de a) skydda sig b) sterilisera sig c) inte ha sex.
    Måste vara mannen som kan krävas på steriliseringen eftersom det går lätt göra ingreppet ogjort när de omogna killarna som ligger runt mognar och vill skaffa familj, vid steriliseringen hos kvinnor går det inte att "laga" när de har mognat och vill ha barn.
    adina01 skrev 2014-11-21 16:54:18 följande:

Du tycker att random whitetrash som inte förstår sig på preventivmedel som är omogna och ansvarslösa  ska föda en massa oönskade barn som samhället ska försörja istället för att de betalar sin abort på samma sätt som ett vanligt läkarbesök och läkemedel på samma sätt som man betalar för andra läkemedel för du måste väl rimligtvis förstå att dessa som du kallar omogna, WT och som blir gravida inte har möjlighet att betala vad det är för hög summa du tror att en abort kostar.

Ska soc. betala aborter för dessa människor om de inte kan betala själva eller ska dessa omogna som någon form av straff föda barn som soc. får försörja och kanske omhänderta för omogna människor är nog knappast lämpliga att bli föräldrar.

Nej varför skulle soc. betala aborten eller omhänderta barnet? Har du alls förstått vad jag skriver?

Sår man ett frö får man lov att skörda också. Alternativt plogar man ner skörden, men då får man bekosta plogandet själv.
  • adina01
    Anonym (Skattebetalare) skrev 2014-11-21 16:42:45 följande:
    Samhällets kostnad för oönskade barn är i grunden 0 kronor. De kostnader som tillkommer beror på vilken policy man väljer att implementera. Anser man att de själva kan ta ansvar för sina misstag kan man till och med påstå att samhällskostnaden för oönskade barn borde vara 0 kronor.
    Du har missat helt hur mycket familjehemsplaceringar kostar och de kostnader det blir att ha en massa barn på banhem som livet igenom kan behöva en hel del psykiatrisk-vård vilket blir följden av att vara oönskad.
  • MEE83
    Anonym (L) skrev 2014-11-21 15:21:17 följande:

När jag gjort abort tidigare kostade det som ett vanligt läkarbesök gör det inte det längre?

Trollinlägg?

Om inte... att ett vanligt läkarbesök inte kostar speciellt mycket beror ju på att sjukvården subventioneras med skattepengar. Utan subventioner så skulle en abort kosta ca 6-8 000.

En vanlig knegare lägger ungefär 40k per år på sjukvård och mediciner, även om personen är frisk som en mört och inte behöver varken vård eller mediciner.

Sjukvården inklusive aborter är något som jag känner mig fullständigt tillfreds med att bidra till, och det gäller även för de "slampor" som behöver genomgå en abort.
  • Anonym (200% mer)
    Anonym (Skattebetalare) skrev 2014-11-21 16:30:52 följande:
    Både män och kvinnor beter sig som svin i trafiken, likaså finns det oansvariga av båda kön när det kommer till sex. Aborten däremot, kan inte männen belastas för. Feministerna bedyrar i tid och tid kvinnans rätt att bestämma över sin egen kropp. Aborten är en sådan fråga där kvinnan kan använda denna rätt. Med rättigheter följer även skyldigheter, därför bör kvinnan också bekosta aborten själv.
    Faktum är att män är inblandade i ca 200% mer trafikolyckor än vad kvinnor är. Dessutom så är deras olyckor oftast mycket grövre än vad kvinnors är. Så ja, om man ska resonera som dig då borde männen få bekosta sin egna trafikolyckor.
Svar på tråden Trött på att bekosta slampor