• iceball

Bf Augusti 2015

Hej!

Jag plussade förra fredagen på ungefär bim+4. (Min mens har varit ganska oregelbunden sen jag fick mf förra året.) Har en femårig dotter som verkligen vill ha ett syskon så jag hoppas det här pyret håller sig kvar är i v 5+5, bf 23 augusti, om det nu stämmer...vilket jag inte tror. Ska försöka få tid för vul efter nyår.

• iceball
    Sanandra skrev 2014-12-29 17:33:23 följande:
    Ngn mer än mig som har ett rätt fysiskt ansträngande jobb och/eller jobbar skift?

Tycker för tillfället det är piss, jobbar få men långa pass inom processindustrin och har en del tunga moment. Svårt när man inte vill berätta ännu, 7+0 idag. Vill gärna vänta till efter ul i v.8+4 iaf. Men hur gör ni andra?

Jag jobbar inom elektronikindustrin där vi har olika farliga ångor från lack osv så jag kommer att vara tvungen att berätta så fort jag kommer tillbaks efter julledigheten. Jag har berättat tidigt de andra gångerna också, för chefen, och han är så himla bra och förstående så även när det blev missfall så kändes det helt ok att han visste.

Jag är på 6+0 idag. ?
  • iceball
    Sanandra skrev 2014-12-29 17:33:23 följande:
    Ngn mer än mig som har ett rätt fysiskt ansträngande jobb och/eller jobbar skift?

Tycker för tillfället det är piss, jobbar få men långa pass inom processindustrin och har en del tunga moment. Svårt när man inte vill berätta ännu, 7+0 idag. Vill gärna vänta till efter ul i v.8+4 iaf. Men hur gör ni andra?

Jag jobbar inom elektronikindustrin där vi har olika farliga ångor från lack osv så jag kommer att vara tvungen att berätta så fort jag kommer tillbaks efter julledigheten. Jag har berättat tidigt de andra gångerna också, för chefen, och han är så himla bra och förstående så även när det blev missfall så kändes det helt ok att han visste.

Jag är på 6+0 idag. ?
  • iceball
    Minxy skrev 2014-12-29 21:16:27 följande:
    Tänk på att ni som handskas med kemikalier i arbetet kan få HP (havandeskapspenning) pga att ni blir avstängda från arbetet pga risker i arbetsmiljön. Avstängd pga risker i arbetsmiljön kan man bli från dag 1 som gravid.

Är det så att man får svår foglossning och pga det inte kan fortsätta jobba så kan man bli sjukskriven på hel- eller deltid. Sjukskrivning går alltid före HP.

Själv har jag ett kontorsjobb och hoppas kunna arbeta hela tiden ut (förutom halva juli - fram till förlossning då jag tänker ha semester :D )

På mitt jobb går det ganska bra att få andra arbetsuppgifter som inte har med kemikalier eller farliga ångor att göra, så för mig löser det sig

Med dottern var jag sjukskriven i slutet av grav. om det var 25 % eller 50 % kommer jag inte ihåg. Samlade på mig så mkt vätska att händerna inte fungerade som de skulle och jag arbetar främst finmotoriskt så det blev svårt. Jag använde hårda skenor på underarmar och händer på natten och mjuka på dagen. Nu när det blir en högsommarbäbis lär det väl bli så igen..
  • iceball

Hur kommer jag med i facebookgruppen?

Jag har känt mig otroligt nojig idag. Tycker att jag har mått lite för bra och hade en konstig känsla i magen, satt verkligen och kände efter om det var samma känsla som när jag fick missfall.. men nu mår jag illa och maten håller på att komma upp, då känns det bättre Men det lär nog inte vara sista gången jag oroar mig.

• iceball
    Goldie skrev 2014-12-30 18:34:14 följande:
    Haha, hade samma känsla tidigare men övertalade mig att njuta istället - mådde så himla dåligt med senaste barnet i början så skönt att slippa! Och nu idag har illamåendet börjat så smått så kanske är jag helt enkelt bara kortare gången än vd jag trodde och har allt "härligt " gravidmående framför mig... ;)

Ja herregud, ikväll mår jag INTE bra. Tyvärr lider jag av ångest så det är lite svårt att veta vad som är vad, men illamående på det här sättet har jag inte blivit av ångesten förut så det beror nog på graviditeten

Jag har fått tid för inskrivning 9/1. Tyckte det kändes tidigt, kommer att vara i 7+4 då. Förra gången hade jag hälsosamtal i 7+6 , samma dag jag fick missfall..men vi skippar hälsosamtalet den här gången så jag trodde vi skulle vänta till v 10 iaf. Förhoppningsvis går de med på vul!
  • iceball
    Jessi20 skrev 2015-01-02 13:06:08 följande:
    Hej hej!

Hoppar in här jag med! Första barnet för mig men andra för min sambo då han har ett barn sedan innan. Är i v 10 (9+5)! Bf 8 augusti om man går efter gravidkalendern :)

Har ni berättat för någon än i familjen/vänner? Vi har berättat för några av våra närmsta men jag har väntat att berätta för mina föräldrar då jag vill berätta det på nått roligt/fint sätt då de blir första barnbarnet för dom, någon som har några bra förslag? ????

När jag väntade dottern köpte vi "mormor och morfars bok". (Tror den heter så iaf..) där morföräldrarna ska skriva in hur det var när de var små. Den fick de som present, det tog ett tag innan det gick upp för dom vad som var på gång
  • iceball

Jag är otroligt svullen om magen och brösten har växt enormt. Fick gå upp en storlek när jag köpte nya bhar för en vecka sedan. Ska bli intressant att se om någon på jobbet märker något efter julledigheten. Jag är rätt överviktig sen innan så folk kanske inte vågar kommentera magen :-P När jag väntade dottern vägde jag 20 kilo mindre än nu, och gick upp 30, så jag hoppas verkligen att jag kan hålla igen den här gången. Problemet är bara att jag så lätt samlar vätska, att vara höggravid mitt i högsommaren lär väl inte hjälpa direkt...

• iceball
    TigerEmmlis skrev 2015-01-05 10:30:58 följande:
    Lite tråkiga nyheter för er som önskat gå med i fb gruppen. Den är sedan i lördags stängd för insläpp! Vi är så många nu att vi alla tycker att det räcker! :(

Då väljer jag att lämna denna tråd, det finns ju andra. Lycka till alla.
Svar på tråden Bf Augusti 2015