• jenwal

Bf Augusti 2015

Hej! Jag har bf i slutet av aug.

Vi var på privat klinik igår och gjorde ett VUL då jag kände att jag ville se om det fanns ett levande foster. Hjärtat slog bra men jag blev flyttad 4 dagar fram i tid. Jag vet när vi hade sex och om fostrets längd ska stämma med det så fäste alltså ägget 7 dagar efter sex!

BM trodde jag var i ca 6+1- 6+2.

Skönt att se fostret men idag är jag lika orolig igen... Har blött lite rosa under dagen och haft ont i magen.

Jag känner i princip inga symptom. Bara växtvärk i magen inget annat. Inget i brösten, inget illamående.

Har ni berättat för familj/vänner/syskon än? Min man vill berätta men jag tycker det är alldeles för tidigt i bara v.7.

• jenwal

Någon annan som gjort tidigt VUL? Hur stort var embryot och vilken vecka var ni i då?

• jenwal

Ok då kanske det stämmer med att jag var i 6+1 och fostret var 5,1 mm.

Konstigt bara att det tog exakt 1 vecka efter vi hade sex som ägget fäste. Enligt sista mens skulle jag vara i 7+0.

• jenwal

Så nervös... Har rejäl mensvärk och blöder lite grann. Efter toabesök blir det rosa/rött på papperet. Det känns så jobbigt... Var ju på VUL igår och då såg allt bra ut men eftersom jag nu har så ont i magen och blöder känns det så nervöst... Fortsätter det imorgon så ringer jag in för kontroll.

• jenwal

Jag är enligt VUL i v.7 (v.6+3). Jag började blöda igår morse och fortsätter blöda idag. Har rejäl mensvärk. Får se hur det utvecklas under helgen.

• jenwal

Jag fick hem min doppler igår och testade att lyssna. Fick leta ett tag men hörde sedan ett litet hjärta! :) Är i 11+0 enligt SM men enligt tidigt VUL i 10+0

• jenwal

Jag har gjort KUB idag. Fy fasen så nervös jag var innan, kunde inte sova inatt och mådde så illa innan. Men, allt var bra och fick fina siffror :) Så skönt. Blev framflyttad 2 dagar så BF 27/8

• jenwal

Jag tycker att jag har känt nån väldigt liten fladdrande rörelse men vet inte säkert om det är fostret. Är bara i v.13 så det är tidigt. Men samtidigt är det mitt 4:e barn och har läst att vissa kan känna väldigt tidigt.

Idag ska vi berätta för syskonen. Jag hade gärna väntat ännu längre men min man vill absolut berätta nu, han tycker han väntat tillräckligt. Och nu efter lyckat KUB så ger jag med mig. Med mina två första barn väntade jag till v.18 ca innan jag berättade.

• jenwal

Kul att få göra RUL! Jag har hela 6 veckor kvar till mitt... Lång väntan. Jag längtar så!

Kommer ni allihop ta reda på kön eller är det någon som tänker låta det vara hemligt till fl?

Kunde vara kul att höra vad alla tror och sedan när man gjort RUL se om känslan stämde :)

Jag tror att vi väntar en liten flicka.

Svar på tråden Bf Augusti 2015